Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 286
|
|
|---|---|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Schuchter kijk ik in het rond, Lijkt het zo of heb ik zweet. Mijn naam ligt grappig in hun mond, Wat boeit hen dat, hoe ik heet. |
| reactie 287
|
|
|
beshnoemara Berichten: 57 |
Heet het nou frikadel of frikandel Hoe dan ook, ik eet het wel Patatje met, lekker ongezond Vol schuldgevul eet ik mijn buikje rond |
| reactie 288
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
rond is de cirkel maar van wie Wie is wie het mooie van alle sociale media ook zelfs hier op deze website pagina weet je bijna niet wie, wie is is dat jammer ? is dat een gemis? wil je eigenlijk altijd wel weten wie is of wil je dat snel vergeten immers zoals ik ooit schreef in je kent me niet denk ik ook dat je wie , wie is ook niet ziet ik moet wel eerlijk toegeven dat ik het een tekort vind in het beleven dat men geen duidelijk profiel aanmaakt waardoor je helemaal niks meemaakt het is vaak te weinig of teveel een hoop foto's of geen deel eigenlijk zou het leuk zijn dat je kon zeggen oh daar staan die ha fijn maar goed vandaar dat wie is wie zal blijven bestaan en we zullen toch ook verder moeten gaan ik hoop wel dat we wat soepeler worden zullen en het profiel met een fotootje willen gaan vullen |
| reactie 289
|
|
|
Vullen die praatjes, Niet bij mij. Praatjes vullen geen gaatjes, Dat maakt me niet zo blij. Nu moet ik weer voorwaarts, Met een naar gevoel. Moet ik weer naar die tandarts, Weer in die vreselijke ligstoel. Want praatjes, Ze maken tanden niet wit. En ze vullen ook geen gaatjes, Had ik maar een kunstgebit. |
| reactie 290
|
|
|
kunstgebit ik heb geen spijt Ik ben ze kwijt al bijna 5 jaar geleden weer ja toen deed dat zeer ik zat te rillen in de stoel en hield ik wel mijn smoel tranen stonden in mijn ogen ik was zo bang en zo bewogen maar het moest gewoon gebeuren anders was het elke dag maar zeuren steeds weer pijn lijden kan ook niet dat geeft chagerijn en verdriet dus toen maar de beslissing genomen het moest er toch een keer van komen op een morgen waren ze getrokken die tandarts moest er wel aan snokken jeetje doodsangsten stond ik uit maar goed dat het geen pijn deed anders heel luid krijsen van opluchting en genot ja het was gelukkig niet zo zot dat het niet beter zou zijn ik was ze kwijt gelukkig ha fijn |
| reactie 291
|
|
|
Fijn geprakt of fijn gemalen, Ieder net zijn eigen kloffie. Ieder met zijn eigen verhalen, Doe mij ook maar zo'n bakje koffie. |
| reactie 292
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
Fijn foto's maken hoeveel foto's maakt een mens in zijn leven maar ik zou er meer voor geven nog foto's van vroeger te kunnen pakken maar jammer genoeg dat moeten we afvlakken immers de foto's waren wel expliciet vergeet dat dus niet de techniek gaat wel vooruit maar een foto was zo apart als geluid de foto's in het archief ik voel me als een dief maar je mag ze kopiëren en er dan van alles mee proberen het is trouwens meestal alleen leuk voor inwoners van de stad omdat die wisten wie of wat of iets ermee hebben gehad het zijn er wel erg veel een paar duizend vielen mij ten deel www.markiezenhof.nl/zoeken-en-vinden/beeldbank zelf heb ik al 10.000 foto's gemaakt over zaken en dingen die mij hebben geraakt natuurlijk van Jani een duizendtal je snapt wel dat is het geval van de stad en natuurlijk Peperbus dat is leuk is geeg grote klus van alle kanten fotograferen elke dag weer kun je ervan leren |
| reactie 293
|
|
|
Leren mensen dan niet, Dat pesten levens kan opgeven. Dit is iets wat mijn geest dagelijks ziet. Ook ik wilde niet meer leven. Toch zag ik het puntje van licht, Toen ineens waren mijn vroegen daar. Zij hebben wonderen verricht, Mijn vrienden staan altijd voor me klaar. |
| reactie 294
|
|
|
klaar als een klontje dus doe nog maar een rondje LAAT MAAR Elke dag wordt dit wel gezegd Maar nooit meer wordt het uitgelegd. Het houdt wel in : iets is niet uitgesproken. Iets wat soms wel je gemoed doet koken. Laat maar, laat mij mijn eigen gang maar gaan. Eerlijk gezegd heb ik dat nooit gedaan. Altijd maar voor anderen zorgen. Denken aan de dag van morgen. Laat maar, de dankbaarheid hoef ik niet meer. De directe reacties , die doen nog steeds zeer. Nu ben ik gelukkig alleen. Niet meer zorgen voor geen een. Laat maar , er niet meer aan denken. Toch zeker geen genoegen schenken. Het had zo fijn kunnen zijn. Maar laat maar in dé mens zit teveel venijn. |
| reactie 295
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
venijn...... het woord heb ik opgezocht daarna hier ingelogd na eerst hier te hebben gelezen ja, een mens is een raar wezen het venijn zit in de staart waar ik lang naar heb gestaard toch wil ik zo niet zijn in liefde ben ik opgegroeid ook heb ik wel eens gestoeid met mijn broers en zus we eindigden altijd met een kus |
| reactie 296
|
|
|
Kus je lief, De liefde van velen. Schrijf een liefdesbrief, Zodat ze haar leven met jou wil delen. Zij voelt vertrouwd, Zij laat mijn lach weer schijnen. Ieder ander laat mij koud. Zij laat verdriet verdwijnen. Ik weet van wie ik houd, Zij is echt de mijne. |
| reactie 297
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
Mijne aller liefste zo lief zo mooi zo wit zo stout zo lui zo'n biggetje zo aanhankelijk zo uitdagend zo slim zo slaperig zo blafferig zo schrokkerig en dan verklaar ik je toch tot mijn allerliefste wat ik ooit heb gehad en al is mijn neus van je gelik wel eens nat ik zou je nooit van mijn leven willen en kunnen missen ik hoop daarom ook dat je heel oud wordt hoe oud is nog gissen mijn allerliefste we zijn dag en nacht samen vanaf jouw 7 weken dus nu al 75 maanden ik weet je gaat graag met mij mee wandelen en dat is leuk voor jou en mij en we onderhandelen waar we naar toe gaan elke keer je trekt aan jouw band telkens weer jij deugniet weet het wel te zeggen en hoeft het niet uit te leggen graag ga je de stad in daar heb je het naar je zin immers is de dierenwinkel vlakbij jaja een duur hondje ben jij maar je bet en blijft mijn allerliefste hond en ik ben zo blij dat ik je ooit vond wij waren voor elkaar geschapen |
| reactie 298
|
|
|
geschapen om nooit meer te mopperen want geen gemopper meer! dat gemopper doet zo ontzettend zeer gaan we minder mopperen alsjeblieft dat vind ik zo erg dat mij klieft immers het haalt toch niks uit en lach maar vooral heel luid mensen mopperen veel te veel ik weet wel we krijgen allemaal ons deel van alle ellende over ons uitgestrooid maar dat is geen reden dat je je goede humeur vergooid met gemopper heeft nog nooit iemand iets bereikt en anders doe je maar dat het lijkt want het is wel zo irritant en dan nog van heel Nederland we gaan er gewoon tegenaan geen gemopper meer toch komaan gewoon zeggen wat er schort niemand nog die er mort wie kent niet die mopperaar nou die is er nu mee klaar we zetten op water en brood en aan lachen geen nood alle gekheid op een stok ik wil natuurlijk geen amok maar ook geen gemopper meer dat mopperen dat doet me zeer |
| reactie 299
|
|
|
Zeer binnenkort, Krijg ik een beter leven. Mijn leven is compleet aan gort, Dit is het zwaarste gedicht ooit geschreven. Neigingen die komen, Er is geen ontsnappen aan. Net mijn laatste adem ingenomen, Lieve familie, ik niet gaan. Mama, ze pestten mij, Papa, ik werd gepest omdat ik terugvecht. Nu is mijn leven het eind nabij, Ik pleeg zelfmoord, ik doe het echt. |
| reactie 300
|
|
|
Marouscha00 Berichten: 56 |
Echt waar, ik zweer het, ik ga het doen Al heb ik het nog nooit gedaan Een keer moet de eerste keer zijn Vandaag ga ik naar de maan Die grote ronde witte bol Die daar 's avonds vaak prijkt aan de lucht Daar wil ik heen, dat is mijn verlangen Denk ik met een diepe zucht Ik droom al maanden dat ik stap in een raket Afgeschoten wordt als arme stakker Ik ben er bijna, de zwaartekracht wordt steeds zwakker Maar dan gaat de wekker en wordt ik wakker Maar vanavond ga ik de maan bereiken Ik voel het tot in mijn grote teen Vanavond ga ik landen Vanavond sta ik daar alleen Ik plant een vlag in de maanbodem Ik neem een stuk maansteen mee voor thuis Ik zet stappen van twee meter Ploeg een beetje door het maangruis En werkelijk, het gelukte die avond Ja, die avond gelukte het Alleen ik nam een stap te groot En viel van de maan naar naast mijn bed Belande op de grond en werd wakker En voelde me zeer onbevreesd Na die avond kon ik alles aan Want ik was op de maan geweest |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...