Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 361
|
|
|---|---|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Dood is toch geen leuk woord, Het hoort niet thuis op deze site. Van respect heb jij genoeg gehoord, Maar dat is niet waar alles om draait. Dat jij respect wilt creëren snap ik wel, Maar waarom puur en alleen dat. Leon, al jouw gedichten gaan over R.E.L., Maar dat ben ik nu een beetje zat. Er is veel meer op deze aarde, Er is meer dan alleen respect gegeven. Ik smeek je, laat de mensen in eigen waarde, Anders heb je zelf een respectloos leven. |
| reactie 362
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
Leven doet deze legende, Die levende is deze man. Die jou door en door kende, Maar stoppen, NIETS ERVAN! dit noemen ze nu een koekje van eigen deeg immers het is wat je zelf schreef of ben je leeg van goede gedachten over mijn dichten terwijl je ze eerst zo bewonderde of waren dat plichten ik wil mij gewoon kunnen uiten want daarom heet ik Leon Nuijten ik zal je niet opzadelen met dat laatste woord want ik weet heus wel hoe het hoort |
| reactie 363
|
|
|
Marouscha00 Berichten: 56 |
Hoort hij mijn gedachten niet? Ben ik dan niet telepathisch begaafd? Kan ik hem niet met mijn gedachten stoppen? Om te zorgen dat hij niet doordraaft? Nog een opmerking en hij zit er aan vast Strafwerk voor de rest van het jaar Of misschien voor nog veel langer Is hij over drie jaar nog niet klaar Gelukkig, nu houdt hij zijn mond Misschien ben ik toch telepathisch begaafd Maar waarom staart de klas mij aan? Heb ik soms hardop gepraat...? |
| reactie 364
|
|
|
Gepraat uit plicht heb ik nooit gedaan, Dat is niet waarom ik met reacties strooi. Ik besef ik heb een fout begaan, Maar je gedichten zijn wel mooi. Nee, het was geen schijn maar waarheid, alleen maar, Maar ik werd gewoon genekt. Door gedichten over het goede gebaar, Begrijp me niet verkeerd, ik heb wel respect. En dat gedichtje was bedoeld voor iemand die mij aanbad, Iemand die niet van stoppen hield. Ik was zijn held en meer dan dat, Zonder dichten had hij zichzelf vernielt. Het was niet speciaal voor jou bedoeld, Ik weet, het klinkt een beetje scheef. Nu weet je misschien wat ik daarmee bedoelde, Nu weet je misschien waarom ik dat schreef. |
| reactie 365
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
schreef je maar over je liefde en goede inzichten maar laat je niet door mij verplichten ik ben alleen nieuwsgierig naar jou als mens daarom je beter leren kennen is een wens Maak mij blij met een leuk verhaal dat maakt ons blij allemaal waarom al dat gediscussieer af en toe weet je het niet meer Mijn verhaal heb ik onderhand wel verteld dat heb ik in 70 verhalen al vermeld je bent over jezelf uitgeschreven je wil graag iets leuks beleven vandaar deze oproep nogmaals in 1001 gedichten maak ons blij met een leuke idee zonder plichten een dag niet gelachen is een dag niet geleefd maar soms had ik in een dag niks beleefd dan werd je ook niet erg blij gemaakt en werd je niet door blijdschap geraakt Nu moet dat maar eens afgelopen zijn maak mij blij dat vind ik fijn laat mij lachen gieren brullen met leuke zaken niet met prullen |
| reactie 366
|
|
|
prullen hebben we hier niet en als je dat niet ziet dan heb jij een probleem maar wees niet als een oedeem er wordt hier weliswaar losjes gedicht en je weet niemand is verplicht hieraan deel te nemen of het te lezen maar het is gelukkig niet om te vrezen dat er geen gedichten meer komen gaan 1001 gedichten blijft immers altijd bestaan |
| reactie 367
|
|
|
Bestaan doet 1001gedichten inderdaad, Het is de beste site allertijden. Maar dit is niet waar het om gaat, Het gaat om emoties te onderscheiden. Prullen zijn mijn gedichten de laatste tijd, Dat geef ik toe. Maar ik heb geen leven zonder dat ik ben verblijdt, Daarvan wordt ik echt ontzettend moe. Over welke liefde moet ik schrijven, Jou verblijden zonder met teveel zorg. Hoe zou ik blij kunnen blijven, Terwijl ik de waarheid steeds verborg. Ik had teveel problemen waar ik mee zat, Ik had teveel emotionele schade. Maar wat ik telkens vergat, Was de blijdschap waar ik baadde. |
| reactie 368
|
|
|
baadde je dan maar in loslaten dat zou bij jou dan wel baten je moet er eens op letten hoe je jouw gedachten kunt verzetten allereerst door aan iets anders te denken en aan andere dingen aandacht te schenken ik weet er alles van misselijke gedachten denken aan iets wat je kunt verwachten mijn advies probeer dat niet want je weet niet of je het wel goed ziet gedachten een raar besproken iets maar liever leuk dan maar niets je kunt het wel even sturen dat leren kan wel even duren toch is het mij vaak gelukt en raakte ik niet meer zo gebukt onder allerlei rampscenario's en rottigheid maar raakte opgelucht en verblijdt even je gedachten op nul zetten als in een soort trance even opletten dan laat je een leuke gedachte pas toe en word je blij en ben je niet meer moe het voornaamste is voor mij toch wel erop letten dat de gedachte niet binnenkomt en anders die verzetten door heel veel aandacht aan leuke dingen te schenken kun je veel mooier en prettiger denken |
| reactie 369
|
|
|
Denken jullie echt, Dat ik mezelf kan overwinnen. Dat ik zonder gevecht, Opnieuw kan beginnen. Als er iemand is die in mij gelooft, Iemand die wil dat ik herboor. Dan doe ik wat ik heb belooft, En ga ik er ook voor. Vrienden in het leven, En vrienden op internet. Ze hebben mij weer hoop gegeven, Zij gaven mij de nodige pret. Leon, plaats dit gedicht alsjeblieft, Zo'n gedicht als de van jou maak je niet één, twee, drie. Dan kan hij bij mijn favoriet, Zodat ik de wondere wereld van dichtbij zie. Ik dank jou vanuit mijn hart, Jij tovert op mijn gezicht weer een lach. Ik ben blij met wat geluk mij tart, Ik ben eindelijk herboren, dit is mijn eerste dag. |
| reactie 370
|
|
|
dag 2 komt eraan dus daarom nu zo verder gaan Leuke dingen om aan te denken Leuke dingen om aandacht aan te schenken Waarom zien we ze nooit Of hebben we ze weggegooid Ondanks die crisis nu aan de gang Maak je toch niet zo bang Zoek toch leuke dingen op Zet alles toch op zijn kop Je kunt niet alles vast en zeker leggen Zoals je ook niet alles kunt en mag zeggen Je kunt nergens zeker van zijn Leef daarnaar dan pas heb je het fijn Laat geluk en plezier jou ten deel vallen Zeg tegen pech nou de ballen Want iets leuks daar ga je voor HOE? Dat weet jij wel heb je het door |
| reactie 371
|
|
|
Door heb ik het inderdaad, Ik weet nu hoe ik lol hebben moet. Niemand verdient verraad, Iedereen moet leven en wel goed. |
| reactie 372
|
|
|
goed wil ik met je delen en je niet vervelen Het verkeerde van goed is slecht Is het nou goed dat slecht verkeerd is? Toen goed in slecht veranderde ging alles verkeerd Wanneer het jou slecht gaat, gaat het een ander goed, of zie ik dat verkeerd? Het goed wil ik met jouw delen Want het slechte gaat zo gauw vervelen Het verkeerde laat ik achterwege Daar mogen ze mij hun k... van af vegen |
| reactie 373
|
|
|
Vegen doe je met een bezem, toch, Op dat gebied ben ik echt een knol. Een jongen en schoonmaken wordt oorlog, Ik kruip liever in mijn veilige hol. |
| reactie 374
|
|
|
hol klinkt voor mij terug in de tijd een situatie die MIJ niet verblijdt kom gewoon voor jezelf op al ben je een mens in de dop snappen hoef je eijgenlijk niets je snapt niet eens het rijden van een fiets maar accepteren is wat je kunt doen daar heb je meer aan als een lieve zoen laten we eens een heel mooi gedicht gaan maken die de lezers echt van binnen kan raken zo'n gedicht vol passie en hartstocht dat wil ik horen van jou het liefst als het mocht je laatste woord kun je erin proppen wees slimmer dan al die zogenaamde wijze koppen |
| reactie 375
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
koppen rillen er al genoeg van hier tot aan de kroeg maar dat is niet dacht ik wat je vroeg we hebben heel wat dichten voor de boeg laten we maar beginnen want nu zijn we goed bij zinnen oh wat kan het leven toch mooi zijn geef mij vreugde maak het fijn |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...