Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 376
|
|
|---|---|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Fijn dat je ook nog een glaasje meedrinkt in de kroeg, Drinken dat we niet meer kunnen staan. Nog een lange avond voor de boeg, We hebben nog geen zin om terug te gaan. We blijven hier binnen, We boven tot sluitingstijd. We komen dan niet meer bij zinnen, Hier droom ik van, van de vrijheid. ~~~ gaat over de vrijheid in de kroeg en niet mijn vrijheid ~~~ |
| reactie 377
|
|
|
Valab Berichten: 210 |
vrijheid eindelijk vrij ik dacht al ik ben voor altijd gevangen |
| reactie 378
|
|
|
Gevangen zitten doe je niet, Niet in huis en niet in een kooi. Jij bent niet zoals een parkiet, Jij bent als een papegaai zo mooi. Laat jezelf vrij in je leven, Laat je toch niet vangen. Ooit zullen mensen jou al hun liefde geven, Zolang je daar naar kunt verlangen. |
| reactie 379
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
verlangen doe ik inderdaad naar een lief die ik kan beschouwen als mijn hartedief waarop ik kan rekenen die ik zo kan uittekenen dat is mijn innerlijk verlangen maar ja ik kan er al de kamer mee behangen mijn lief zal er niet gauw komen ja misschien in mijn heetste dromen |
| reactie 380
|
|
|
Dromen zijn bedrog, Ze komen toch niet uit. Zou het zo zijn, dan toch, Dat ze uitkomen wanneer jij je ogen sluit. |
| reactie 381
|
|
|
sluit je ogen voor gemier maar maak met elkaar plezier tot in lengte van dragen dat is wat ik iedereen graag wil vragen |
| reactie 382
|
|
|
Vragen, vragen, vragen, Ze komen op me af. Geen antwoord al die dagen, Omdat je teveel vragen gaf. Antwoorden heb ik genoeg versleten, Nu heb ik ze niet meer. Ik had beter moeten weten, Beter denken keer op keer. Maar nu weet ik weer een ding, Dat deed ik toen ik mijn ogen sloot. Zolang ik mijn levenslied nog zing, Zing ik tot de laatste noot. |
| reactie 383
|
|
|
noot hoe bekend klinkt dat in mijn oren alleen wil ik wel graag jouw lied dan eens horen De toon is gezet en de noot is gekraakt Maar jammer dat ik wakker word gemaakt uit mijn fantasie. want daar is een noot waar? Daar!! wat is er met die noot? en zie Helaas die noot is dood. jammer ik ben uit het lood ik wil die noot nu juist horen of dat lied mij wel kan bekoren |
| reactie 384
|
|
|
Marouscha00 Berichten: 56 |
Bekoren kan van alles mij Een goed boek, of een mooi lied Maar het mooiste is toch een gedicht Waarvan je er zoveel op de site hier ziet Gedichten om te lachen Gedichten om te grienen Gedichten om te krijgen En gedichten om te verdienen... |
| reactie 385
|
|
|
verdienen doe jij het ook toen ik in jouw gedichten dook vond ik ze ook allemaal reuze mooi want ik raak helemaal ten prooi an al die mooie gedichten maar wil mij ook op Korte Verhalen richten |
| reactie 386
|
|
|
Richten, vuren en raken, Dat kun je als de beste. Dichten en verhalen maken, Is iets wat jou nooit restte. Toch was er een gebrek, Een gemis wat mensen voorttrekt. Iets waardoor ik soms een traan door lek, Een traan door gebrek aan respect. |
| reactie 387
|
|
|
Respect Eerlijkheid en Liefde voor alle klassen iedereen is voor de ander gelijk dat maakt je sterk en rijk die korte tijd op deze aardkloot kan voor jou toch zinvol zijn tot je dood toch meen ik mij te herinneren dat jij schreef dat ik bij respect en zo teveel stilstaan bleef jij ben ook een mooie vent maar ik ben heel blij dat jij er bent |
| reactie 388
|
|
|
Bent u er wel van bewust, Dat het gaat om schoonheid vanbinnen. Dat moet u toch wel weten met uw dichtlust, Zonder dat is er niets aan te beginnen. |
| reactie 389
|
|
|
beginnen ik ben altijd in de weer en iedere keer op keer ben ik vol goed vertrouwen daar wil ik toch weer op bouwen willen woont wijd weg zie je wat ik zeg want ik doe het gewoon en krijg ooit mijn verdiende loon ik hou nu eenmaal van een ziel en als ik voor jou viel heeft dat te maken met je woorden de toonzetting en de akkoorden laat gewoon gebeuren en als je mijn gedicht wilt verscheuren heb je geen gummetje meer nodig gewoon delete maakt mijn gedicht overbodig maar ik vertrouw eindelijk op een mooi mens ik weet zeker ook van binnen zoals ik wens van binnen is het aan mij om te beoordelen en fouten maken we allemaal zoals zovelen vergeven vergeten is mijn motivatie om met iedereen om te kunnen gaan zo is het hoe ik het zie |
| reactie 390
|
|
|
Marouscha00 Berichten: 56 |
Zie je dan niet Wat je met me doet Door dit tegen me te zeggen Ik pleng tranen van verdriet Maar natuurlijk merk je dat niet op Niemand ziet me huilen in het openbaar In gezelschap houdt ik mij sterk Toch zit er heel veel verdriet in mijn kop En nu maar hopen dat je dit leest Voordat het rampzalige is gebeurt Ik geen weerstand meer kan bieden aan het mes Ik ben niet meer, ik ben geweest |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...