Huiskamer: Gedichtenslang [5]
28-08-16 11:58
reactie 811
|
|
---|---|
marill Berichten: 1058 |
horden op mijn speelborden mens erger je niet zie je niet hoe ik dat land innam toch in de gevangenis kwam niet via de Kalverstraat daarvoor kwam ik te laat dit is gewoon mijn levensweg wat ik op dit bord neerleg |
28-08-16 14:01
reactie 812
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 223 |
Neerleg is voor mij geen woord, dat aan het begin van een gedichtje hoort. Ik heb het toch maar mooi ontweken. O, wat ben ik goed dat is hiermee wel gebleken. Ik hoop op een beter woord de volgende keer. Nu na deze mag een ander weer. . |
29-08-16 07:39
reactie 813
|
|
weer een nacht van weinig slaap terwijl ik nu wederom gaap al geeft de klok nu zijn tijd prijs voel ik me gewoon niet wijs waarom sta ik zo vroeg naast mijn bed? er is niets wat me belet behalve dat ene kwaaltje dan waarvan ik niet meer slapen kan |
29-08-16 10:30
reactie 814
|
|
Josevanrosmalen Berichten: 185 |
Kan niet bestaat niet zei de oude bes ik zing altijd mijn lied en grijp nooit naar de fles Ik ben nu al honderd jaar heb al een eeuw geleefd toch ben ik nog lang niet klaar ik ben geen vrouw die beeft |
29-08-16 19:15
reactie 815
|
|
Beeft een hand of beeft een onderlip, daaraan kun je zien hij of zij zit in een dip. Trek hem of haar er uit, zodat hij of zij weer fluit. Fluit van dankbaarheid en vrolijkheid. voor zoveel medemenselijkheid. |
30-08-16 09:16
reactie 816
|
|
Medemenselijkheid is een gave en een opgave tegelijk het kan de dorstigen laven als een liefdevolle blijk het is een remedie tegen pijn tegen het zich verwaarloosd voelen zo voorkom je veel chagrijn je kunt maar beter lekker kroelen |
30-08-16 23:49
reactie 817
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Je kunt maar beter lekker kroelen wellicht dat jullie je dan beter voelen Erg prettig ookal duurt het maar even gewoon elkaar die ene knuffel geven Wij moeten dit zeker willen en kunnen elkaar dat kleine beetje gunnen Onze drukke werkweek is voorbij dus nu even die tijd voor jou en mij |
31-08-16 08:50
reactie 818
|
|
jou en mij, wij samen dat kan ik zeker beamen de liefde is van alle tijden voor jongens en voor meiden Maar ook als je ouder bent een oude vrouw of vent dan wil je je met elkaar bemoeien en soms ook lekker stoeien |
03-09-16 08:31
reactie 819
|
|
stoeien met de woorden die niet rijmen zoals ik het wil vechtend tegen die woordenval ga ik ten onder |
03-09-16 11:45
reactie 820
|
|
onder al die duizenden woorden klinken sommigen als een muzikale akkoorden ook zijn er die slaan als aap op fiets en wat rijmt er op fiets, in ieder geval niets Ben benieuwd wat de volgende er van bakt die weer naar mooie rijmen snakt iets dat heel goed luidt voor bruidegom en bruid |
03-09-16 11:55
reactie 821
|
|
Bruid en bruidegom hebben sinds vandaag hun nieuwe ringen om. Speciaal voor het paar is er een taart gebakken. Waarvan elke gast een punt zal pakken. |
04-09-16 11:31
reactie 822
|
|
pakken hangen in de kast soms houdt zij er een vast om hem terug te hangen want dat intense verlangen naar hun vervlogen tijden verlost haar even uit het lijden wegdoen kan ze nog niet dat doet haar meer verdriet zegt ze tegen mij even kijk ik opzij zie haar traan over haar wangen en voel haar intense verlangen |
04-09-16 11:31
reactie 823
|
|
Ja Heel Holland bakt met Van Duijn Hij leidt ons vast om de tuin zelf kookt hij nog niet een ei maar hij kletst goed voor jou en mij |
04-09-16 23:34
reactie 824
|
|
JA is niet het goede woord waarmee vorig vers beginnen moest. Verlangen was de goede start, toch ben ik niet boos of woest. Ik maak het hier weer goed zoals het hoort te zijn. Daarmee is verdwenen alle dichters pijn. Ik ben het met je eens, heel Holland bakt dat is een leuk program. Ben ook blij, dat jij Jose, om dit te willen melden, een verkeerde start op je nam. |
04-09-16 23:36
reactie 825
|
|
Joepie Berichten: 103 |
Mij dunkt dat hier iets niet klopt Jose heeft ons immers gefopt In plaats van te dichten op "intens verlangen", Is hij met een rijmpje over Van Duijn aangevangen, Moeten we dit niet censureren Om zo ons slangetje te repareren ! |
Naar boven |