Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 241
|
|
|---|---|
|
Eri369 Berichten: 78 |
Schenk de glazen nog eens vol Niets is te gek, niets is te dol Laten we het leven vieren Laten we dansen zingen zwieren Breng vreugde, verspreid het geluk Dan kan het leven niet meer stuk Maak vrienden en treed naar buiten Zoek mensen om vriendschap te sluiten |
| reactie 242
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
Sluit me maar op! het klinkt zo melodramatisch het is waar ik voor kies ik weet nu een oplossing al is die erg mank ik beroof gewoon een bank wat zou het fijn zijn ja dit zeg ik echt zonder gein geen zorgen meer te krijgen en dan ga je er toch toe neigen een bank te beroven en de rechter te loven voor een gevangenisstraf van 10 jaar want dan ben ik ermee klaar geen vaste lasten meer geen gedonder keer op keer geen ergernis over overheid al dat gesodemieter lekker kwijt |
| reactie 243
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Kwijt raken is wat ik doe, Kwijt raken wat er nooit is geweest. Van mijn zware leven wordt ik moe, Ik had nooit een blije geest. Wanneer krijg ik nou eens een mooi leven, Wanneer komt er vriendschap voor mij. Ik heb nooit iets om mijn leven gegeven, Voor ik het weet is het voorgoed voorbij. |
| reactie 244
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
voorbij is haar geduld wie geeft ze daarvan de schuld kwijt is ze haar vrijheid dank zij de overheid geen indicatie mevrouw leer maar weer lopen en gauw hoe dan meneer alle botten doen zo'n zeer dat komt door mijn harde werken weet u, later zal je het merken nu ben ik oud en versleten vanmorgen zijn ze me vergeten het ontbijt is al voorbij ziekelijk lig ik erbij de zuster heeft geen tijd dat komt door de overheid die de indicatie herzien want heel misschien kan deze mevrouw weer zelf aan de sjouw wat ik u wil vragen komt u eens enkele dagen mijn plaats innemen in dit bed ben ik benieuwd of u het red met plezier zal ik mijn plaats afstaan zal ik wel voor u op reis gaan |
| reactie 245
|
|
|
Gaan de gevoelens dan niet over, Zo als ze begonnen zijn. Ik ben toch geen uitslover, Dan voel ik me niet fijn. Duizenden dingen komen op me af, Dingen waar ik niets van weet. Ik beschouw het als een straf, Ook al weet ik niet wat ik verkeerd deed. |
| reactie 246
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
Deed je wel en zag jeniet om je weet al waar ik vandaan kom maar dat doet eigenlijk niet zo ter zake Het gaat erom kan ik u met dit gedicht raken Veel mensen denken vaak goed te doen maar soms is het ook eigenbelang en dan denk ik oen doe het uit een vaste overtuiging en liefde vraag aan die mensen of zij het wel beliefde wanneer ik hier de gedichten en verhalen las moet ik eerlijk zeggen dan ben ik niet in mijn sas veelal is het toch wel wat negatief en ik hou meer van vreugdevol en lief het verleden je verandert er toch niets meer aan je zult gewoon verder moeten gaan nu weet ik ook wel erover schrijven kan je verdriet wel verdrijven toch probeer het eens doe wel en ziet niet om ik weet wel zeker u bent niet dom om die taaie les maar gauw te vergeten wat je doet moet je zelf maar weten |
| reactie 247
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
Weten doe ik veel dingen nog niet en wanneer ik ze weet heb ik ze niet meer nodig dan is het als in een vergiet alles doorspoelen want het was overbodig wat ik niet weet zou ik kunnen leren maar de tijd is er niet altijd en vergeet niet al die keren dat je dat alles vermijdt als je jong bent wil je niet leren als je oud bent wil je alles weten wat zou het je dan deren dat je alles bent vergeten ik weet het niet gooi maar in het vergiet ik zal het niet leren al zeg je het duizend keren |
| reactie 248
|
|
|
beshnoemara Berichten: 57 |
Keren met die kar Nog een rondje sjezen Voetgangers nat spetteren Het zal mij een worst wezen Met de haren in de wind Met het verstand op plankgas De claxon dreunt in mijn oren Te pas en te onpas |
| reactie 249
|
|
|
Onpas of toch te pas, Wat is nou het verschil. Ik wou dat ik een eigen baas was, Ik heb toch ook een eigen wil. Was ik maar een boot, Dan voer ik van einde naar begin. Dan had ik een mooi leven op schoot, En trok ik de wijde wereld in. Was ik maar een racewagen, Lekker scheuren en snelheid stromen. Dan gaf ik pas om mijn levensdagen, Maar vrijheid zal voor mij nooit komen |
| reactie 250
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
komen jullie we gaan Lachen jaja waar gaat dat naar toe van lachen word je nooit moe want dat doe je wel hier op het internet als je er tenminste voor ga en je ernaar zet ja het gaat steeds beter met Nederland zelfs met een pistool goed bemand en daarmee in Brussel gaan praten ach ja de VOC mentaliteit ze kunnen het niet laten |
| reactie 251
|
|
|
teigetje80 Berichten: 36 |
Laten gaan Laten staan Weer een traan Steeds verder van mij vandaan Verlatenheid Gun me tijd Ik kan de afstand niet kwijt Breng me naar vergetelheid Het leven alleen Gaat door merg en been Ik wist het meteen Het is zo gemeen Vertraging Uitdaging Ga niet tot verlaging Omdat het zo niet verder ging Als we willen Valt er te stillen Kan het wel uitgillen Deze honger naar verkillen |
| reactie 252
|
|
|
PatrickS Berichten: 57 |
Verkillen als een kille koude nacht, de nacht zoals verwacht, de nacht waarin werd nagedacht kan ik wel verder naar een volgende dag? of blijf ik liever hangen in deze kille, koude nacht als dat zou kunnen dan zou ik blijven dus ik neem het donker met me mee zo donker als de nacht zal ik gevoelens gaan beschrijven ik doe het helemaal alleen want meer is er niet.. ook wanneer de zon weer op komt voor mij, zelfs nadat de nacht mij weer verliet, is er opnieuw,een kille donkere dag in 't verschiet |
| reactie 253
|
|
|
Verschiet toch niet je kansen, Verschiet toch niet je vreugd. Laat je leven glansen, Geef jezelf wat deugd. Laten komen of laten gaan, Deze keuze maak je in het leven. Zet jezelf toch niet vooraan, Maar iemand waar je om zult geven. De Hemelpoort zal opengaan, Als je hiernaar zult streven. Misschien denk je wel, 'En dat moet ik geloven'. Maar mensen, wat ik hier vertel, Dat zijn Zijn woorden van boven. |
| reactie 254
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
boven het fornuis gehangen kwam er plots een verlangen de keuze was aan mij laat ik het vrij of suddert het nog een poos weet je waarvoor ik koos buiten waar plots de zon scheen smeltend de sneeuw verdween ging ik een blokje om vraag me niet waarom gewoon spontaan liep ik tegen een kennis aan lachend sneeuwballen gegooid kon nog net voor het was gedooid |
| reactie 255
|
|
|
Gedooid is mijn kille hart, Aangewakkerd is mijn vreugd. Dit is het begin van een nieuwe start, Iets waar ik me op heb verheugd. De liefde komt weer, Ik wil niet dat het over gaat. Want keer op keer, Ben ik blij dat jij bestaat. |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...