Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 391
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
geweest is weer geweest dit gaat continue verder toch maar moet je daar altijd bij stilstaan nog Veel mensen willen je veranderen Voor eigen belang in ieder geval voor anderen Waarom zou je dat eigenlijk doen Wees blij met jezelf wees koen Laat een mens toch in zijn wezen Want waar de vraag is gerezen Waarom jij zo bent Is hoe men jou kent Een oordeel moet men niet zo snel vellen Want ik weet dat men zijn zegens kan tellen Wanneer men de mens zichzelf kan laten zijn Dat is voor iedereen erg fijn Veranderen is nooit goed En ook wat het er toe doet Wat jij goed vind of juist en correct Is voor een ander niet zoals hij of zij is gebekt dus niet rampzalig gaan doen wees slagvaardig en blijf koen |
| reactie 392
|
|
|
Marouscha00 Berichten: 56 |
Koen, die jongen uit mijn klas Mijn blik gaat telkens weer naar hem Net als mijn gedachten trouwens Telkens denk ik weer aan zijn stem Aan zijn mooie blauwe ogen Zijn zijdezachte bruine haar Zijn lieve hand wanneer ik val Enkel dat is het vallen waart Oh, was hij mijn vriendje maar |
| reactie 393
|
|
|
maar wat niet is kan nog komen voorlopig mag je er allen maar van dromen want wat is verliefd zijn ik weet het voelt fijn maarhet is die onzekerheid een raar gevoel dat is een feit je kunt iemand leuk vinden op zijn gezicht ook natuurlijk op een gedicht maar het is zo'n vreemd gevoel iedereen snapt wat ik bedoel het gevoel zit natuurlijk tussen je oren en kan je behoorlijk ringeloren je bent dikwijls helemaal overstuur en dat duurt meer als een uur ik heb het ook heel mijn leven gehad en dikwijls dat ik het Universum bad geef mij de liefde dan in het echt want verliefdheid bevalt mij slecht verliefdheid is nooit zo te vertrouwen op verliefdheid kun je nog niet bouwen wanneer het in liefde overgaat kan nooit te vroeg zijn eerder te laat |
| reactie 394
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Laat je hart spreken, Wees niet bang. Anders wordt je door verborgen liefde bezweken, Denk niet de waarheid duurt te lang. Na een tijd van leugens en bedrog, Is het vroeger nu veel later. Leeg je hart nou toch, Dan komt zijn liefde voor jou boven water |
| reactie 395
|
|
|
Marouscha00 Berichten: 56 |
Water is belangrijk Voor de helft besta je uit water En als je niet genoeg water drinkt Krijg je daar problemen mee, later Uitdroging is een groot gevaar Dus zorg dat je genoeg water drinkt Jaar in, uit jaar Zodat je niet in droogte verdrinkt |
| reactie 396
|
|
|
verdrinkt is nu niet het juiste woord en ik weet nu hoe het hoort Want van het concert des levens krijgt niemand een program Het was pas laat dat ik hier achter kwam Misschien te laat heb ik dat gehoord En was al een gedeelte de grond ingeboord Menig mens moet door ervaring leren De een wat meer de ander minder proberen Wat je soms met het leven aan moet Ik weet het niet maar of dat er iets toe doet De mensheid is de laatste jaren sterk achteruit gegaan Het is een gevaar ook voor hun eigen bestaan Ik ben blij wanneer ik dik zinkend schip kan verlaten En niemand heeft dat in de gaten Er is geen R.E.L. meer in dit leven Men kan elkaar geen Respect Eerlijkheid en Liefde meer geven Zonder zal de mensheid ten onder gaan Wil jij dan nog deelnemen in dat bestaan |
| reactie 397
|
|
|
Bestaan er dan geen mensen, Mensen die weten wat iemand echt verdient. Een wonder dat iedereen zou moeten wensen, Voor een ander is een echte vriend. |
| reactie 398
|
|
|
vriend vergeef mij mij maak je alleen blij met spelen met woorden doe ik graag of het allemaal klopt is wel de vraag voor mij is belangrijk dat men die de boodschap van mij snapt en anders is er een knop waarmee men mijn gedicht afkapt ik zat zomaar te denken aan Sint en Piet over vergeven wie doet dat niet je kunt namelijk ver geven en vergeven dat eerste daarbij kun je nog wel wat beleven stel ik geef ver bijvoorbeeld Tenerife is wel leuk en ook wel lief maar daar komt de Sint zowat vandaan kun je niet een eindje verder gaan dan ga ik maar praten over vergeven ja dat bestaat ook immers in het leven en dat is meestal nog belangrijk ook maar als je dat niet kan raak je van de kook ik heb al meer gezegd en ook in dichtvorm uitgelegd vergeten en vergeven horen dicht bij elkaar het is nu eenmaal zo het is waar wanneer kun je het vergeten dat zou jij al kunnen weten |
| reactie 399
|
|
|
Weten doe ik dát ik moet vergeven, Maar ik kan het gewoon niet. Niemand wil gaf mij ooit een leven, Dat doet me enorm veel verdriet. Mensen moeten mij ook vergeven, Ik heb ook dingen fout gedaan. Ik zeg gerust: zonder deze site in mijn leven, Houdt mijn leven op te bestaan. Vergeven en vergeten, Dat is waar het om gaat in het leven. Dat had iedereen allang moeten weten, Weten zodat iedereen kan overleven. |
| reactie 400
|
|
|
overleven doen we altijd wel dat is wat ik uit ervaring jou vertel lach en wees blij wees blij met mij wees blij met jou weet dat ik van het leven hou waarom gepieker en gesikkeneur daar heb je niks aan maar samen door een deur het leven is immers zo kort dat kun je niet maken dat daar iets aan schort je kunt lachen en grienen voor lachen krijg je van mij de tienen voor grienen de nullen want hoe kan ik het aan je verstand lullen dat lachen is een medicijn dat is geen recept van mijn maar algemeen alom bekend dus lach wees blij als je een mens bent |
| reactie 401
|
|
|
Bent of band, bant, band of band, Elke keer is het iets anders en toch gelijk. Waar ben ik nu weet beland, Op een gedichtensite als ik het goed bekijk. De ene vol vriendschap, De ander vol muziek. Eentje met rubber op een trap, Of met verschillende kleuren elk uniek. |
| reactie 402
|
|
|
uniek zijn wij allemaal soms jammer soms banaal Misschien heb je het al lang door de dichter kauwt je alles voor teneinde voor jou te voorkomen dat je er te intensief van gaat dromen Immers zijn sommige gedichten veel te lang sommige veel te kort en eng en maken bang zij impliceren een wereld die vergaat alsof die wereld jou ooit verlaat ik wil graag tot besluit met dit gedicht een flinke duit in het gedichten zakje doen het is een gedicht inderdaad geen poen |
| reactie 403
|
|
|
Poen, zei je nou poen, In Penny's of dikke duiten. Wat moet ik ervoor doen, Het ingooien van mijn eigen ruiten. Ik hoef het niet meer, Ik hoef niet met jouw geld. Vrienden kopen doe jij keer op keer, Maar echte vrienden is iets wat telt. |
| reactie 404
|
|
|
telt het niet dat jouw reacties vaak negatief zijn ik hou daar niet zo van en vind dat niet echt fijn mijn idee van dichten is elkaar wat te leren niet om met modderwoorden te gaan smeren al zal je het niet zo bedoeld hebben althans niet voor mij want het staat jou natuurlijk helemaal vrij ik vind het niet zo erg plezierig of vind je me nu te mierig doe maar wat jij wilt mijn gedichten slaan niet op tilt maar dicht liever over liefde of over het leven waardoor je met jouw gedicht iemand plezier kunt geven |
| reactie 405
|
|
|
Geven mij reacties een naar gevoel, Zeg dan waar ik aan moet denken. Nare reacties geven is niet wat ik bedoel, Maar zeg dan waarmee ik jou vreugd kan schenken. |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...