Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 211
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
De laatste eer Een laatste eer bewijs ik alweer door dit gedicht aan u gericht niet met redenen en excuses te vervelen immers zij kunnen mij op [email protected] mailen een aantal hebben dit gedaan maar ik heb toch besloten verder te gaan wie waar en wat men ook doet het gaat u allen erg goed |
| reactie 212
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
goed dat je geduld hebt het zweet van mijn voorhoofd dept geduld op deze kwade dag morgen ontwaak ik weer met een lach dan zal ik je dankbaar zijn alleen vandaag voelt niet fijn |
| reactie 213
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
fijn dat je mij attendeerde zodat ik weer wat leerde dat een slang aan elkaar moet zijn want dat maakt een slangengedicht nu juist fijn ik heb er lmn ook op aangesproken die is het nu ookontlolken maar hoe moeten we dat nu herstellen even centraal beheer gaan bellen |
| reactie 214
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
bellen hoef je me niet hoor ik heb het nu wel door voortaan zal ik er op letten en het laatste woord als eerst weer zetten |
| reactie 215
|
|
|
Valab Berichten: 210 |
zetten we onze vriendschap zo niet op het spel? Door te ruziën? Ik snap het wel maar het is gevaarlijk... voor onze vriendschap |
| reactie 216
|
|
|
vriendschap is me alles waard speel maar open kaart ik zeg je gewoon de waarheid jouw vriendschap wil ik niet kwijt |
| reactie 217
|
|
|
huibvanriet Berichten: 93 |
kwijt ben ik al mijn zinnen geen woorden vinden om te beginnen en het einde ervan is ook zoek er staan wel genoeg letters in het boek de roman die ik nu lees, maar 't is niet mijn verhaal vreemde woorden in een vreemde taal dwalen, omdat mijn gedachten dweilen zoekend naar woorden, ijlend hoe zal ik haar vertellen wat zich eigenlijk niet zeggen laat niet in woorden beelden of akkoorden ik wist niet dat het zo moeilijk kon zijn kwijt ben ik al mijn zinnen hoe spel ik het woord beminnen |
| reactie 218
|
|
|
teigetje80 Berichten: 36 |
beminnen de zeemeerminnen de zeemeermannen of het zeepaardje in de oceanen heeft alles een staartje diepzeeverhalen over in de diepte afdalen om sprookjesverhalen te vertalen in echte mensenproblemen zodat op de bodem van zeeën het leven net zo spannend is als in 't hooghemen zolang de rotsen zijn de stenen kan het onderwaterleven het blijven bijbenen gaan sprookjes over deze wereld niet verdwenen blijft de mensheid van binnen wenen |
| reactie 219
|
|
|
wenen deed ik al te vaak het is daarom dat het volgende gedicht mij weer vrolijk maakt lach en wees blij wees blij met mij wees blij met jou weet dat ik van het leven hou  waarom gepieker en gesikkeneur daar heb je niks aan maar samen door een deur het leven is immers zo kort dat kun je niet maken dat daar iets aan schort  je kunt lachen en grienen voor lachen krijg je van mij de tienen voor grienen de nullen want hoe kan ik het aan je verstand lullen  dat lachen is een medicijn dat is geen recept van mijn maar algemeen alom bekend dus lach wees blij als je een mens ben |
| reactie 220
|
|
|
ben ik werkelijk of zweef ik oud genoeg om te spreken al bleven woorden steken woorden leg ik naast me neer jou blik, die deed me zeer troebel keek je langs me heen mijn hart veranderde in steen zachtjes heb ik je voorgelezen naar de mooie plaatjes gewezen in je prentenboek die verstopt zat in een vergeten hoek iets van herkenning meende ik te speuren of was het een herinnering van een mengeling aan geuren |
| reactie 221
|
|
|
beshnoemara Berichten: 57 |
Geuren van de lente Ik ben er zo aan toe Kijkend uit mijn raam Ben ik zo wintermoe De eerste lentebloempjes Laten zich voorzichtig zien Is het een hycint of tulpje Of een narcis misschien |
| reactie 222
|
|
|
Reiziger Berichten: 136 |
Misschien een paarse crocus Uitkijkend boven het gras Voorzichtig even voelend Of daar de zon al was Dat mooie lichtend straaltje De steigende temperatuur Weer genieten van de zon Zo lekker, ieder uur! |
| reactie 223
|
|
|
uur na uur zit ik op die zon te wachten ik kan er alleen maar naar smachten mijn lieve Lente laat mij niet in de steek mijn tere lichaam is nog zo week |
| reactie 224
|
|
|
Eri369 Berichten: 78 |
Week van de kankerbestrijding Week van het hart Een beetje hulp aan diegenen Die door ziekte worden getard Week van de oudere Week van het kind Een beetje hulp aan diegenen Die door ons worden bemind Week na week een ander doel Steeds weer geven met gevoel Steeds weer de behoefte stelpen Hulde aan diegenen die willen helpen |
| reactie 225
|
|
|
helpen jullie een handje vraagt kleine jantje tegen een wereld van beton waar is toch het gazon met speeltoestellen gebleven nu collecteert hij gedreven voor nieuwe ruimtes om te spelen waar hij met anderen vreugde kan delen |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...