Huiskamer: Gedichtenslang [5]
![]() reactie 796
|
|
---|---|
marill Berichten: 1058 |
mei is de maand van Maria dat ik met mijn kaarsje sta voor haar beeld in de kapel waar ik dan mijn verhaal vertel denkend aan mijn dierbaren die eens bij mij waren waar ik stilletjes zit gewoon een gebedje bid dan steek ik het kaarsje aan om daarna weer stilletjes verder te gaan |
![]() reactie 797
|
|
Josevanrosmalen Berichten: 185 |
Gaan met die banaan riep de sportieve meid ik kan jullie allemaal aan ik ga voor de beste tijd Toch werd het net geen goud het spul waar ze zo van houdt ook al riep ze steeds ik wil ver het werd deze keer zilver |
![]() reactie 798
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 223 |
Zilver schiet door het water vlak onder mijn dobber door. O, die vang ik later dan is hij hopelijk ook wat groter hoor. |
![]() reactie 799
|
|
Hoor het riet zachtjes ruisen hier aan de stille waterkant ik zie een vrouw, een nogal struise ze komt hierheen over 't land Wordt dit gedicht dan toch erotisch of blijft het bij een vage fantasie dan blijven we hooguit wat neurotisch en hebben we het rijmen onder de knie |
![]() reactie 800
|
|
de knie viel stil op het grind hoorde je die gil gedragen door de wind? |
![]() reactie 801
|
|
wind waait vandaag vanuit het oosten laten we op deze nazomer proosten straks komen de herfstkleuren met hun wilde zoete geuren |
![]() reactie 802
|
|
Geuren kunnen ons beuren vanuit het heden naar iets in het verleden. Ruik ik een sigaar dan denk ik aan mijn opa met zijn grote witte snor. Uit zijn vestzak kwam dan voor mij een muntje en kreeg ik van hem een zachte por. Niets aan oma zeggen hoor, was zijn raad of was het meer van hem een wens ? Waarom mocht oma dit niet weten, ze was toch ook een aardig mens. |
![]() reactie 803
|
|
Mens erger je niet is een heel oud spel dat ik van mijn moeder leerde ik zie nog de punten die ik tel en hoe ik stiekem de steen omkeerde Vals spelen mocht natuurlijk niet maar ik wilde wel graag winnen liever dan het ergerlijke verdriet van steeds opnieuw te moeten beginnen |
![]() reactie 804
|
|
beginnen we opnieuw, zei de juf dat vond ik dan zo suf dus begon ik met dromen wat daarvan is gekomen? nou een middelbare dame met pret die wel eens wat op rijm zet om haar gevoelens te uiten die toeft ook graag buiten of wegkruipt in een hoekje lezend in haar boekje vol spanning en avontuur zo vult ze menig uur op zijn tijd dus vanalles wat want tijd heeft ze nu zat vullend voor haarzelf en medemens blijft nu nog de wens om hier nog lang van mogen te genieten |
![]() reactie 805
|
|
Genieten heb ik al gedaan vandaag. dat blijf ik doen dat is voor mij geen vraag. Ik ga naar buiten, dat is een feit. Dat doe ik nu meteen en sluit dus deze site. |
![]() reactie 806
|
|
Site van de week toen ik even niet keek wel honderden bezoekers van vroeg tot laatboekers Zo surf je je suf maar word niet te duf met dit warme weer kan het best een andere keer |
![]() reactie 807
|
|
keer op keer keek ik hier weer of er een nieuw rijmpje stond iemand die zomaar een boodschap zond daar ik niet wist te beginnen met het woordje keer deed het me steeds weer zeer dat er geen nieuwe woorden stonden die ons leuke verhaaltjes zonden neem ik dus nu toch die pen en kijk hoe tevreden ik nu ben dat het me toch is gelukt zodat hier dit nu is gedrukt ![]() |
![]() reactie 808
|
|
gedrukt en gebonden ligt het boek op mijn bureau ik ruik de inkt en koester me zo het is mooi om het in je handen te houden een e-boek biedt nooit dat vertrouwde |
![]() reactie 809
|
|
Vertrouwde schrijvers, bijna dagelijks zijnze hier. Anderen zijn natuurlijk welkom, het zijn er nu een stuk of vier. Kom lezers, sluit U aan dan zijn we weer met vele. Blijven we met vier, dan gaan we klaverjassen spele. Een foutje maar dat geeft geen biet, als ik spelen schrijf dan rijmt het niet. |
![]() reactie 810
|
|
niettegenstaande hetgeen de vorige spreker debiteert is klaverjassen spelen geenszins verkeerd maar we kunnen natuurlijk ook lekker ganzenborden daarmee overwinnen we weer vele horden. |
Naar boven |