Huiskamer: gedichtenslang
| reactie 451
|
|
|---|---|
|
marill Berichten: 1058 |
huis van steen hiervan geen een maar een hele rij huis van jou en mij ons huis is een heel fijn huis nu denk ik aan dat liedje our house is a very fine house met twee katten in de tuin als ik het nu goed vertaal ons huis herbergt een verhaal |
| reactie 452
|
|
|
Eri369 Berichten: 78 |
Je huis is de plaats waar je hart ligt Het maakt niet uit waar je je vestigt Is het hier, of is het daar Een villa of onbewoonbaar Het gaat er om dat je er gelukkig bent De plaats waar je geborgenheid kent De plaats waar je thuis kunt komen Op een flat of omringd door bomen De plaats waar je je goed voelt Daar is een huis voor bedoeld |
| reactie 453
|
|
|
totum Berichten: 20 |
Bedoeld voor een kinder glimlach , zijn de heel erg mooie kinder rijmen Zo hebben ze een mooie dag. Zonder braken of slijmen. |
| reactie 454
|
|
|
slijmen ligt niet in mijn aard liever spreek ik puur en bedaard nu broed ik op tekst misschien is mijn pen behekst liefs voor alle schrijvers hier blijf vooral dichten met plezier |
| reactie 455
|
|
|
totum Berichten: 20 |
Plezier hebben is fijn. Alleen of bij elkaar zijn. Geef iedereen een zoen. En blijf die lieve kapoen. |
| reactie 456
|
|
|
kapoen kan ik niet worden die eindigt op wat borden ik heb even verder gekeken kwajongen met zijn streken een Belgische jonge scout die boomhutten bouwt |
| reactie 457
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 322 |
bouw je huis niet op het zand als een dwaas zou doen. de regen kwam neer, de voeld kwam op, en het huis stort in, boem. bouw je huis op een rots en wees een wijze man de regen komt neer, de vloed komt op, maar bij jou valt er geen dakpan. bouw je huis op Jezus, de rots, dan zal je sterk staan, de zegen komt dan neer, en 't gebed stijgt op. op Hem kun je aan. ~naar een gelijkenis uit de Bijbel ~~ |
| reactie 458
|
|
|
Finkelnberg Berichten: 19 |
Aan hem heb je niets hij kan slechts treuren wordt gepest op school, ach, het zou je maar gebeuren. |
| reactie 459
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Gebeuren, Je zult pas dingen meemaken, als je weet hoe iemand echt is. Hem kun je aan, als je kracht hebt. Hem kun je duwen, als je zijn zwakte kent. Met hem kun je bouwen, meer dan stenen doen. Om en samen met hem, kun je ook lachen. Met hem kom je dingen te weten, maar alleen als je snapt hoe hij in elkaar zit. Dan zul je inzien dat gekke mensen, de bijzonderste zijn. |
| reactie 460
|
|
|
zijn, met heel mijn wezen ben ik er om te lezen hoe wij onze emoties vertalen in tastbare verhalen |
| reactie 461
|
|
|
Yvu22 Berichten: 84 |
Verhalen komen echter in grote getale, En daar gaat er altijd wel 1 overheen, Maar hij die meester is in het zwijgen, Kent diepe gronden, Een hart van goud, en niet van steen, Maar hoe kom je erachter, Of hij de waarheid temt en deze bewaart, Dat kom je nooit te weten, En zeker niet als je het hem vraagt, Komt tijd komt raad, Aan het einde kan je pas gaan tellen, Wie er dicht of veraf van je staat, Zwijg en laat de winden zingen, Een taal die maar weinig mensen beheersen, hoe graag je het ook zou willen, Luister naar je eigen hart, rustig en ontspannen, en mss zullen we elkaar nog ooit in de toekomst tegenkomen. |
| reactie 462
|
|
|
Zingen samen liederen die te maken hebben met kerst. Warmte stralen we uit, door samen te zijn glinsteren we op ons best. |
| reactie 463
|
|
|
Best, het dorp een worp van Eindhoven vandaan heeft de Kerstverlichting aan de gekleurde lichten schijnen op alle gezichten bijna tot Nijnsel geven ze een prachtig schijnsel |
| reactie 464
|
|
|
prachtig schijnsel, die twinkeling. Verwelkomend, die kerstlichtjes. |
| reactie 465
|
|
|
kerstlichtjes van de zolder gehaald sterren zijn nedergedaald op de trap glitter verloren aan de stofzuiger te horen |
| Naar boven | |