Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 406
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
schenken kun jij op vele manieren door gedichten die plezieren zoals mijn gedicht lach en wees blij dat maakt iedereen blij en vrij je kunt ook aan serieuze onderwerpen denken maar daaraan de juiste mooie woorden schenken mopperen kunnen we allemaal maar schiet je daar iets mee op integraal je kunt gedichten over jezelf maken over jouw mooie kanten die iemand kunnen raken gedichten over je lieve leuke dromen nou laat die gedichten maar komen |
| reactie 407
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
komen doe ik hier mede beschouw het als een soort bede Hoe kan ik nu eens vertellen hoe ik mijzelf voel Het is haast niet uit te leggen als je begrijpt wat ik bedoel De mensen zijn uit mijn leven gevallen Ik snap er ook niet meer van Al zeg ik nu gemakkelijk de ballen Zou het daar aan letten dan De mensen waar ik van hield zijn er niet meer Dat doet erg veel pijn doet erg zeer Maar kost wat kost van iemand houden Kan ik niet en ik denk dat weinig mensen dit zouden Ik ben de mensheid zo beu als spek Dat snap je misschien wel of ben IK nu gek Ze rellen en maken sensatie aan de vleet Iets wat men vroeger toch wel wat minder deed Daar heb je het weer Ik zeg het voor de zoveelste keer Vroeger had men geloof hoop en liefde ofwel de R.E.L. Dat is het grote verschil misschien ik denk van wel. Deze dag is als zovelen Ik zit me precies weer te vervelen Probeer van alles uit de hoek te halen Maar dan nog zit ik te balen Het is zo koud als wat Met deze tijd ben je dat zat Zolang die winter temperaturen Waarom moet dat zo lang duren Ik word er zo moe van al het ge-rel en dan Keer ik in mijzelf en ik denk laat maar Maar dat maakt het allemaal zo raar Al het mooie ben ik vergeten Denk er weer eens aan Want je zult wel weten Dat je verder dient te gaan De mensen zijn niet te besturen Toch zeker niet door mij Dus wat dat aangaat zijn het verloren uren Schei ermee uit en maak je vrij Verder gaan zonder innerlijke strijd Maar met een gevoel van vreugde en jolijt Want zo kan het leven hier op aarde ook zijn Het let ook aan jezelf dus maak het gewoon fijn Alleen is maar alleen ik weet het wel Maar als ik je nu eens vertel Dat alleen zijn al een betekenen zou Is dat dan wat je al graag hebben wou Probeer jezelf niet zo zielig te maken Je kunt er ziek en onaangenaam van geraken Dat is eigenlijk helemaal niet nodig Zoals bij zoveel mensen aanstellerij is overbodig Leef dit leven gewoon in het nu Wanneer je het nodig vind krijg je van mij een duw Hopelijk wel in de goede richting En vrijwillig zonder enige verplichting |
| reactie 408
|
|
|
totum Berichten: 20 |
verplichting is een woord dat iedereen wel eens stoort. wie verplicht word, moet iets doen, niet in eigen beweging, en niet met gezing. je moet dat doen, wat iemand je vraagt, je bent niet vrij, maar toch ik en niet jij. |
| reactie 409
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Jij Leon Nuijten, Liet mij beginnen vanaf het eind. Kijk toch eens naar buiten, Voordat je schuldgevoel verdwijnt. Komen mijn gedichten bij jou niet aan, Had je niet door dat de vlam over sloeg. In mijn gedichten stop ik een lang verloren traan, Is dat dan niet genoeg. Als fervent dichter moet je toch wel weten, Dat het gaat ik het gevoel. Of was je dat vergeten, Sla ik je nu met woorden van je stoel. Welke mooie kant moet ik beschrijven, Ik deed alles wat ik gaf. Jij hebt me weer tot waanzin laten drijven, Door jou ben ik weer terug bij af. Doe toch eens je best, Spring maar in een lorrie. Op zoek maar goud en de rest, Maar zeg eerst maar eens SORRY. |
| reactie 410
|
|
|
jij schrijft dat je alleen een eenzaam bent ik weet niet of je echt iemand kent die altijd alleen en eenzaam is en geen kontakt met de mensen heeft als gemis dan pas ben je eenzaam een alleen en dat heeft bijna in deze maatschappij geen een tenzij men het uitdrukkelijk het alleen zijn wensen en die heb je van dergelijke mensen maar je kunt je alleen voelen en dat is meer wat wij bedoelen dat is jammer dat je dan jezelf niet kunt behappen maar er zijn best mensen die dat snappen |
| reactie 411
|
|
|
Snappen doe jij dit misschien, Ik was al mijn schulden kwijt. Ik gaf jouw gedichten eerst een tien, Daarvan heb ik nu spijt. |
| reactie 412
|
|
|
snappen doe jij het geloof ik niet en sorry zeggen voor iets wat men niet ziet ik geef gewoon goed bedoelde adviezen maar dat moet je niet uit het oog verliezen |
| reactie 413
|
|
|
Verliezen doen mensen, Die mij goed kennen. ZÃj zouden mij een beter leven wensen, Maar jij laat alle vrolijkheid bij mij wegrennen. Voor het eerst in mij leven had ik geluk, Ik had nu nog bij moeten zijn. Maar door jouw zogenaamde 'advies' ben ik nu stuk, En doet mijn hart nu nog meer pijn. Snap je dan niet dat ik mezelf probeer te ontdekken, Dat ik wil zijn als geen één en toch als ieder ander. Ja oké, ik heb bepaalde gebreken, Als jij daar niet ben houdt, ga weg of verander. Ik heb hier geen zin meer in, Ik wil er niet meer zijn. Ik dacht het al vanaf het laatste begin, Wat wordt mijn eerste en laatste trein. |
| reactie 414
|
|
|
trein maar lekker daar voor mij is het klaar ik snap niet wat jij allemaal doet wat men nou wel of niet goed doet en als je gewoon geen zin meer had dan is dar gewoon dat is dat dus maak deze gedichtenslang niet kapot aan jou hiervan het lot |
| reactie 415
|
|
|
Marouscha00 Berichten: 56 |
Lot wat is dat een heftig woord Gevolg is beter in dit geval Maar waar gaat deze hele dicussie over? Gedichten zijn toch niet voor aanval Maar om elkander te plezieren Dus heb met elkaar wat geduld Houdt allebei op met deze ruzie En waar 2 ruzie maken hebben 2 schuld |
| reactie 416
|
|
|
Schuld heeft hij, Die weet wat hij heeft gedaan. Niet ik en ook niet jij, Maar iemand die fouten heeft begaan. Ik wil het graag goedmaken, Maar ik weet niet hoe ik dat doe. Ik wil weer goed in het leven geraken, Maar de grote vraag is: Hoe? Ik wil gewoon geen ruzie meer, Ik hield gewoon mijn tranen binnen. Die ruzie doet mij hartzeer, Kunnen we niet gewoon opnieuw beginnen . |
| reactie 417
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
opnieuw beginnen hier is toch wel veel geschreven waardoor ik weg ben gebleven het voelde echt niet goed zelfs ontbrak me de moed om het hier te schrijven dat ik het zat was, jullie kijven die ellende kon ik echt niet meer lezen dus restte me één ding, wegwezen morgen allen gezond weer op welterusten |
| reactie 418
|
|
|
Welterusten mijn lieve nichtje, Slaap maar lekker zacht. Er brandt voor jou een lichtje, Zelfs diep in de nacht. Diep in het donker schrijf ik dit gedichtje, Speciaal voor jou want jij geeft mij kracht. Jij lach schijnt als de zon, Jij maakt mij weer blij. Jij bent de rede waarom ik mezelf overwon, Er is er maar één zoals jij. |
| reactie 419
|
|
|
totum Berichten: 20 |
jij bent voor mij een heel klein lichtje, dat altijd zal blijven branden, zelfs in het donker, in de nacht dicht je. hoe je liefde vult in manden. ik denk aan jouw zelfs in een droom. er is maar 1 lichtje zoals jij. dat zal uitbranden zo sloom. daarom denk ook aan mij. |
| reactie 420
|
|
|
Mij, mij en nog eens mij, Jij voelt jezelf midden in het publiek. En ik ben net zoals jij, Niet levenslang ziek. Duizenden kinderen, Zij leiden voortdurend pijn. Zij hebben iets wat hun gaat hinderen, Totdat de dood bij ze zal zijn. Misschien klonk ik net wat hard, Maar tegen kinderkanker is geen streven. Geef deze kinderen een nieuwe start, En doneer vijf euro voor een mensenleven. |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...