Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 166
|
|
|---|---|
|
DJolien Berichten: 772 |
Gedichten van ons als Leden elke dag nieuwe inzendingen, van alle duizend dichters. Nieuwe verhalen nieuwe gevoelens nieuwe liefde door nieuwe ontmoeting. Nieuwe liefde nieuwe verhalen nieuw geluk. Nieuw geluk, nieuw verdriet nieuwe verhalen over de dag. Nieuwe verhalen nieuwe pijn nieuwe pogingen. Nieuwe pogingen nieuwe hoop nieuwe verhalen nieuwe reacties. Nieuwe vriendschap nieuwe kansen nieuwe gevoelens Nieuwe verhalen nieuwe angst nieuwe verhalen met oude herinneringen Ga zo maar door.... hier in deze site eindigen inzendingen nooit |
| reactie 167
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
nooit had ik het verwacht zelfs nooit aan gedacht dat jullie dit voor mij zouden doen jullie verdienen een dikke zoen dank voor dit geweldige feest het is echt fantastisch geweest |
| reactie 168
|
|
|
huibvanriet Berichten: 93 |
geweest is voor bij de koffie die we vanochtend dronken en als we door geuren die lonken, terugdenken aan eerdere tijden, weet dan voorbij gaan is niet te vermijden |
| reactie 169
|
|
|
vermijden is ontlopen ogen die ik open lezen, kijken en herlezen opeens is mijn geest verrezen helder als de nacht lees ik jouw pracht |
| reactie 170
|
|
|
pracht en praal vol marmeren zerken een dood verhaal in protsige kerken van mensen met macht uitzuigers, vampiers vandaag verwenst en veracht hebzuchtige rijken en brute bankiers |
| reactie 171
|
|
|
Reiziger Berichten: 136 |
Bankiers, bewaarders van kapitalen Zorgen steeds vaker voor schandalen Naar publieke smaak is er een te groot aantal keren Dat kapitaal vloeit naar de zakken van deze heren Loon naar werken raakt hier uit verband Men manoeuvreert zich naar de zelfkant Met het gevaar dat van dit nobele beroep Slechts het beeld resteert van een graaiende groep |
| reactie 172
|
|
|
Groep Het kleine meisje uit groep 3 zei: zie jij die groep? die steeds dichter bij ons komt. Ja zei haar vriendinnetje ze keek met angstige ogen naar de grote groep die dichterbij kwam. Wat moeten we nu doen zei het kleine meisje met haar trillende stem en angstige ogen. Wij blijven staan want wij zijn dapper zei haar vriendinnetje om haar gerust te stellen. Maar wat nu als ze ons gaan slaan wat doen we dan zei het kleine meisje. Wij vechten terug en zetten onze gelakte nagels in hun armen en handen. De groep kwam dichter en steeds dichter bij de twee meisjes nog een aantal stappen te gaan. Ssssst zei het kleine meisje tegen haar vriendinnetje ssst we verstoppen ons en ze wilde rennen. Hoho wacht eens even wat moeten jullie meisjes? zei de grootste van de groep niets, zei de dappere vriendin. Wat doen jullie dan hier? zei de grootste van de groep het meisje zei: wij wilden voetballen maar onze klasgenootjes zijn er niet. Ja zei het kleine meisje voetballen met deze bal en ze hielt de gekleurde bal omhoog zie je, zei ze tegen de groep. Ja wij zien jullie bal mogen wij dan mee doen? wij houden wel van voetbal zeiden de jongens tegelijk. Zo zette de jongens uit groep 8 de voetbal doeltjes klaar en de meiden begonnen te glimlachen want deze jongens bleken helemaal niet eng. |
| reactie 173
|
|
|
eng was mijn eerste stap mijn beentjes waren nog zo slap de kamer was erg groot maar mijn moeders schoot was heel vertrouwd dichtbij wat was ze trots op mij |
| reactie 174
|
|
|
mij of jullie lente of zomer wie of wat bedoel je mei of juli wanneer voel je dat je moet gaan jij mijn eeuw'ge dromer is 't vanwege mij of vanwege de zomer |
| reactie 175
|
|
|
Alissaatje1997 Berichten: 114 |
Zomer zon, zomer zee, zomer strand Kan niet wachten Zomer drank, zomer eten, zomer kleden Wat kan ik er verder nog van verwachten Zomer mensen, zomer gezelligheid, zomer feestjes Zoveel mooie gedachten |
| reactie 176
|
|
|
gedachten ze wachten in mijn brein gedachten alle nachten willen ze bevrijd zijn gedachten kom ze maar halen voordat ze gaan dwalen |
| reactie 177
|
|
|
voordat ze gaan dwalen die oude mensen zo verward Wij moeten op hun letten dat klinkt opzich ook best apart |
| reactie 178
|
|
|
apart ben jij speciaal voor mij wonderlijk zijn je gedichten zoals jij ze kan belichten geeft mij stof om na te denken wat ga je ons weer schenken |
| reactie 179
|
|
|
schenken we nog aandacht of zijn we beschonken laveloos dronken van het eigen ik in een wereld van ontkerkelijking rest ons enkel zelfverwerkelijking en de dorstigen om ons heen zeggen we ..... stik!!! |
| reactie 180
|
|
|
mandy2468 Berichten: 410 |
Stikkend zwem ik in mijn eigen tranen . Gedachten vluchten zoals zwanen . Niemand die het ziet , niemand die het hoort Soms ben je gestoord Jou woorden Kunnen mijn hart doorboren En dan zeggen ik gun je het wel hoor meis daar ligt het niet aan maar me verder wel alleen laten staan . Ik ontwikkel haat Die met pijn bij mij van binnen gaat gebaad Altijd moet je moeilijk doen en spreek je me tegen Ik wil dat mijn gedachtes eens zwegen. Maar wel zeggen ja anders had het wel gekunt .. Je hebt het gewoon op mij gemund En het is daarom dat ik jullie haat |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...