Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 256
|
|
|---|---|
|
marill Berichten: 1058 |
bestaat het nog echt vraagt hij oprecht liefde op het eerste gezicht waar alles nu voor zwicht mijn hart is niet enkel zwart het kleurt langzaam weer rood opgestegen uit de dood waar ik het in stilte bewaarde in ijzige kilte gelukkig dat jij voorbij kwam mij mijn droefheid ontnam koester mij in jouw armen zodat mijn hart zich kan warmen |
| reactie 257
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
warmen doen wij ons wel met lopen mijn stad in de sneeuw ik word wakker ik geeuw Jani strekt zich eens flink uit en slaakt een kreet lekker luid kom we gaan naar buiten ja maar wacht eens even Leon Nuijten kijk daar eens op alle daken kunnen jullie wel buiten geraken natuurlijk wel en het is zo fijn lekker in de sneeuw te zijn Jani rollebolt er heerlijk door ja die gaat er wel even voor Ja het is weer een mooie tijd een tijd die ons weer verblijdt lekker door de sneeuw te lopen als anderen maar niet teveel last hebben is te hopen |
| reactie 258
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
hopen doen we zeker voor ga toch weg ga toch fietsen hoor wie het zegt ik zit maar te nietsen met dit koude weer doet het mij wel erg zeer niet erg lang te kunnen lopen dus weg die sneeuw is te hopen ik heb ook niet zoveel zin zo ga ik helemaal in de min met mijn aantal gedichten ja zo voel ik mijn plichten ga toch weg ik hoor het jullie denken ach gewoon geen aandacht aan schenken dat hoofd van mij is nu eenmaal een grote rijmelarij de een vind het leuk en de ander maakt het blij |
| reactie 259
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Blij worden van blij zijn, Blij worden omdat je daar zijn in hebt. Elk verdriet, groot of klein, Is volledig weggeëbd. Eindelijk heb ik geen verdriet meer, Dat weet ik en dat weet jij. Ik kom op deze site keer op keer, Want door al jullie gedichten wordt ik toch zo blij. Niemand kan mijn leven verpesten, Niemand kan mijn leven nog bekopen. Blijdschap zal in mijn hart huisvesten, Ik kan met een blij hart weglopen. |
| reactie 260
|
|
|
weglopen met een blij hart beginnend aan een frisse start kijk ik vrolijk naar buiten vanzelf begin ik te fluiten de wereld heeft een witte deken dat is een goed teken van rein puur geluk het is deze dag die ik pluk |
| reactie 261
|
|
|
Pluk de dag, Beleef dat je leeft. Ga door het leven met een lach, Zorg dat je om je leven geeft. Zit toch niet te mokken, Zit niet zo te zeuren. Laat je toch niet zomaar stokken, Zo gaat er nooit iets gebeuren. Ga niet je dag vergokken, Dat zal je zwaar betreuren. |
| reactie 262
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
betreuren is voor stoute onderdanen Bloed zweet en tranen iedere dag denk ik aan dit lied waarom? weet ik zelf niet niet dat zoiets mij heeft geraakt of dat ik daarin zoveel heb meegemaakt bloed zweet en tranen klinkt als een kreet een kreet waar ik zelf niks mee deed een kreet door André Hazes opgenomen als hij wist hoe ver hij ermee was gekomen |
| reactie 263
|
|
|
Gekomen op de aarde, De beste tijd van mijn leven. Jij was mijn enige waarde, Ik heb jou alles gegeven. Toch moest je gaan, Ik zat in een wereld van verdriet. Toch liet ik geen traan, Toen jij het leven verliet. |
| reactie 264
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
verliet je mij bang van de post ja het klinkt weer heel raar ik weet het maar het is toch waar jij bent bang van de post want die brengt altijd iets wat kost vorige maand de verhogingen van de Ziggo ja je zegt misschien oh toch weer 3 procent en ik ben geen krent maar eerst die B.T.W. en nu doet dit ook weer mee vandaag de verhoging van de assurantiebelasting je snapt niet dat daar de PVDA voor ging dit is toch gewoon a-sociaal met 11,5 % gaan ze aan de haal ach ik zal niet teveel klagen en mijn schuldenlast gaan dragen als een stoere gepensioneerde die zijn tactiek niet goed leerde soms krijg ik dan toch het gevoel als je nu geboren ben met niks begrijp wat ik bedoel en je ga weer heen naar weet ik veel valt alleen de rouwbrief nog aan de Post ten deel |
| reactie 265
|
|
|
Deel deze site, Deel deze gedichten. Hierdoor raak je je emoties kwijt, Mensen, poëzie kan wonderen verrichten. Hier wordt je blij, Blij als nooit tevoren. Hier begin je met een schone lij, En voel je je weer als herboren. |
| reactie 266
|
|
|
Marouscha00 Berichten: 56 |
Herboren voel je je niet zo snel Er blijft altijd van binnen nog wel iets knagen Iets van een ver verleden, of van de afgelopen dagen. En als je dat niet wilt accepteren, raak je in de knel Met jezelf en je omgeving En dan wil je nog maar een ding Terug naar hoe het vroeger was Voordat je herboren was |
| reactie 267
|
|
|
was hangt te drogen wanneer zou het naar buiten mogen zonder in de wind te bevriezen |
| reactie 268
|
|
|
Bevriezen doet je hart, Als je niet van iemand houdt. Je leven ziet zoveel zwart, Al heb je een hart van goud. |
| reactie 269
|
|
|
Marouscha00 Berichten: 56 |
Bevriezen doe ik Want daar komt hij weer aan Ik kruip weg in een hoekje Hopend dat hij me niet ziet staan Geen aandacht aan me zal schenken En gewoon weer door zal gaan Door zal lopen Hier ver vandaan Ik voel me misselijk Als in een achtbaan Hij loopt daar Trots als een haan Hij is er bijna Een stap kan volstaan Hij praat met zijn vriend Ik kan het woordelijk verstaan "En wie zullen we daar eens hebben? Mijn beste vriend Adriaan Zal ik je vandaag een schop geven Of heb je liever dat ik je ga slaan....." |
| reactie 270
|
|
|
Begrijpen die je niet, Goed dichten kun je wel. Ik denk dat Maroucha00 niet ziet, Wat het doel is van dit gedichtslangenspel. Ik weet het wel hoor, Ik weet het, het is oud. Lees dit gedicht maar eens door, En begin je gedicht met 'goud'. |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...