Huiskamer: Gedichtenslang [5]
05-08-16 16:42
reactie 781
|
|
---|---|
Josevanrosmalen Berichten: 185 |
geinig zo'n brei van woorden waarvan vele die mij bekoorden je neemt er wat van uit de ruif liefst de zoete en niet de zure druif ze zijn de grondstof van de wijn en soms ook van de azijn geef mij maar een koele dronk dat is waar ik naar lonk |
06-08-16 10:01
reactie 782
|
|
marill Berichten: 1058 |
Lonk, zei de vlinder ga maar zonder hinder dat hartje binnen om zoete honing te winnen de bij keek opzij en zoemde van geluk haar dag kon niet meer stuk na het lonken was ze helemaal dronken |
06-08-16 16:57
reactie 783
|
|
Dronken liep ik door de regen het was al zeker half negen maar ik was de tijd vergeten veel te laat voor het eten zou mijn vrouw dat van me pikken of zou ze nu zitten te snikken jij toch altijd met die drank en ik krijg weer stank voor dank |
07-08-16 16:03
reactie 784
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 223 |
Dank dat dit je eind woord is en niet de stank. Ook over dank heb ik toch wel even moeten denken maar uiteindelijk kwam ik van de bank. Even rammen op mijn toetsenbord, tot het uiteindelijk dit korte rijmpje wordt. |
07-08-16 20:05
reactie 785
|
|
Wordt het straks weer winter het seizoen van Jan Splinter tijd voor snert en schaatsen en voor ballen kaatsen Ja, de bal is weer rond de verslaggevers doen weer kond van Excelsior en PSV en ook Twente doet weer mee. |
08-08-16 12:06
reactie 786
|
|
mee of tegen zon of regen windstil of storm klein of enorm het maakt gewoon niet uit of je zwijgt of fluit alles is mij om het even ik geniet gewoon van het leven |
08-08-16 15:37
reactie 787
|
|
Leven en genieten ook van de kleinste dingen. Zwijgen, fluiten ook mij maakt het niet uit, je mag ook zingen. Als we maar genieten en deze vreugde delen. Niet alles hoef je weg te geven maar een deel, dat is toch niet zo veel ? |
08-08-16 22:59
reactie 788
|
|
Veel is al gezegd in deze lange slang maar voor verveling zijn we toch niet bang je kent het verhaal van Eva en de appel maar daarover maken we ons niet te sappel Annie Schmidt schreef al Heerlijk duurt het langst met daarin menig dichterlijke vangst het is al zo'n jaar of vijftig geleden maar het blijft ons bij tot heden |
10-08-16 08:09
reactie 789
|
|
heden is het nu wat is het verleden? in een boek las ik de volgende zinnen: de toekomst is kort en het verleden is lang het verleden gaat nooit ver bij je vandaan hier bleef ik een poosje bij stilstaan om dan tot mijn schrik te ontdekken mijn verleden heeft nu wat lege plekken |
10-08-16 11:04
reactie 790
|
|
plekken waar je nog eens terug wilt komen waar je vaak over zit te dromen soms ver weg, soms dichterbij ze blijven je altijd nabij Met woorden kun je ze tot leven wekken die mooie plaatsen, lieve plekken ze geven aan je leven een mooie kleur denk maar aan een zoete honinggeur |
10-08-16 11:30
reactie 791
|
|
Honinggeur en stroop trekt vliegen aan. Ik denk ineens aan pannenkoek, zal ik naar de keuken gaan. Zie je wel, de geur van stroop en honing trekt ook mensen aan. |
11-08-16 16:11
reactie 792
|
|
aan een glimlach heb ik genoeg dat is alles wat ze vroeg die glimlach heb ik haar gegeven zoiets kleins en simpels in mijn leven wat voor haar een grote gunst was dat realiseerde ik me later pas daar voor mij een lach gewoon is maar voor haar een groot gemis |
15-08-16 22:19
reactie 793
|
|
Gemiste kansen bij de vleet voor jou een vraag, voor mij een weet maar toch gaan wij moedig door en zingen wij in koor We blijven onze liederen zingen we blijven dansen en swingen zo kunnen we leven met plezier en genieten van vertier |
19-08-16 08:31
reactie 794
|
|
vertier zoek ik in kleine dingen zoals hard meezingen over de Amsterdamse grachten hoewel niemand zit te wachten op mijn valse stem daarop zet ik dan de rem genieten van mijn vrije tijd die ik soms wel elders slijt suizend vlieg ik door kronkelige bochten lekker fietsend allerlei tochten het maakt niet uit wat ik doe nu ben ik het nog niet moe dus geniet ik van kleine dingen zoals het geuren van de seringen |
19-08-16 18:28
reactie 795
|
|
Seringen doen me aan de liefde denken aan de zonnestralen die me wenken ik zie ze staan daar bij de oude deur en ruik met verlangen de geur Nog genieten we van de zomer we zij dan allemaal wat lomer binnenkort is dat al weer voorbij en moeten we wachten tot een nieuwe mei |
Naar boven |