Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 436
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
dichten en rijmen zeg mij het verschil het is natuurlijk wat jij wil je hebt namelijk de volrijm als voorbeeld slepend = slepen / repen als voorbeeld staand = fiets / niets als voorbeeld glijdend = verhalen / dwalen daarnaast heb je de assonatie daarbij is de klank belangrijk van de klinkers hetzelfde zoals knoop / doos dan nog als slot de alliteratie inderdaad de klank van de medeklinkers stoer staat de stevige stok ik had dus al een gedicht op de fiets geschreven dat ik dat helemaal niets vond heeft U kunnen beleven ja je hebt van die verhalen dat ik heel ver van de waarheid af kan dwalen |
| reactie 437
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Dwalen doe je zeker, Je gaat van iets naar niets. Jouw gedicht is niet echt een opsteker, Sommige gedichten vertellen gewoon niets. Toch heeft elk verhaalloos gedicht een verhaal, Het verhaal van haar stichter. Elk verhaalloos gedicht heeft toch een moraal, Dat moraal komt uit het hart van de dichter. |
| reactie 438
|
|
|
dichter of stichter van een opbeurend woord daar vind ik dat dichten hoort een gedicht kan leerzaam zijn dat maakt dat gedicht juist fijn Want nu nog vraag ik dikwijls mijzelf af had ik niet al genoeg pijn en straf allerlei situaties meegemaakt dikwijls daardoor zwaar geraakt in het ziekenhuis 7 maal gelegen de eindjes aan mekaar geregen een aantal auto ongelukken gehad en ook wel eens flink zat vaste relaties heb ik er 11 geteld als jonge adolescent en provo gereld daarna mij op het arbeidsproces gestort flink gewerkt nooit gemord 34 keer ging ik verhuizen en kocht 7 x mooie huizen 1 x ben ik getrouwd en zelfs dat niet afgebouwd 100 vakanties heb ik zeker gehad maar nu was en ben ik die zat ik blijf graag bij mijn liefste schat ja als ik die niet had van die schatten heb ik er ook 9 gehad en katten had ik er ook maar zat ja wat valt er nu nog te wensen ik weet het wel gewoon lieve mensen |
| reactie 439
|
|
|
Mensen zijn zoals ze zijn, Sommigen aardig en sommigen niet. De ene groot en de ander klein, Soms met geluk of juist vol verdriet. Ieder mens is gemaakt, Ieder mens zingt zijn eigen refrein. Ieder mens wordt door de Heer bewaakt, Zonder Hem zou geen mens zichzelf kunnen zijn. |
| reactie 440
|
|
|
zijn of er niet zijn We zijn mensen Wat zou je anders wensen Af en toe een dier Die heeft misschien vaker plezier Mensen zijn wel soms als dieren Het kan leuk zijn en plezieren Maar het kan ook misselijk zijn En dus helemaal niet fijn Immers een mens kan ook meerderwaardigheidsgevoel bezitten Dat is heel iets anders dan in het tegenovergestelde te moeten spitten Die soort mensen kun je beter zien te mijden Immers zij zullen jouw leven niet verblijden Negeer de autoritaire mens Want is jouw wens Normaal te kunnen leven Dat kun jij jezelf ook geven |
| reactie 441
|
|
|
Valab Berichten: 210 |
geven en lenen niet het zelfde wij maken vaak de fout |
| reactie 442
|
|
|
Fout is niet goed, Maar is fout dan verkeerd. Denk bij een fout niet dat je treuren moet, Maar blijf in je geest ongedeerd. |
| reactie 443
|
|
|
ongedeerd ben ik uit de strijd gekomen gelukkig wel maar voor mijn dromen is het niet echt goed want soms is zuur als zoet wat heb ik hier nog aan toe te voegen we kunnen hier wel blijven zwoegen maar als we gaan verjaren zal ik jullie niet besparen deze onzin te verkopen en laten we hopen dat morgen er weer een gedicht hier zal prijken in het licht |
| reactie 444
|
|
|
Licht schijnt in het duister, Alle hoop was verloren. Ik had genoeg van dat valse gefluister, Ik had het jaren aan moeten horen. Toen zag ik het licht, Het licht van boodschap van vreugd. De hoop op dat men vrede heeft gesticht, Die hoop doet mij deugd. |
| reactie 445
|
|
|
deugd doet mij ook jouw geluk Deel jouw geluk met een stuk wanneer jij jouw geluk kunt delen ben jij een gelukkig mens want er zijn er zo velen daar blijft het bij de wens wanneer je toch bij jezelf te rade gaat en je kijkt om je heen en gade slaat zie je verdriet kommer en kwel maar begrijp jij dat dan wel ik weet wel heel zeker en ik voel me geen preker dat je als jij je geluk deelt jij jezelf niet misdeeld dus waarom zou je het niet doen geluk delen zit niet alleen in poen geluk delen doe je geestelijk even goed enfin ik hoef niet te zeggen hoe je dat doet de beloning is er toch daarna voor jou omdat je laat voelen dat je van iemand houdt de werking van geluk delen is de beloning voor zovelen dus als je toch een goed voornemen wilt doen wees dan een lief mens en geen oen deel je geluk met vele mensen dan kan ik jou alleen maar veel geluk wens |
| reactie 446
|
|
|
Marouscha00 Berichten: 56 |
Deugd doet het mij zeer Dat Patros-Fibros en Leonnuijten Geen 'ruzie' hebben meer Anders kon deze gedichtenslang wel sluiten Dan waren we nog maar getwee Patros-Fibros en ik Want Leon deed even niet meer mee Ik denk er aan met een snik Maar gelukkig, toen kwam er weer Een gedicht van Leon tevoorschijn We waren niet getweeën meer En de gedichtenslang werd weer fijn |
| reactie 447
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
wensen doe ik je alles fijn Wil je gelukkig zijn? wat een stomme vraag zullen de meesten zeggen maar geef me de kans het uit te leggen immers lijkt gelukkig te kunnen zijn onwaarschijnlijk maar dat is bij mij toch niet klaarblijkelijk wat is daarvan de sleutel dan ik weet dat het gewoon kan wanneer je bijvoorbeeld los kan laten krijg je het al in de gaten loslaten van materie en problemen zullen veel van je ongeluk meenemen mijn gevoel en idee is ook het vergeven dat geeft jou ook een gelukkiger leven ik weet misschien heb ik gemakkelijk praten en heb ik niet helemaal in de gaten hoe zwaar iets of iemand in je leven kan drukken maar ook jouw geluk zomaar wegplukken probeer dus te vergeten vergeven en los te laten dat gaat niet een twee drie heb ik ook gedaan met mate en van lieverlee groei je in het geluk totdat je inziet dit kan niet meer stuk |
| reactie 448
|
|
|
Stuk kan mijndag niet meer, Ik ben zo blij als wat. Naar het doet mij hartezeer, Al het nare ben ik zat. Wens je iemand verdriet toe, Wat heeft je leven dan nog voor zin. Ik houd persoonlijk niet zo van dat gedoe, Zonder eind is er toch ook geen begin. Wees vrolijk voor elkaar, Wees blij dat iemand niemand mist. Maak je geluk toch niet onklaar, En weet dat je hart zich nooit vergist. |
| reactie 449
|
|
|
vergist heb ik me vaak in mijn leven maar ik heb het mezelf vergeven je zelf kennen doe je nooit dus erom wedden is geld weggegooid omdat een mens nu eenmaal jan veranderen dat doet hij niet alleen ook alle anderen je kunt het natuurlijk proberen het jezelf gewoon aan te leren hoe je in bepaalde situaties zou handelen of welke wegen je zou bewandelen jezelf helemaal volledig leren kennen zou trouwens ook nog moeten wennen want dan is het sprookje uit en kun je roepen heel luid JA HOOR IK KEN MEZELF liefst nog roepen in een gewelf dat klinkt dan door de hele stad niemand die er erg in had nee ken jezelf maar tot op zeker niveau dan zou ik zeggen houden zo en wanneer je daar tevreden mee bent kun je altijd nog zeggen dat jij jezelf heel goed kent |
| reactie 450
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
kent U zelf werd vaak gezegd mij hebben ze dat ook wel uitgelegd maar of ik mijzelf wel ken ik weet wie ik ben! |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...