Huiskamer: Gedichtenslang [5]
05-10-16 08:08
reactie 886
|
|
---|---|
marill Berichten: 1058 |
gaan we vandaag? zomaar een vraag die iets losmaakt in mij nee, ik wil vandaag niet het geeft namelijk verdriet voor jou en voor mij toch zijn we maar gegaan we dachten beiden toch al eraan daar stonden we zij aan zij bloemen hebben we neergelegd zwijgend heel veel gezegd gek genoeg maakte het ons ook weer blij we lieten namelijk iets vrij |
05-10-16 18:54
reactie 887
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 223 |
Vrij zijn we pas echt als we alles hebben los gelaten. Je kunt er over schrijven of over praten. Maar door elkaar te begrijpen in het zwijgen valt ook heel veel te bereiken. Het echte gebeuren is in het verleden blijven staan. Maar ons gevoel daar over houdt soms nog jaren aan. |
06-10-16 15:38
reactie 888
|
|
aan woorden heb ik geen gebrek mijn inspiratie heeft soms een lek dan wil er teveel naar buiten zodat ik niets kan uiten alles hoopt zich op een chaos in mijn kop dan zet ik hier wat woordjes neer en komt de inspiratie ook wel weer |
07-10-16 14:35
reactie 889
|
|
Weer wat problemen hier op deze site. Ik kan geen nieuw gedichtje kwijt. Daar waar mijn gedicht moet staan, floept er nu reclame aan. ik probeerde het een aantal keren. Ik zal het morgen wel opnieuw proberen. Wat ik bij gedicht op datum zie ? Wat vreemd 6 oktober issernie |
07-10-16 15:13
reactie 890
|
|
Josevanrosmalen Berichten: 185 |
Issernie is een mooi nieuw woord dat daarom ons meteen bekoort heerlijk toch al dat kabaal om taal we gaan met de woorden lekker aan de haal Wel heb ik het idee dat de statistiek van gedichten die zijn gelezen zulke hoge aantallen kennen dat ik toch moet vrezen dat er iets mis is met al dat tellen dus reken je niet rijk, blijf je bescheiden opstellen |
07-10-16 16:22
reactie 891
|
|
opstellen maakte ik op school over de natuur of een idool schrijven kon ik over The Monkees als ik dat nu weer lees denk ik wat voor een tiener ik was hoe ik zat achter in de klas verscholen achter mijn vriendin dromend vulde ik de antwoorden in |
08-10-16 19:27
reactie 892
|
|
In Californië kon je ze dit weekend zien de pophelden uit vervlogen tijden The Stones, Dylan, the Who, de hele scene van oude rockers niet te vermijden Het zijn de overlevers van een gevaarlijk beroep velen die eerder het loodje legden Joplin, Hendrix, Morrison, een hele groep die ons vroeger zoveel zegden Nu is het allemaal zowat voorbij eens is het de laatste keer bij die muziek voelden we ons vrij het blijft ons bij, we hopen op nog een keer |
09-10-16 05:33
reactie 893
|
|
leeg is het velletje papier of heb je onzichtbare inkt toveren zal ik proberen hier terwijl ze een traantje wegpinkt o nee ik ben mijn toverstaf kwijt iets wat me nu heel erg spijt |
09-10-16 10:48
reactie 894
|
|
spijt van een nooit geschreven gedicht ik zie nu hier links mijn gezicht met daarnaast een groot leeg velletje bij mij klingelde er nog geen belletje Tot ik deze site weer bekeek en toen warempel er ineens bleek dat ik zo maar op een enter had gedrukt en dankzij Marill het toch nog is gelukt |
10-10-16 10:44
reactie 895
|
|
gelukt is het je zeker eigenlijk is het wel grappig een onverwachte opsteker het verhaal te sappig om het te delen met zo velen |
10-10-16 22:11
reactie 896
|
|
Velen kijken nu het voetbal op TV. over mijn scherm kijk ik met ze mee. Even weer een regel schrijven. Ik zal niet te lang hier blijven. Nu snel weer terug naar mijn luie stoel. Kom op jongens, een bal of 2 in het Franse doel. |
11-10-16 23:40
reactie 897
|
|
doel van de tegenstander was te ver voor de Nederlander de bal bleef haken aan het gras terwijl de ander ietsje beter was eigenlijk houd ik niet (meer) van voetbal zeker al niet aan het gepraat vooraf om nog te zwijgen over het nakaarten daarom schrijf ik nu niet in rijm ik val er niet voor in zwijm |
12-10-16 11:04
reactie 898
|
|
zwijmelen bij het licht van de maan kijken naar de sterren in hun baan vaak al is de hemel bezongen in vele talen en met vele tongen Toch stoppen we er niet mee gaan we met de liefde steeds in zee ook al veroorzaakt deze ook vaak pijn we houden niet stil bij het rode sein |
15-10-16 15:04
reactie 899
|
|
sein is veilig verklaard zenuwen zijn bedaard klus is geklaard nog net niet bejaard gemoed niet bezwaard het ligt niet in mijn aard om zwaarmoedig te zijn daarvoor vind ik het leven te fijn telt helaas niet voor iedereen de zon die verdween kan donkerte en leegte geven hij verschijnt soms heel even dat kleine sprankeltje licht geef ik mee in dit gedicht |
15-10-16 17:19
reactie 900
|
|
gedichten kunnen je verlichten als je voor de beelden kunt zwichten je kunt geven aan de taal dan ga je met de woorden aan de haal Telkens weer zoals Willeke zingt ieder het lied dat het beste klinkt zo voelen wij ons in ons element dat geldt voor elke vrouw en vent |
Naar boven |