Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 301
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
geweest moet je maar gauw vergeten Ver Geef Me is beter weten spelen met woorden doe ik graag of het allemaal klopt is wel de vraag voor mij is belangrijk dat men die de boodschap van mij snapt en anders is er een knop waarmee men mijn gedicht afkapt ik zat zomaar te denken aan Sint en Piet over vergeven wie doet dat niet je kunt namelijk ver geven en vergeven dat eerste daarbij kun je nog wel wat beleven stel ik geef ver bijvoorbeeld Tenerife is wel leuk en ook wel lief maar daar komt de Sint zowat vandaan kun je niet een eindje verder gaan dan ga ik maar praten over vergeven ja dat bestaat ook immers in het leven en dat is meestal nog belangrijk ook maar als je dat niet kan raak je van de kook ik heb al meer gezegd en ook in dichtvorm uitgelegd vergeten en vergeven horen dicht bij elkaar het is nu eenmaal zo het is waar wanneer kun je het vergeten |
| reactie 302
|
|
|
Marouscha00 Berichten: 56 |
Vergeten wou ik jou heel graag Maar je bleef me aanstaren van die foto Die ik niet weg kan halen Van mijn bureau Dat krijg ik niet over mijn hart Helaas gaat vergeten dan ook erg zwaar Ik overpeins dit alles al lopend Mijn leven wordt hierdoor wel gehard Wat liep er trouwens een leuke jongen daar... |
| reactie 303
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
daar kom ik even in je leven wanneer je er goed over nadenkt besef je wat een weelde het leven jou schenkt immers dikwijls in dit leven kom je weer een oude ziel tegen heel even het is mij herhaaldelijk gebeurd en soms heeft het mij ook betreurd wederom afscheid te moeten nemen van deze want je kende die nu eenmaal in wezen daarom zijn voor mij de ogen zo belangrijk wanneer ik die strak en diep aan en in kijk dan voel ik van binnen een warmte gloeien en vroegere liefde vaak weer opbloeien toch gaan we weer alsmaar weer verder en alleen maar ik denk erover na want immers mijn hart is niet van steen het is misschien maar goed dar er verder niks gebeurd wie weet had je dat uiteindelijk toch betreurd |
| reactie 304
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Betreurd kijk ik door mijn ogen, Die zijn gevuld met verdriet. Jaren lang heb ik waarheden verbogen, Maar dat is iets wat niemand ziet. Jaren lang probeer ik al, Wat ik wel kan vergeten. Hoogmoed komt voor de val, Dat had ik eerder moeten weten. Jaren lang probeer ik het, Ook al weet ik, het geeft geen ruk. Ik wordt steeds achtervolgd met, Alleen maar ongeluk. Hetgeen wat ik steeds probeer, Is mogelijk om goed te raken. Telkens viel ik neer, Telkens als ik vrienden wilde maken. |
| reactie 305
|
|
|
Maken kun je je zelf en mij blij met een leuk verhaal dat maakt ons blij allemaal waarom al dat gediscussieer af en toe weet je het niet meer Mijn verhaal heb ik onderhand wel verteld dat heb ik in 70 verhalen al vermeld je bent over jezelf uitgeschreven je wil graag iets leuks beleven vandaar deze oproep in 1001 gedichten maak mij blij met een leuke idee zonder plichten een dag niet gelachen is een dag niet geleefd maar soms had ik in een dag niks beleefd dan werd je ook niet erg blij gemaakt en werd je niet door blijdschap geraakt Nu moet dat maar eens afgelopen zijn maak mij blij dat vind ik fijn laat mij lachen gieren brullen met leuke zaken niet met prullen |
| reactie 306
|
|
|
Prullen in de mand, Prullen in de kast. Ze zitten aan de rand, Van los en stevig vast. Mensen sparen, Mensen gooien weg. Laten de droom net varen, Tja, dan hebben ze pech. |
| reactie 307
|
|
|
Marouscha00 Berichten: 56 |
Pech en geluk Het heeft niks met elkaar te maken Maar gelijk ook weer zoveel Het is moeilijk om de verhouding te kraken Tussen deze twee woorden, hij bestaat uit zoveel Allebei gaat het over het toeval Allebei hoort het bij de loterij Allebei met hoger- en lagerwal Allebei gaat het over: "wie ben jij?" |
| reactie 308
|
|
|
Jij en ik hebben een naam, Maar die van mij zeg ik liever niet. Niet dat ik me er voor schaam, Maar het doet me veel verdriet. Niemand wil hem weten, Ze gaan er dan mee spotten. Van vraag heb ik geen had gegeten, Ik ben niet aan het ravotten. |
| reactie 309
|
|
|
ravotten doe je maar in je eigen tijd Poging tot moord is nu ten spijt wanneer ik rechter zou zijn was deze regering al ontbonden want het lag dan in mijn lijn poging tot moord aan te rekenen onomwonden de simpele mens die in deze crisistijd hoe ze ook draaien of keren eronder lijdt zelfs zover zou kunnen gaan door te zeggen het is maar eens gedaan waar heb je immers nog voor te leven wat voor plezier kan mij het leven geven elke dag die euro centen strijd waar ik zo onder lijd voor mij hoeft het soms echt niet meer en het is dat ik Jani heb zeg ik keer op keer anders had ik die pil allang genomen dat is dus die overheid die het zover heeft laten komen zij houden de crisis gewoon gaande natuurlijk nog meer zakkenvullers staande door gewoon hun eigen zinnen te doen alleen voor die vuile rot poen totaal geen respect of normbesef je moet het maar hebben die lef maar een ding weet ik zeker en vast die krijgen hun straf wel die bij hun past |
| reactie 310
|
|
|
Past het geheel wel op deze site, Past het geheel wel bij jou. Ik denk dat jij je gevoelens misleidt, Dit hele gedoe is alleen maar een schouw. Probeer jezelf te zijn, Probeer jezelf niet te forceren. Die jezelf niet te klein, Probeer het om het te proberen. |
| reactie 311
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
proberen kun je altijd natuurlijk maar doen Respect========Eerlijkheid========Liefde Mensen en overige lezers wees ervan overtuigd dat ik U niet wil vervelen maar de wijsheid van de R.E.L. met U allen wilt delen immers is het toch niet fijn meer en vaak doet het ook zo zeer dat heel veel zaken je zo hard raken dat je van gezondheid niet meer kunt blaken het gaat niet goed , niet alleen in dit land wat is er dan aan de hand de mensheid is tot verdoemenis veroordeeld omdat zij zich vasthouden aan een verkeerd beeld het gaat niet alleen om jou ook niet om degenen waar je van hou het gaat om iedereen al sta je zelfs alleen allemaal zullen we moeten geloven in elkaar want ik hoor al het ge maar moet ik zorgen voor de ander nee hoor maar zorg dat het verander door de R.E.L. toe te passen Respect Eerlijkheid en Liefde voor alle klassen iedereen is voor de ander gelijk dat maakt je sterk en rijk die korte tijd op deze aardkloot kan voor jou toch zinvol zijn tot je dood |
| reactie 312
|
|
|
Dood is niet levend, Levend is niet dood. Doden is niet liefde gevend, Van ochtend tot avondrood. De dood komt dichterbij, Iemand zal om je geven. Ook al ben je dan eindelijk vrij, Er zullen mensen treuren om jouw verloren leven. |
| reactie 313
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
leven op deze aarde zinvolle waarde of een zinloos bestaan zeg maar waar je voor wil gaan tegenslagen kun je leren dragen natuurlijk mag je treuren alleen zonder te zeuren want dat begrijpen mensen niet als je te lang blijft hangen in je verdriet blij van buiten tot de gordijnen sluiten dan mag je tranen laten vloeien om bevrijd met je geliefde te stoeien |
| reactie 314
|
|
|
Stoeien met je leven, Stoeien met je gevoel. Het kan je blijheid geven, Als je snapt wat ik bedoel. Met stoeien los je niks op, Ja goed, verdriet en pijn. Afgelopen met dat opgekrop, Dan voel je je weer fijn. Altijd al geweten, Dat stoeien vreugd laat stromen. Met stoeien heb ik altijd mee gezeten, Blij stoeien kan ik alleen maar over dromen. |
| reactie 315
|
|
|
Dromen van een nieuw begin elke dag is er een dat is geen kat gespin elk begin is een aanzet tot het nieuwe leven wat zal die droom je nu weer geven ik droom van leuke onderwerpen elke nacht mijn lieve hondje houdt daarbij de wacht dan schiet ik wel eens wakker en schrijf het op ja lachen doe ik alles op zijn kop vannacht ook droomde ik van de box helemaal vol en dan denk ik ineens aan bomen jeetje wat een lol ineens wil ik gaan schrijven kan niet in mijn bed blijven ik wilde graag mijn lezers verwennen met een gedicht omdat ik blij ben ze te leren kennen hoe zal ik dat gaan doen en in elkaar flansen en wat denk je wat zijn mijn kansen zit ik nu niet te gek te dromen zal dit wel uit kunnen komen ja blijkbaar wel als ik je vertel vanmorgen eerst dat gedicht geschreven en nu ga je het beleven dat gaat natuurlijk maar door tja daar doe ik het voor |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...