Huiskamer: Gedichtenslang [5]
![]() reactie 751
|
|
---|---|
DJolien Berichten: 772 |
Eindigde zijn liefde? voor haar heel speciaal Hoor al die discussies die zagen mensen allemaal Buren hoorde ruzies en keken om het hoekje Want wat hier gebeurde dat stond niet in het boekje Liefde verklaard jaren geleden inmiddels zoveel vervaagd Als je zo lang samen bent dat je je wel eens afvraagt De irritaties worden groter de angsten zullen verdwijnen Je leeft samen in gezondheid en ups en down's gaan in termijnen. |
![]() reactie 752
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 7 |
Termijnen van het leven verstrijken, verlopen tot ze vervallen. Een huwelijk is stressen, strijden zonder streefdatum. Samen gebonden, gebreken zijn geaccepteerd. Periodes van lasten, liefde tot het laatst. |
![]() reactie 753
|
|
marill Berichten: 1058 |
liefde tot het laatst bewaard alle stormen zijn bedaard we overleefden samen de strijd raken elkaar nooit meer kwijt zo eindigt menig sprookje van de heks en het spookje vechtend door hete vuren samen het leven besturen |
![]() reactie 754
|
|
Babsje Berichten: 79 |
Gezien, maar niet gekeken. Gehoord, maar niet geluisterd Betast, maar niet gevoeld Geleefd, maar niet bewust beleefd |
![]() reactie 755
|
|
beleefd wil ik je vragen om opnieuw een gedicht te wagen in deze slang vol gedichten niet dat ik je wil verplichten de enige plicht van het nieuwe gedicht is om te starten met het laatste woord zodat deze slang niet wordt verstoord heel veel succes met deze gratis les |
![]() reactie 756
|
|
Babsje Berichten: 79 |
Les ontvangen Heb u verstaan. Maar op een één of andere manier Was het even mis gegaan. Mijn pagina was naar nr 1 gesprongen Daardoor voelde ik mij gedwongen Om met het woord gezien te starten Niet met de bedoeling om u te tarten Want als u even terug zou kijken Laat ik kennis van de regels echt wel blijken. |
![]() reactie 757
|
|
weeteennaam Berichten: 232 |
Blijken alle dingen in het leven, Maar een klein beetje van alles te zijn, Wat god ons allemaal nog wil geven! |
![]() reactie 758
|
|
PatrickS Berichten: 57 |
Geven wij de Heer niet veel te weinig? Hebben wij nog recht op wat hij geven wilt, voordat de aarde zal verdwijnen? Verbeteringen in ons eigen zijn vereist Het gift is al ontvangen nu aan 't werk met z'n allen voor een plekje in het ware paradijs |
![]() reactie 759
|
|
weeteennaam Berichten: 232 |
Paradijs, Wat een woord, Denk daar maar eens over na meis, Weet je wel bij wie dat woord hoort? |
![]() reactie 760
|
|
hoort de vogels fluiten zie de zon door de ruiten stralen die me raken laten me ontwaken het donker van de nacht is tot einde gebracht waar dromen me kwelden door oneindige velden moe van het strijden laat ik de dekens wegglijden de zon verwarmt mijn voeten zo ga ik de dag begroeten die nu voor me ligt brengt me vast wel inzicht |
![]() reactie 761
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 29 |
Inzicht over mijn leven, en dat van mijn geliefden om mij heen. Met wie ik onbekende wegen bewandel, waar laatst nog iemand verdween |
![]() reactie 762
|
|
verdween zomaar plots mijn gedachten vergeten dat er iemand zat te wachten neem je rust was het advies al was men niet gerust over mijn geheugenverlies de leeftijd zei weer een ander je slijt alles om me heen had een mening zo scheen alleen had ik gewoon eens een keer geen zin dus deed ik mijn eigen ding |
![]() reactie 763
|
|
Dingen van het lijstje In mijn mandje aan mijn arm Wachtend sta ik in de rij En krijg het super warm Ik wiebel op mijn benen En kijk haar echt niet aan Het meisje achter de kassa Heeft me niet verstaan Ik lach zenuwachtig Frommel de groente in mij tas Mijn handen trillen Als ik betaal met mijn pas Mijn tas wil niet dicht Ik probeer het snel te doen Mensen staan te wachten Wat ben ik toch een oen Ik zoek een rustig plekje En duim dat zij misschien Mijn klunzigheid daarnet Hopelijk niet heeft gezien Boodschappen gedaan Dus loop ik vlug Struikelend over mijn voeten Snel weer naar huis terug |
![]() reactie 764
|
|
terug naar een herinnering zomaar in een opwelling of ga ik bewust terug naar de kust |
![]() reactie 765
|
|
Kust in zicht Bijna aan land Met beide voeten Weer In het zand Even stoppen Vlak voor de kust Om te gaan zwaaien Van geen kwaad bewust Te laat gezien Geen redden meer aan Mensen verdronken Het schip is vergaan Op z'n zij in zee Gebotst op een klip Voor een deel gezonken Dat grote schip |
Naar boven |