Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 331
|
|
|---|---|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Achterlaten doe ik wat te vaak, Soms voor even en soms voor goed. Maar altijd is het weer raak, Ik weet nooit wat ik dan zeggen moet. Ja zo gaat dat in het leven, Met voor -en tegenslagen. Soms zijn ze maar voor even, Soms voor altijd als ze de sprong gaan wagen. Steeds weer wil ik dat niet, Afscheid nemen en me verdrietig maken. Ik heb tranen die niemand ziet, Om iemand die ik kwijt ga raken. |
| reactie 332
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
raken in twijfel wanneer ik kijk in je mooie diepe ogen en ik zie iets van mijzelf erin je hebt me tot huilen toe bewogen maar jij bent mijn zin Ik wil zo graag innig met je samen zijn een geheel vormen alleen doet het mij zo’n pijn het past nog niet in mijn normen Materieel kom ik niets tekort maar ik mis mijn andere ik de aanvulling op mijn liefde die schort waar ik bijna in verstik |
| reactie 333
|
|
|
Verstik toch lekker in je eigen woorden, Scheld maar lekker naar de rest. Ooit zal iemand zichzelf vermoorden, Dat komt dan door jouw gepest. Besef je dan niet wat je doet, Besef je dan niet wat jou bezielt. Jou doet het toch zo goed, Hoe je mensen hun levens vernielt. Denk nou toch eens na, Verplaats je ook eens in een lichaam vol pijn. Weet dat ik achter al jouw slachtoffers sta, Als jij wordt gepest zou je dan ook blij zijn. Nee, dat ben je dan niet, Je bent dan zo depressief als wat. Je komt bijna om van verdriet, Echt, ik ben het pesten spuugzat. |
| reactie 334
|
|
|
spuugzat ben ik al dat negatieve gedoe dat put je uit en maakt je ontzettend moe waarom zo tekeer gaan tegen een ander zie je zelf dan niet in te zeggen ik verander als je dat zelf niet kunt ik geef je wel de liefde die jou dat gunt zorg nu eens voor rust in jouw leven zodat je een ander ook rust kunt geven |
| reactie 335
|
|
|
Geven doen ze niet, Ja, klappen kun je krijgen. Dat pesten doet veel verdriet, Maar als je wilt overleven niet je zwijgen. Waarom doen mensen nou zoiets, Waarom denken ze alleen aan hun eigen. De slachtoffers doen niets, Je zou ze bijna aan het mes rijgen. Kom op mensen, Sta op tegen dat gepest. Zoiets wil je niemand toewensten, Sta op voor degene die anders is dan de rest. |
| reactie 336
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
rest mij je dit te schrijven wil je toch op deze aardkloot blijven zul je dat pesten van mensen moet negeren ik weet het dat is moeilijk om te leren maar ook ik doe dat elke dag dus als ik je vragen mag om je zelf in goede doen te laten moge negeren jou ook baten |
| reactie 337
|
|
|
Baten doet het niet hoor, Al last het me wel. Maar bij mij ging het alsmaar dit, Ik zat gewoon niet lekker in mijn vel. Jullie geven mij steun en al, Op jullie kan ik bouwen. Maar het belangrijkste bovenal, Is dat ik jullie eerder had moeten vertrouwen. Al jullie mooie gedichten, Geven weer moed en kracht. Jullie kunnen wonderen verrichten, Nu is mijn harde geest weer verzacht. |
| reactie 338
|
|
|
verzacht gelukkig maar en laat het zonneklaar dan blijken met je gedichten en je op de toekomst richten want wij zijn er ook voor jou wees er zeker van dat er iemand is die van je hou |
| reactie 339
|
|
|
Hou jij van mij, Zoals ik hou van jou. Alle ellende is voorbij, Zolang ik jou vertrouw. Ik ben soms wel wat verward, Soms ben ik de weg even kwijt. Maar ik meen het uit de grond van jij hart, Van alle somberheid heb ik spijt. |
| reactie 340
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
Spijt heb je niet nodig want veel mensen willen je veranderen Voor eigen belang in ieder geval voor anderen Waarom zou je dat eigenlijk doen Wees blij met jezelf wees koen Laat een mens toch in zijn wezen Want waar de vraag is gerezen Waarom jij zo bent Is hoe men jou kent Een oordeel moet men niet zo snel vellen Want ik weet dat men zijn zegens kan tellen Wanneer men de mens zichzelf kan laten zijn Dat is voor iedereen erg fijn Veranderen is nooit goed En ook wat het er toe doet Wat jij goed vind of juist en correct Is voor een ander niet zoals hij of zij is gebekt |
| reactie 341
|
|
|
Gebekt zijn we allemaal, De ene groot een de ander klein. Soms is het een hels kabaal, Soms de stilte zo fijn. Wees wie je wezen wil, Niemand is zo uniek als jij. Wat maakt nou eigenlijk het verschil, We leven allemaal in één grote maatschappij. Ik denk er nu wel anders over, Ach, ik ben niet echt van het zwammen. Uiteindelijk is het zover, Mijn bevroren hart gaat weer vlammen. |
| reactie 342
|
|
|
vlammen steken mij aan en geven mij weer zin om verder te gaan verder met mijn dichtersvriend zowaar ik heb er om gegriend wat is er ook mooier als begrip het maakt me vrolijk niet meer sip we gaan iets fijns van de rest van ons leven maken en zullen in die zogeheten 7e hemel geraken |
| reactie 343
|
|
|
Geraken in zevende hemel, Dat is iets wat ieders hart zich begeert. Eerst luisterde ik niet maar zulk gezwemel, Tot ik me naar God's geloof heb bekeerd. Ik heb steeds maar geveterd, Ik zat echt in de knoop. Maar nu ik mijn leven heb verbeterd, Krijg ik van boven weer hoop. |
| reactie 344
|
|
|
Marouscha00 Berichten: 56 |
Hoop om in de ze hemel te komen Die hoop heeft iedereen Vraag maar eens in het rond Wie wil er nou niet heen? Maar als iedereen daar wil geraken Dan blijft mij een vraag, erg groot Want iedereen wil naar de hemel Maar wie wilt er nou dood? |
| reactie 345
|
|
|
Dood is zo'n raar woord, Zeg dan, een leven zonder pijn. Dat is iets wat nog een beetje hoort, Want niemand hoeft dood te zijn. Gisteren was ik kort door de bocht, En dat had niet eens een rede. Want iedereen die voor een plekje in de hemel vocht, Is allang overleden. Iedereen verdient een tweede kans, Ook degenen die het fout hebben gedaan. De hemel bied voor iedereen een leven vol glans, En daar moet je ook voor gaan. |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...