Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 226
|
|
|---|---|
|
Reiziger Berichten: 136 |
Delen Delen verbind Delen maakt zacht Geeft je kracht Als je het niet verwacht |
| reactie 227
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
verwacht had ik nooit daat ik mijn 80e gedicht er vandaag op heb gegooid want op zo'n korte tijd zoveel gedichten je zou er bijna van zwichten nee dit moeilijk woord niet voor jou want ik weet hoeveel jij van dichten hou |
| reactie 228
|
|
|
Eri369 Berichten: 78 |
Hou je ook van mooie gedichten Vrolijke en verdrietige berichten Berichten vol van gevoelens En goede bedoelens Daar kan ik zo van genieten Schrijf gedichten met verdriet en En hoop en vrolijke dingen Je zou ze zo kunnen zingen In ieder gedicht een boodschap Is waar ik mezelf op betrap Niet dat ik zo wijs ben En op alles een antwoord ken Maar stuur je in de goede richting Als advies zonder verplichting |
| reactie 229
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
verplichting hier verplichting daar we worden helemaal gaar waarom zó de wereld regeren kunnen ze niet eens anders gaan redeneren vrijheid blijheid voor iedereen leven in de R.E.L. noemen ze dat naar ik meen |
| reactie 230
|
|
|
Reiziger Berichten: 136 |
Meen je wat je zegt Weet je wat je doet Bepaal waar naar toe Ga op zoek naar het hoe Bewandel de weg als het je is gegeven En geniet onderweg, geniet door te leven |
| reactie 231
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
leven kan heel fijn zijn en goed Mijn leven bepaal ik helemaal zelf Niemand als ik dat niet wil die er iets aan doet Mijn leven is als een groot gewelf. dat alles kan omvatten een gewelf dat groots kan zijn Daarom wil ik niet bevatten Dat het leven maar tijdelijk is van mijn Alleen het fysieke is tijdelijk Ik ben daarom zeer verblijd en gerust dat mijn ziel niet meer lijdt en mijn onrust is geblust |
| reactie 232
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
geblust is het vuur onder mijn sloffen dat ik onder me vandaan liep de woorden hebben me getroffen ze raakten me werkelijk diep als mens onder de mensen vervulde ik al hun wensen van hogerhand wordt dit niet toegelaten er zitten nu teveel gaten miljarden komen ze tekort nu wordt er in de zorg gekort achter hun bureau gezeten laten ze ons wel even weten hoe we alles doen in minder tijd alleen zeg ik dat het me spijt we hebben geen tijd meer voor menselijkheid alles werd ze al ontnomen nu ook nog hun dromen over een goede oude dag al schenk ik ze mijn lach helaas kan ik er niets aan doen dat de regering kort op het pensioen |
| reactie 233
|
|
|
pensioen was mij inderdaad beloofd daar sta je dan 59 jaar en je bent ermee klaar je kunt er niet meer buiten het bedrijf gaat sluiten  38 jaar van je goede leven heb je dag in dag uit aan het bedrijf gegeven morgen ben je 34 jaar getrouwd je dacht een leuk leven hebben we opgebouwd  als een kaartenhuis zakt alles in mekaar en ja in deze tijd is niks meer raar 2 jaar mag jij w, w. gaan trekken en daarna kun je verrekken  want dat zogeheten vervroegd pensioen dat had je dan maar eerder moeten doen nee jij bent tot 67 jaar de klos wie is er sluwer de kip of de vos  dit is gewoon niet eerlijk meer en zo gebeurd dit dagelijks keer op keer toch niet gek dat mensen eronder doorgaan ze mogen en kunnen niet eens hun mannetje staan |
| reactie 234
|
|
|
staan! toe dan ik weet dat je het kan samen zullen we ervoor gaan |
| reactie 235
|
|
|
teigetje80 Berichten: 36 |
Ervoor gaan Ga d'r maar aan staan Gewoon weer van vooraf aan Samen de keuze stoppen of verdergaan De liefde kwam, zag en overwon! |
| reactie 236
|
|
|
overwon ik mijn rookgedrag iets wat ik nooit zag dat het leven zonder ook fijn kan zijn het geeft je ruimte en brengt je op een lijn waarmee zel je nu zeggen ik zal het je nog weleens uitleggen |
| reactie 237
|
|
|
Hope-Faith14 Berichten: 15 |
leg me dan uit wat ik fout doe waar het mis gaat waar ik de mist in ga wat anders moet want ik weet het niet en het maakt me moe en gebroken en stuk dat ik het nooit goed doe maar ik weet niets anders want waar zit de fout? leg me dat nou eens uit... |
| reactie 238
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Uit het niets, Kreeg ik het idee. Ik pakte mijn fiets, En gaf mijn gedicht aan de wereld mee. Geen idee waarom ik dit deed, Geen idee waarom ik het de wereld influister. Eindelijk, ik was gereed, Maar mijn hart schuilt altijd in het duister |
| reactie 239
|
|
|
duister moet het zijn voor mijn grenzeloze pijn het licht wacht die de pijn verzacht duister zijn de schimmen die in het licht glimmen duister zijn de nachten licht zal dan wachten als ik het licht laat schijnen naar de grenzeloze pijnen zullen ze verdwijnen als sneeuw voor de zon |
| reactie 240
|
|
|
zon dag morgen hopelijk zonder zorgen wat gaat de tijd toch snel ze zeggen niet voor niks gebruik hem wel strakjes weer lekker de krant lezen die is er op tijd niks te vrezen een lekker wandelingetje maken wat kan ons nog raken hopelijk kunnen we vandaag weer veel lezen ik beloof ik zal vandaag niet zo pezen anders houden jullie mij niet meer bij niet leuk voor jullie en ik ook niet blij maar je zult zien deze dag is ook weer zo om nog een maand dat kerstmis kom een maand om er naar toe te leven te verzinnen wat zullen we geven ja mensen we leven in een mooie tijd ach een beetje mopperen als dat jou verblijd maar verpest mijn dag er niet mee want mijn dag is hoezee maak van deze mooie zondag een leuke en vreugdevolle dag een dag waar je aan terug kunt denken een dag die je altijd vreugde zal schenken |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...