Huiskamer: Gedichtenslang [5]
![]() reactie 736
|
|
---|---|
marill Berichten: 1058 |
mijne Heren zet ik bovenaan de brief leest u alstublief(t) enkele keren met aandacht mijn CV want ik moet werken voor twee mijn wederhelft heeft helaas al jaren geen baas zet mijn leeftijd aan de kant help ons nog even uit de brand |
![]() reactie 737
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 7 |
Brand in mijn huis en haard alles in vuur en vlam brandweer met een vaart door aswolken als tamtam Hele straat in rep en roer alles weg wat ik ooit had door een defect lichtsnoer brandt alles plat Leuk voor de voorpagina weer een brand geblust te lezen op elke media hoe er met het lichtsnoer was geprutst Zo zwart als roet alleen nog maar een geraamte maar de vlammen voelden zo goed een vuurmaniak kent geen schaamte De vlammen in mijn ogen dansend voor heel even terwijl niemand kan geloven dat dit mij juist heeft gedreven |
![]() reactie 738
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 1657 |
Gedreven hoop, Die nooit weggaat... Ik hoop dat het allemaal goed komt, Maar als ik er aan denk, Geeft het me de valse hoop... |
![]() reactie 739
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 7 |
Hoop is als ze even vergeet Heel even niet meer weet Dat de ziekte haar opbreekt Hoop is als de medicijnen even aanslaan Zodat ze even naast haar bed kan staan En blij is dat ze zelf naar de wc kan gaan Hoop Is als ze eventjes geniet Even niet meer ziet Welke ellende er liggen in het verschiet Hoop Is als de arts tevreden lijkt Ook als er geen vooruitgang blijkt Maar ze toch naar elke nieuwe dag uitkijkt |
![]() reactie 740
|
|
dag uit kijkt de guit zijn ogen uit moe, maar voldaan van al het staan in de wachtrijen laat hij zich neer vlijen om na te dromen wat hem vandaag is overkomen in de duizelingwekkende achtbanen stroomden van de wind de tranen wapperden zijn haren wild heen en weer en telkens wilde hij weer nu vallen zijn ogen vanzelf dicht dooft voor even al het licht om in de duisternis verder te dromen hoe de elfjes, kabouters en trollen samen komen |
![]() reactie 741
|
|
beshnoemara Berichten: 57 |
Komen dromen uit Of zijn het luchtkastelen Hebben mensen wensen Of kan het ze niet schelen Dat er mensen zijn Die maar één ding willen Met een wens zo klein De dagelijkse honger stillen |
![]() reactie 742
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Dagelijkse honger stillen en niet anders willen Maar helaas wel moeten lopen op blote voeten Geen kleren kunnen kopen en kilometers moeten lopen Zware emmers moeten tillen om de dorst te kunnen stillen Prullenbakken controleren bedelen om brood te smeren Om een beetje geld te krijgen over de rest zullen we zwijgen Het gaat over zwerfgedrag over ongelijkheid op een dag Rijk of arm een groot verschil het maakt de mensheid stil |
![]() reactie 743
|
|
stil knaagt er iets zomaar uit het niets woorden die me raken laten gedachten ontwaken teder wil ik ze schrijven om ze altijd te laten blijven zodat ik kan lezen in mijn diepste wezen |
![]() reactie 744
|
|
Diepste wezen In ons diepste wezen, proberen we alles te genezen. Onmogelijkheid zullen we vergeten, en we willen een conclusie weten. We staren en we gaan leren, en willen het onmogelijke proberen. Maar ook al weet je dat het niet kan, je bent er wonderbaarlijk zeker van. Het is eigenlijk bewezen, je kunt niet alle wetten lezen. Je wilt het niet altijd toe geven, maar je kunt niet alles in een leven. Accepteren dat je iets niet kan, dat is het moeilijke ervan. Maar kijk eens diep beneden, en wees gewoon tevreden... |
![]() reactie 745
|
|
tevreden met deze woorden die bij mij scoorden zit ik nu te tikken op dit bord wachtend tot het donker wordt om me te nestelen in mijn bed al denk ik wel eens, is dit het dit leven op deze aardbol slaat wel eens helemaal op hol dan weet ik plots geen raad wil stilzwijgen over een daad dan lees ik een "rakend" gedicht en schijnt gewoon weer het Licht dankbaar voor de woorden die bij mij scoorden |
![]() reactie 746
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Scoorden de woorden, Een punt bij het hart? Of scoort het hart, Het diepst in de woorden? |
![]() reactie 747
|
|
Woorden komen vanuit het hoofd en het hart, en bepaalde blikken zijn te voelen tot diep in het hart. Soms zeggen stille ogen die je aan kijken veel meer, dan al die lange verhalen die je zo vaak hebt gehoord. |
![]() reactie 748
|
|
gehoord heb ik het volgende twee vrouwen die niet dezelfde taal spraken gingen samen een praatje maken ieder in hun eigen taal na een best wel lang verhaal zei de een tegen een eigen landgenote eindelijk heb ik eens gesproken met iemand die me begrijpt de moraal van het verhaal ze spraken met hun lichaamstaal |
![]() reactie 749
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 42 |
Lichaamstaal, houding, beweging, gebaren, vertellen, het ware verhaal. Een traan, ogen, spiegel van de ziel, wat men daarin ziet, is altijd ongelogen. |
![]() reactie 750
|
|
Hope-Faith14 Berichten: 15 |
ongelogen woorden zijn een verzinsel van het verstand onvoorwaardelijke liefde is een illusie van het hart oneindig leven is een verwrongen hoop op het eindige |
Naar boven |