Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 421
|
|
|---|---|
|
Marouscha00 Berichten: 56 |
Mij heb je dit aangedaan Dan rest de vraag: Waarom? Mij gaf je het gevoel dat ik lelijk was Dan rest de vraag: Waarom? Mij heb je dagen laten huilen Dan rest de vraag: Waarom? Mij heb je laten twijfelen Dan rest de vraag: Waarom? Mij liet je telkens denken aan dat mes Dan rest de vraag: Waarom? Mij liet je zelfmoord plegen Dan rest de vraag: Waarom? Mij liet je van boven op alles neerkijken Dan rest de vraag: Waarom? Mij heb je gepest Dan rest de vraag: Waarom? Mij kon je geen reden geven Dan rest de vraag: Waarom? Nu wordt je zelf gepest En rest jou de vraag: Waarom? |
| reactie 422
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Waarom is de vraag, Maar het antwoord zwijgt als goud. Je krijgt het niet vandaag, Je krijgt het als je van jezelf houdt. Pesters die gaan mensen pesten, Alleen omdat zij zwak in je schoenen staan. Stiekem beschouwen ze jou als één van de besten, Stiekem willen ze altijd achter jou staan. Ze lopen met een groepje mee, Naar een kind toe wat niet kan vechten. Zie je iemand pesten, roep dan 'hè, Iedereen heeft gelijke rechten. |
| reactie 423
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
recht en krom even was ik "stom' de woorden bleven steken nu is dat weer geweken alleen heb ik nu geen inspiratie dus na deze laatste spatie.......... |
| reactie 424
|
|
|
Spatie, Die lange balk. Te weinig gratie, Maar zonder dat was het niets dat ik hier neerkalk. Dan is de enter er nog, Die knop met die rare hoek. Zonder dat was hier nu geen blog, Zonder dat was elk goed gedicht zoek. Welke knop is nou niet speciaal, Geen van allen zijn overbodig. Elke knop is zo normaal, En toch hebben we ze nodig. |
| reactie 425
|
|
|
'Nodig' heb je alles om je heen Volgens jou kan je nergens meer zonder Zonder alles is er niets Zonder bliksem is geen donder Maar vroeger kon men zonder veel Veel wat er tegenwoordig is Kunnen wij dan ook niet zonder veel, zonder al te veel gemis? Zonder tablets, zonder smartphones Misschien zelfs zonder een TV Eigenlijk heb je niet alles nodig Hoeft niet elke dag die mobiel mee Niemand kan het meer bedenken Leven zonder elektronica Leven zonder auto's Leven zonder cosmetica Maar probeer nou eens een dagje Te leven als honderd jaar gelee Pak de fiets en niet de auto Lees een boek, kijk geen TV Je ziet, je hebt niet alles nodig Maar er is één ding wat blijven mag Want kan jij je een leven voorstellen Een leven, zonder lach? |
| reactie 426
|
|
|
Lach en traan, Ik geen ze allebei gelaten. Zonder tablet zou ik wel kunnen verdergaan, Maar een leven zonder smartphone zou ik haten. Ik ben geen techneut, Ik ben ook niet gestoord. Ik zie het als de pineut, Pineut is het juiste woord. |
| reactie 427
|
|
|
Woord na woord, zin na zin Op deze site verdrink je er in Woorden op zich zijn niet zoveel waard Er zijn er duizenden op de hele aard Maar zet je ze op een rij En vorm je een gedicht Dan weet ik zeker Krijg je ergens een emotioneel gezicht Blije emotie of juist verdriet Heel veel uitmaken doet het niet Want als een gedicht emotioneel maakt Betekent dat dat het gedicht iemand raakt |
| reactie 428
|
|
|
Raakt de kogel de beer niet, Dan heb je achter het net gevist. Iets wat je dan wel ziet, Dat je de beer hebt gemist. Net zoals in het leven, kun je missen en raken. Je moet jezelf een mooi leven geven, Geef alles om wat ben je leven te maken. |
| reactie 429
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
maken doen wij deze gedichtenslang en elke dag een gedicht is een boek per jaar ben ik bang sommige dingen begrijp je niet en wanneer je het ineens wel ziet is het niet zo belangrijk meer was dat even een goede leer waarom zou je je druk maken als bepaalde zaken toch anders geraken je hebt jezelf dan behoorlijk zitten opjutten wat niet nodig was eigenlijk zit je te tutten gebruik je tijd die nodig is voor verlies of gemis je moet het zelf verwerken anders zal je dat wel merken een feit ligt eenmaal daar dat is er je bent er maar mee klaar het feit te accepteren kost tijd en moet je leren heb je ooit wel eens iemand ontmoet waarbij druk maken er iets toe doet probeer het daarom maar niet meer en beschouw dit gedicht als een goede leer |
| reactie 430
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
Leer om aan leuke dingen te denken Leuke dingen om aandacht aan te schenken Waarom zien we ze nooit Of hebben we ze weggegooid Ondanks die crisis nu aan de gang Maak je toch niet zo bang Zoek toch leuke dingen op Zet alles toch op zijn kop Je kunt niet alles vast en zeker leggen Zoals je ook niet alles kunt en mag zeggen Je kunt nergens zeker van zijn Leef daarnaar dan pas heb je het fijn Laat geluk en plezier jou ten deel vallen Zeg tegen pech nou de ballen Want iets leuks daar ga je voor HOE? Dat weet jij wel heb je het door |
| reactie 431
|
|
|
Door en door gaan de gedichten hier, Altijd fijn in ze te lezen. Sommigen doen me een plezier, Maar sommigen kunnen mij en worst wezen. Plezier maken is waar ik wil, Niet de ruzie van de afgelopen week. Een tijdje was het hier even stil, Dat is waarin ik bijna bezweek. Nu is die voorgoed voorbij, Met dank aan de andere leden van deze site. Voorgoed ben ik in mijn leven blij, Mijn schulden zijn eindelijk bevrijdt. |
| reactie 432
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
bezweek je maar van het lachen dat zou wel wat leuker zijn nou als je mijn hondje zou zien raggen kwam je niet meer bij wat een gein ze was drie weken loops alweer het hoort er ook bij toch dit was dan de 13 e keer ik hoop dat het meer worden alsnog om het half jaar gaat dat gebeuren ach ze heeft het er wel moeilijk mee maar je kunt je echt bescheuren als ze met Boris haar grote pop ree alsof haar leven ervan afhangen zou zo rijdt ze op dat pluchen beest en dan geef ze af en toe een flinke douw oh jongens wat is dat een feest afleiding is het mooiste wat je hebben moet het kan je geest en stemming verzetten dat is ook waar dichten aan doet en daarom gaan we daar op letten |
| reactie 433
|
|
|
Letten op de gedichten, Dat doe ik natuurlijk graag. Stel je voor die blije gezichten, Na een gedicht na aanvraag. |
| reactie 434
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
aanvraag voor een gedicht bij deze ben ik er voor gezwicht Zou je met me................? Wat wil die man nou toch Hallo, ben je er nog Ja, ik zou het niet weten hij is het zeker al weer vergeten Ja hij kan er wat van vind je niet of wel dan hij schrijft tegen de klippen op zet hier alles op zijn kop maar wat hij nu weer van plan zal zijn nou ja we zitten toch wel op een lijn dus laat hem maar lekker doen doet het zeker voor de poen zou je met me ............. maar werd gestoord door een paar berichten ik wilde eigenlijk zeggen maar dat hoef ik hier niet uit te leggen ik wou zeggen zou je met me willen schrijven misschien kan ik dan met mijn verhalen blijven nu is het van dit en van dat en dán wordt het misschien eens wat ik vind het hier hartstikke fijn maar ik heb toch liever één lijn als een groot verhaal een mooi boek het is daarom dat ik zoek Het verleden wil ik laten rusten en gaan daar heb ik al genoeg aan gedaan het heden is niet zo interessant zeg nou eerlijk wat gebeurt er nu in Nederland dus dan maar op de toekomst gaan richten wie wilt zijn fantasie gaat daar voor laten zwichten want dat is toch een heel gedoe en van gedoe word ik veel te moe ik denk dat ik maar ga fantaseren misschien zal ik het wel leren te schrijven wat ik denk zodat ik jullie enig plezier schenk |
| reactie 435
|
|
|
Schenk maar in die glazen, Toe maar, het mag van mij. Nee, volle glazen zijn niet voor dwazen, Op een feest hoort een nipje erbij. Ik hou niet zo van de sterke drank, Maar toch zeg ik geen nee. Ik ruik misschien wel naar die stank, Maar een lekkere meid zie ik graag keer twee. Nu is het afgelopen met het feest, Ik moet me weer verder met mijn rechten en plichten. Nu is het wel mooi geweest, Ik ga gauw weer verder dichten. |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...