Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 316
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
voor mij een rustig jaar gelukkig samen met elkaar wat geldelijke problemen maar te overzien en ach wat is armoe bovendien elke dag heb ik nog te eten gehad ik heb het gekregen van het Universum waar ik tot bad het voornaamste voor mijn hondje die moet ook eten in zijn mondje geluk en rust heb ik gekregen al ben ik nu de laatste dagen verlegen maar dat zal ook wel overgaan immers het dichten is voor mij niet van de baan ik wil niet te ver vooruit gaan zien want je weet het nooit misschien hoe alles kan gaan lopen zolang we maar eten kunnen kopen |
| reactie 317
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Kopen of bekopen, Dat is de vraag. Laten we het eerste hopen, En dan nog wel vandaag. Voor ik begin moet ik zeggen, Jouw gedichten perfect. Het is moeilijk uit te leggen, Maar ze zien vol met liefde, passie en effect. Ik herken ze al van verre, Ze geven mijn blijdschap opgerezen. Van mij krijg je sowieso vijf sterren, Iedereen zou ze moeten lezen. |
| reactie 318
|
|
|
Marouscha00 Berichten: 56 |
Lezen zou iedereen graag moeten doen In boeken, tijdschriften, etc. Lezen elk jaar Lezen elk seizoen Lezen elke maand Lezen elke week Lezen elke dag Lezen is zeker vooraanstaand |
| reactie 319
|
|
|
Vooraanstaand heb ik al gezegd, Dat iedereen gedichten moet gaan lezen. Ik heb echt mijn hebben verlegd, Om te kunnen zijn wie ik mag wezen. Ik ben zeker niet perfect, Dat geef ik eerlijk toe, ik ben niet bang. Ik heb hier wel eens een traan gelekt, Door een gedicht waar ik naar verhang. Vriendschap, liefde en nog meer, Ik had ze nooit gehad. Verdriet, angst, pijn, terreur heb ik telkens weer, Die kleine dingetjes zijn nogal gevat. Ook heb ik hier leuke dingen gelezen, Dat zijn echt heel veel. Steeds wil ik ze weet herlezen, Maar één ding is zeker, deze slang is één geheel. |
| reactie 320
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
geheel zonder meer men mag niks verbreken wie dat doet behoort tot de leken soms kunnen mensen niet meer herstellen dat is nog erger dan het laatste oordeel vellen ik heb het meegemaakt met mijn middelste broer hij had slokdarm kanker maar het deed hem geen moer heel opgewekt bleef hij alles doen totdat de arts ingreep want al ben je nog zo koen je hebt bij die behandeling begeleiding nodig al die flauwekul is zeker wel overbodig maar hij hield zich uiterlijk heel flink natuurlijk snapten wij dat en vonden het link om toch over herstel te praten of had hij het werkelijk niet in de gaten in precies een jaar was het gebeurd zijn 70 jarig leven aan flarden verscheurd herstel waarvan was inderdaad ook zijn woord dat geluk had hem niet toebehoord |
| reactie 321
|
|
|
Toebehoord aan mij, Zijn de vrienden om me heen. Toebehoord aan mij, Is de gevangenis van helemaal alleen. Welke vrienden heb ik nog over in mijn leven, Hoeveel vrienden zijn er al wel niet gegaan. Welke vrienden waar ik om heb gegeven, Zijn naar vijanden ontstaan. Vijanden maken nieuwe vrienden, Maak dat maar aan een ander wijs. Mijn vrienden kregen iets wat ze niet verdienden, Zij maakten naar boven hun eenzame reis. |
| reactie 322
|
|
|
reis in het Universum waarop ik al zolang wacht ik had alleen nooit gedacht dat de mensheid zo cru zou zijn daarom maken ze mijn leven niet fijn maar laat maar ik ga wel mijn eigen gang voor die korte tijd HIER ben ik niet bang ik ga weer fijn verder hierna en weet wel maar ik hier sta |
| reactie 323
|
|
|
Sta niet stil in je leven, Maar vecht tegen je tegenslagen. Blijf voor jezelf streven, Geniet van al je dagen. |
| reactie 324
|
|
|
Eri369 Berichten: 78 |
Dagenlang zit ik hier te wachten Tot jouw strenge blik zal verzachten Waarom altijd zo serieus Waarom altijd zo furieus Laat de zon in je hart Je woorden minder hard Blaas die donkere wolken weg Als ik mijn hand in de jouwe leg |
| reactie 325
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
leg dat ei zei zij tegen de haan Pasen komt eraan de haan niet stom keek even achterom verdween toen rap bij de super in de schap |
| reactie 326
|
|
|
schappelijk heeft hij zeker gerekend Bij die SO Engels laatst Ik had zoiezo een voldoende gehaald Maar bij een aantal vind ik die echt misplaatst Ik ga nu eindigen met een ander woord Ik heb alvast wat voorpret Is zien of jullie hier iets mee kunnen Het volgende woord is bouwpakket |
| reactie 327
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
bouwpakket wie heeft er dat nou opgezet en heeft daarom ook nog pret retteketet maar als het aan mij let komen we met een andere opzet mooie gedichten wil ik graag want dat sombere en geklaag ligt vooral deze zondagmorgen mij zwaar op de maag |
| reactie 328
|
|
|
Maag van schapen eten ze in Schotland Of in een ander land, het principe blijft heel vies En dan met andere organen in die maag Het is niet waar ik als maaltijd voor kies Maar ja, de Schotten zijn een raar volkje Hoewel, welk volk is dat niet? Neem de Fransen nou Eten kikkers, en drop lusten ze niet Neem ons Nederlanders nou Met onze molens en wateren zoals de maas Maar ja, ik moet wel van Nederland houden Want ik kan niet zonder onze kaas ; ) |
| reactie 329
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
kaas komen na de ellen garnalen moet je pellen al kijkend uit het raam is het onzin wat ik uitkraam om zo ruimte geven in mijn gedachten leven hoe krijg ik het weer op de rails stuur me maar mails al weet ik niet of ik ze lees soms was ik als een wees dan zwierf ik maar wat rond tot ik mezelf plots weer vond nu ben ik weer bij de les krijg ik nu een zes |
| reactie 330
|
|
|
kaas is jou de baas schei eens uit met dat geblaas de Hollanders doen of ze alles hebben uitgevonden nou je weet dan ook wel onomwonden dat de slavernij ja dat was er ook bij dus breek me de bek niet open en zullen we maar gauw verder lopen ik dicht liever over wat komen gaat en vergeet en vergeef wat ik achterlaat |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...