Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 346
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
gaan doen ze met bosjes in deze laatste twee weken heb ik het wel weer bekeken immers gaat de een na de ander tijd dat het of ik verander je ziet wel al ben je huisarts het Universum interesseert zich dat geen barst bijna ging Bart mijn vroegere huisarts met pensioen met 60 het was toch om te doen zo ook een broer van Ed Nijpels de taxateur de hemelpoort werd voor hem een open deur je snapt het gewoon niet dat zulke jonge mensen die hard gewerkt hebben en nu pensioenrust wensen dat uiteindelijk niet hebben gekregen waar heeft dat nu toch aan gelegen in een week tijd twee van die markante figuren jammer toch dat het niet langer mocht duren ik blijf alleen met die een brandende vraag waarom gingen jullie maar dat antwoord krijg ik niet vandaag |
| reactie 347
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Vandaag krijg ik geen antwoord meer, Ik wil het weten en wel nu. Het antwoord is 'Ze zijn opweg naar de Heer', Voor hun veiligheid bid ik naar U. Zorg dat ze veilig aankomen, Zorg dat ze veilig zijn. Verlost en ontnomen, Van al die vreselijke pijn. |
| reactie 348
|
|
|
Marouscha00 Berichten: 56 |
Vandaag is niet morgen Morgen is niet vandaag Gisteren is weer wat anders Geen zorgen voor morgen Is een spreekwoord erg bekend Maar wie zich voor morgen geen zorgen maakt En dus alles maar zijn loopje laat Is niet tegen verassingen bestend Een beetje plannen kan ook geen kwaad Daarvoor heb je dat boekje genaamd 'agenda' Schrijf alles op wat je voor morgen moet Zodat je niks vergeten laat |
| reactie 349
|
|
|
LAAT MAAR Elke dag wordt dit wel gezegd Maar nooit meer wordt het uitgelegd. Het houdt wel in : iets is niet uitgesproken. Iets wat soms wel je gemoed doet koken. Laat maar, laat mij mijn eigen gang maar gaan. Eerlijk gezegd heb ik dat nooit gedaan. Altijd maar voor anderen zorgen. Denken aan de dag van morgen. Laat maar, de dankbaarheid hoef ik niet meer. De directe reacties , die doen nog steeds zeer. Nu ben ik gelukkig alleen. Niet meer zorgen voor geen een. Laat maar , er niet meer aan denken. Toch zeker geen genoegen schenken. Het had zo fijn kunnen zijn. Maar laat maar in dé mens zit teveel venijn. laat mij maar met rust tot mijn chagrijn is geblust is het dit somber weer of komt het dat ik het niet leer de somberheid slaat in mij toe oh dat maakt mij zo moe niets geeft mij wat zin zelfs dichten heb ik weinig zin in |
| reactie 350
|
|
|
Laat je niet stoppen, Wees feller. Jij komt met goede gedichten op de proppen, Maar dat moet wel sneller. Zoals je ziet heb ik alweer iets neergekalkt, Ik denk dat ieder van mijn gedichten jou ontgaat. Niet dat je me stalkt, Maar je bent net iets te laat. Ik heb bij mijn gedichten, Altijd een vroeger. Dit kan niet jouw gat meer dichten, Wees toch wat vroeger. |
| reactie 351
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
In memoriam respect wanneer respect in memoriam gaat is het dus inderdaad ja te laat het respect wat men moet tonen hoeft men niet te belonen een respect kun je verdienen wordt gezegd maar ik vind dat niet goed uitgelegd immers respect kan je geven is een onderdeel van heel ons leven wanneer zelfs al jonge lui aan respect geven alle brui dan is respect dus in memoriam mensen hoe moet dit dan over respect kun je mooie liedjes zingen maar respect kun je helaas niet afdwingen maar als je geen respect kunt geven heb je naar mijn gevoel geen soort van leven |
| reactie 352
|
|
|
Leven doet deze legende, Die levende is deze man. Die jou door en door kende, Maar stoppen, NIETS ERVAN! Wat wil je doen als je stopt, Wil je worden een kluizenaar. De echte winnaar zit in hout verstopt, Echte dichters zijn er voor elkaar. |
| reactie 353
|
|
|
elkaar weer even in je leven elkaar de liefde geven wanneer je er goed over nadenkt besef je wat een weelde het leven jou schenkt immers dikwijls in dit leven kom je weer een oude ziel tegen heel even het is mij herhaaldelijk gebeurd en soms heeft het mij ook betreurd wederom afscheid te moeten nemen van deze want je kende die nu eenmaal in wezen daarom zijn voor mij de ogen zo belangrijk wanneer ik die strak en diep aan en in kijk dan voel ik van binnen een warmte gloeien en vroegere liefde vaak weer opbloeien toch gaan we weer alsmaar weer verder en alleen maar ik denk erover na want immers mijn hart is niet van steen het is misschien maar goed dar er verder niks gebeurd wie weet had je dat uiteindelijk toch betreurd |
| reactie 354
|
|
|
Betreurd moet je niet zijn, Kom op, wees vrolijk en wees blij. Dat niemand van je houdt is maar schijn, Er is maar één echte dichter en dat ben jij. |
| reactie 355
|
|
|
JIJ BENT MIJN INNERLIJK VERLANGEN WAAR IK DOOR WORDT VERVULD HOE KAN IK JOUW LICHAAM VANGEN EN VAL IK MIJ DAARAAN GEEN BULT IK WEET ZEKER DAT IK VAN JE WIL HOUDEN MAAR KRIJG IK WEL DIE KANS OMDAT IK VAN AL DIE VRIENDEN WAAROP IK WILDE BOUWEN UITEINDELIJK WERD DOORBOORD DOOR HUN LANS LIEVERD LAAT MIJ IN JOUW LEVEN TOE IK ZOU ZO GRAAG JOUW TWEELINGBROER WILLEN ZIJN AL WORDT IK NOG ZO MOE IN MIJN HART BLIJF JE ALTIJD BIJ MIJN |
| reactie 356
|
|
|
Mijn déjà vu Wat zie ik daar nu weer warempel een mooie jonge heer die heb ik al meer gezien in het leger al misschien ik weet het zeker het is de Jean je bent gek in het leger komaan Jean is een pacifist ja hoor en jij een racist ik weet het zeker samen op het veld onze uren waren geteld we lagen naast elkaar en schieten maar het geweld en geklapperd de vlag ik wapper maar we werden neergeschoten waren dat nu onze loten C'est pourqoui je t 'aime tant le Paris daarom hou ik zoveel van Parijs Hé Leon je leeft NU in 2012, 225 jaar later nou ik voel het nog die kater die we samen hebben gehad we hadden nooit wat Jean was mijn beste kameraad iets dat nooit overgaat we steunden elkaar door dik en dun en hadden samen heel veel fun in Parijs gingen we naar de meisjes ze zongen als mooie lieve sijsjes ze kropen helemaal in je lijf oh zo fijn zo'n lekker wijf dan gingen we weer op oorlogspad door de regenstroom zeiknat we ondersteunden elkaar als vrienden toch niet raar Nu zie ik die Jean weer in jou jij ouwe ziel kom eens gauw je bent weer bij mij terug blijf bij mij kom vlug |
| reactie 357
|
|
|
Vlug wil ik gaan dichten, Maar iedereen zegt 'niets ervan'. Ze kunnen me niet zeggen wat ze me niet kunnen verplichten, Ik dicht altijd, als het even kan. Dit gedicht is niet echt top, En ook niet veel te lang. Maar met mijn gedichten in mijn kop, Ben ik voor de duivel niet bang. |
| reactie 358
|
|
|
bang van de ouwe mopperkont wie kent ze niet ze voelen zich nog een hele piet maar in werkelijkheid zijn het zeuren ach ja het kan je maar gebeuren het zijn wel types waar je alles aan vragen kunt ja types zoals die zonder stunt houden zich bezig met het leven en kunnen vaak goede raad geven wanneer ben je echt oud de leeftijd zegt mij geen bout het is hoe je je voelt en je wijsheid bedoeld wanneer ben je een mopperkont het voornaamste is je bent gezond en verder sta je met een mening klaar dat is geen gemopper dat is niet zo raar mopperen is de manier waarop geef niet iemand op zijn kop je mag jouw mening geven maar laat een ander het ook beleven eigenwijs zijn we allemaal maar ja liever dat als kaal het is alleen er de R.E.L. aan geven dat we er niet voor hoeven te beven gewoon respect voor elkaar en dan zie je daar is geen ouwe mopperkont meer die trok gauw van leer |
| reactie 359
|
|
|
Leer dat toch eens af, Respectloos zijn voor een ander. Denk toch niet 'Ik krijgt straf, Denk maar niet dat ik verander'. Mensen moeten leren, Om respect te kunnen tonen. Vertoon niet meer van die sneren, Als je op deze aardbol wilt blijven wonen. |
| reactie 360
|
|
|
wonen op een wereld waar we toepassen Respect========Eerlijkheid========Liefde lezers wees ervan overtuigd dat ik U niet wil vervelen maar de wijsheid van de R.E.L. met U allen wilt delen want het is toch niet fijn meer en vaak doet het ook zo zeer dat heel veel zaken je zo hard raken dat je van gezondheid niet meer kunt blaken het gaat niet goed , niet alleen in dit land wat is er dan aan de hand de mensheid is tot verdoemenis veroordeeld omdat zij zich vasthouden aan een verkeerd beeld het gaat niet alleen om jou ook niet om degenen waar je van hou het gaat om iedereen al sta je zelfs alleen allemaal zullen we moeten geloven in elkaar want ik hoor al het gemaar moet ik zorgen voor de ander nee hoor maar zorg dat het verander door de R.E.L. toe te passen Respect Eerlijkheid en Liefde voor alle klassen iedereen is voor de ander gelijk dat maakt je sterk en rijk die korte tijd op deze aardkloot kan voor jou toch zinvol zijn tot je dood |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...