Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 196
|
|
|---|---|
|
huibvanriet Berichten: 93 |
altijd is dat voor immer de tijd duurt slechts een leven lang de eeuwigheid is zonder einde, nimmer hier is het leven kort, zolang het nog aan eeuwigheid schort |
| reactie 197
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
schort van moeder waarachter ik me verstopte als mijn broertje me schopte schort van moeder een veilig heenkomen voor al mijn nare dromen schort van moeder met geuren van dagelijkse dingen schort van moeder vol herinneringen |
| reactie 198
|
|
|
teigetje80 Berichten: 36 |
Herinneringen uit het leven Gevormd door de geest De waarheid om het even Wat vooraan staat, raakt het meest Herinneringen verbannen De pijn hiervan te groot De ziel heeft andere plannen Het is maar net wat wordt geloofd Gedachten halen trucs uit Vormen zich om gebeurtenissen heen Creëren een beeld en bepaald geluid Waaraan de waarheid wordt ontleend Een herinnering, bepaald gevoel 'n geur of kleur uit eerdere tijd Verlaat gedachten zonder doel Zoekt samenhang zeer verfijnd Soms is het prettig te bedenken Wat gebeurd is, is gebeurd Zonden zijn er om te overdenken Wees daardoor niet getreurd Nieuwe kansen worden gegeven Om herinneringen te laten zijn Zorg voor mooie dingen in het leven Herinneringen in het onderbewustzijn |
| reactie 199
|
|
|
in het onderbewustzijn voelde ik me intens klein die grote wereld om me heen waarin ik nietig verscheen om mijn plaats in te ontdekken soms op de vreemdste plekken liet me mijn bewustzijn ontwaken om mijn dromen waar te maken |
| reactie 200
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Waar te maken dat gaat niet altijd Maar soms heb je van dingen spijt Dan denk je had ik dit maar anders gedaan Niet alle keuzes zijn definitief je kunt het misschien nog veranderen gaan. |
| reactie 201
|
|
|
xisax Berichten: 71 |
Gaan is een woord, daar verlang ik weleens naar. Gaan geeft een oplossing tegen al die rotzooi hier en daar. Gaan kun je op jouw gekozen tijd, Gaan doe je, wanneer je iets liever vermijd. Gaan is alleen niet zo gemakkelijk als wordt gezegt Gaan voelt ook als opgeven in een gevecht. Blijven en gaan is moeilijk te balanceren, Ik zou vaker moeten gaan en me niet zoveel moeten verweren. |
| reactie 202
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
Ja echt er zijn gelukkig ook nog Lieve Mensen dus wat je graag zou wensen kan ook in het echt gebeuren dus niet altijd met het negatieve leuren Ja echt op deze aardkloot kun je kiezen voor te winnen of te verliezen ik kies zoals jullie allemaal weten nu voor hier dat nooit vergeten hier heb ik mijn draai nu wel gevonden vrij vrolijk eerlijk liefdevol en ongebonden kunnen we met elkaar communiceren en ook dichten van elkaar leren het liefdevolle bestaat er volop de pagina's soms erg top die ook van allerlei onderwerpen zijn en daarom is het zo fijn Ja lieve aardige mensen heb je gelukkig nog en dat is mooi meegenomen toch plus is het hier een leuk tijdverdrijf daarom is het dat ik er zo graag verblijf |
| reactie 203
|
|
|
verweren tegen mijn verblijf gelukkig niet zoals je ziet want ik schrijf lieve leonnuijten ja er zijn aardige kornuiten die hier dichten mag ik je daarom inlichten misschien had je het niet gehoord je begint hier altijd met het laatste woord van het vorige gedicht zeg ik met een lachend gezicht |
| reactie 204
|
|
|
een gezicht gebrand op het netvlies van 't leven het één zo donker een ander stralend als een fonkelende ster een masker strak vormgegeven misvormde schaduwen dansend op de wind diepgeworteld in gedachten een kindsgezicht lachend in het ochtendlicht prachtige vreemdelingen monsterlijke bekenden van iemands expressie kan niemand zich afwenden voor eeuwig in het geheugen gegrift een collage van mensen in geheimschrift getekend gebrand voor altijd gestrand |
| reactie 205
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 322 |
gestrand in het doorgaan, gestrand in vrolijk leven, diep gefaald, geen lach meer te geven. gestrand in het denken, gestrand in het doen, gestrand aan de rand van het water, voel me zo'n oen. |
| reactie 206
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
Te bot of te zot ken je dat gevoel snap je wat ik bedoel het is te bot of te zot dat ergert me rot je hebt wel eens gehoord en dat heeft nooit gestoord de gulden midden weg luister naar wat ik zeg wanneer je voor iemand wilt zorgen doet dan dan vandaag maar ook morgen laat die morgen niet in de steek en doen alsof je even niet keek heel wat ruzies zijn er al gesust maar men laat elkaar niet met rust nog steeds is het te bot of te zot maar iemand die dat doet is voor mij erg bot nu heeft het niet alleen met de mens te maken ook bijvoorbeeld temperatuur kan het raken immers te bot of te zot is als uitersten bedoeld maar dat had je al aangevoeld |
| reactie 207
|
|
|
Reiziger Berichten: 136 |
Aangevoeld en lang gewacht Verlangend naar, altijd weer Een laatste sneeuwvlok, smeltend ijs Bladeren ontluiken in onze bomen Een ontvouwend kleurenpalet verwelkomd de zon Bloeiende bloemen, beken die stromen We vangen de stralen, omarmen de zon We kunnen weer genieten, lente is gekomen |
| reactie 208
|
|
|
Gekomen van boven De nacht is voorbij Ontwaken rustgevend Weg met vermoeidheid Beneden de drukte Van het ochtendritueel Dampende koffie opslurpen Helemaal passend in 't geheel De dag weer begonnen Nieuwe kansen in het verschiet Zal de dag me belonen? Helaas weet ik dat nog niet! |
| reactie 209
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Helaas weet ik dat nog niet! Dat jij een vriendje hebt, of dat het uit is, wist ik niet. Weet je waarom? jij hebt niets gezegd dus het is jouw fout! Niet dat het mij veel uitmaakt, met wie jij gaat. Want het is jou leven, toch? Ik sta je bij als het moet, maar je moet mij niet gaan bedriegen. En zeggen dat het mijn schuld is, want ik kan nog altijd nÃet zien wat jij denkt! |
| reactie 210
|
|
|
huibvanriet Berichten: 93 |
ik kan nog altijd niet zien wat jij denkt heb ik je dan zo gekrenkt dat je me buiten sluit, jezelf niet meer uit zeg me wat je voelt, wat er in je leeft ik zeg je: "Sorry!"... en hoop dat je me vergeeft |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...