Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 271
|
|
|---|---|
|
Marouscha00 Berichten: 56 |
Goud is je raad, Oh Patros-Fibros Maar ik had het spel al door Ik ben niet zo dom als een os Ik begon te typen Een gedicht beginnend met bevriezen Ik had het al half af En toen kwam jij met jouw gedicht voor mijn kiezen Ik had dit echter niet door Zo stom als ik volgens jou ben Ik schreef het helemaal af Zette de laatste punt met mijn pen Jouw gedicht had ik nog steeds niet gezien Al stond het onderaan als laatst En niet wetend dat jouw gedicht er al stond Heb ik het mijne braaf geplaatst Hopelijk heb ik jouw idee veranderd Over mij met mijn uitleg En nog hartelijk bedankt Voor jouw compliment over mijn dicht-aanleg |
| reactie 272
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
aanleg heb je inderdaad en even een algemene raad we zijn niet aan het dichten om kritiek te geven want dat wil ik niet nog eens beleven het was duidelijk genoeg dat jullie gedicht dezelfde tijd droeg ik zag het ook meteen ik moest er om lachen als geen een dus vrolijk verder gaan met dichten geen gemopper over aansluitplichten |
| reactie 273
|
|
|
Aansluitplichten kent de NS als geen een Hoewel er niet altijd aan wordt gedacht Soms komt een trein veel tijd te laat En zorgt hij dat je een kwartier te lang wacht Gelukkig heb ik hier niet vaak last van Ik ga niet elke dag met de trein Maar medelijden heb ik met mijn klasgenoten Die dan samen met de trein te laat zijn |
| reactie 274
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
aansluitplichten wat een mooi woord wij wisten trouwens eerst ook niet hoe het hoort dus vond ik het ook inderdaad wel leuk en lag ook in een deuk 2 dichters tegelijk om 6 uur en ze botsten niet eens tegen een muur |
| reactie 275
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Muur van dicht-aanleg is een gegeven, Je krijgt het niet van het één op het andere moment. Het is alleen voor diegene die het gedicht echt beleven, En niet alleen de lezer verwent. Jij bent niet slim, Maar ook niet dom. Jouw gedichten maken een lach met glim, Terwijl ik eerst nog uit woede grom. Dichters zijn geen schrijvers, Schrijvers dichten niet. Het zijn complete doordraaiers, Ik hoop dat je dat ziet. Het is geen dier, Maar ook geen mens. Ze doen over hun werk zo fier, Maar dichten is hun grootste wens. |
| reactie 276
|
|
|
Wens is de bevelvorm van wensen Maar kan je wensen wel bevelen? Is een wens niet iets wat je plotseling bedenkt En niet met een ander hoeft te delen? Een wens voor een leuk verjaardagscadeau Of voor een gelukkig leven Maar bedenk dat jij de enige bent Die jezelf dat kan geven |
| reactie 277
|
|
|
Geven of nemen, Waarom één van die twee. Ik kan er niet mee uit de benen, Ik wil ze allebei mee. Kun je niet gewoon even beide doen, Kun je niet gewoon reageren. Dan meteen ontvangen en doen, Alsof je jezelf gaat negeren. |
| reactie 278
|
|
|
Negeren is een lastig woord Er valt voor mij niet goed een gedicht op te maken Dus eindig ik met een heel ander woord En dichten we verder over andere zaken Sommigen eten hun ei met zout Maar zeewater is nog zouter Ik ga eindigen met een ander woord En dat woord dat wordt kabouter |
| reactie 279
|
|
|
Kabouter of een reus, Nee Dankje, ik hoef geen grote voet. Maar een kabouter heeft een te puntige reus, Die vraag is gewoon te goed. |
| reactie 280
|
|
|
Goed is het tegenovergestelde van fout De meeste mensen kiezen denk ik voor 'goed' Maar als je nou iets fout doet om een ander plezier te doen? Is goed dan nog steeds wat je kiezen moet? |
| reactie 281
|
|
|
MOET ik dat nu doen? moet IK dat nu doen? moet ik DAT nu doen? moet ik dat NU doen? |
| reactie 282
|
|
|
Doen of blijf af, Moed of moet, Lef of laf. Fout of goed, Hup, weer een punt eraf. Zo gaat dat op school, Slecht na slecht rapport. Dat was de duivel die steeds verschool, Door deze plek ging mijn geest aan gort. |
| reactie 283
|
|
|
gort de pap die ik haat maar daarom niet het dichten laat hoeveel liederen zijn er al niet geschreven om door te gaan in het leven om er nog iets om te geven het is zo makkelijk gezegd maar daarmee nog niet uitgelegd immers het leven is een gevecht na de dood gaan we door daar gaan we toch zeker voor als Ik met mijn Ziel een nieuw leven aanboor |
| reactie 284
|
|
|
Aanboor is zo'n raar woord, Daar valt niks op te bedenken. Net een dichtgevallen poort, Die niets zal schenken. Schenken doet me denken kerst, Net een rode kerstcampagne. Boordevol met bier van gerst, En die overheerlijke champagne. |
| reactie 285
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
champagne trek die fles maar open al kan ik die zelf niet kopen trouwens doe maar niet ik drink geen alcohol daar zitten de meeste dichters hun hoofd van vol nee ik blijf liever helemaal nuchter en kijk naar de rest hetzij wat schuchter |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...