Huiskamer: Gedichtenslang [5]
![]() reactie 721
|
|
---|---|
nayra20 Berichten: 4 |
Leven is heel bijzonder Leven is het grootste wonder Leven is wat de aarde zo bijzonder maakt Leven is wat je niet zomaar staakt |
![]() reactie 722
|
|
marill Berichten: 1058 |
staakt het gelach praten verstomt storend gedrag als jij binnenkomt iemand zei:" hé jij daar, STOP!" jij bent weer weggegaan gelach klinkt weer op stemgeluid zwelt aan de rust die wederkeert is voor niemand verkeerd |
![]() reactie 723
|
|
Joepie Berichten: 103 |
verkeerd of correct, vaak dicht bij elkaar een leugen voor jou, is voor mij misschien waar het witte voor hem is voor haar donker zwart de winnaar is blij, de verliezer voelt smart het leven draait niet om het grote gelijk respect voor elkaar, dat maakt ons rijk |
![]() reactie 724
|
|
rijk voel ik mij door jouw lach rijk voel ik mij bij muziek van Bach rijk voel ik mij door de natuur rijk voel ik mij, al is de wind guur dan voel ik namelijk dat ik leef rijk ben ik omdat ik om dit alles geef |
![]() reactie 725
|
|
PatrickS Berichten: 57 |
Geef Beleef De liefde Je leeft Voor elkaar Niet voor jezelf Sta klaar Voor een ander Alleen dan Kom je verder |
![]() reactie 726
|
|
Quetzalcoatlus Berichten: 5 |
Verder niets, zei de man, Hij liep, weg de winkel uit, Precies volgens plan, De autoruit, Goed geblindeerd, Hij weet het wel, Het is verkeerd, Wat hij doet, Hij start de wagen, Vol goede moed, Hoopt nu te slagen, In wat hij jarenlang heeft voorbereidt. |
![]() reactie 727
|
|
voorbereid ging hij op reis verloor onderweg zijn spijs geen nood dacht hij iemand deelt wel iets met mij de reiziger die hem brood bood redde hem van de hongerdood de juffrouw van de vijfde klas bood hem een vol glas van het beste water en redde hem van zijn kater teruggekeerd in zijn eigen nest voelde hij zich weer opperbest |
![]() reactie 728
|
|
Joepie Berichten: 103 |
Opperbest gemutst, Heb ik een ei geklutst. In de pan met wat vet, Werd het snel een omelet. Beetje peper, snuifje zout. Eet het snel of het wordt koud ! |
![]() reactie 729
|
|
koud was de windvlaag onderwijl liepen traag de zweetdruppels omlaag |
![]() reactie 730
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Omlaag staan vele hoofden ze hangen allemaal van verdriet Het is zo snel voorbij gegaan iedereen kende hem nog niet Een kindje die zoveel geeft die het gezinnetje zo moest Je kunt je niet voor stellen hoe een auto alles verwoest Hij was nog maar een paar weken de vader dacht rustig te staan Met buggy en hun kleine jochie het gezin is toen plotseling kapot gegaan De vader is naar het ziekenhuis geweest voor het zoontje was het al te laat Een dag die zoveel moois had en een die kort daarna als rouwdag staat Zo jong waren die ouders hoe mooi het had kunnen zijn Zo veel ellende heeft het gegeven afscheid nemen van een kindje zo klein Dat wens je toch geen enkel gezin... zijn naam was Milan... |
![]() reactie 731
|
|
zijn naam was Milan....... nooit meer uit onze gedachten |
![]() reactie 732
|
|
beshnoemara Berichten: 57 |
Gedachten voor niemand anders bestemd In gedachten geen regels totaal ongeremd In mijn gedachten kan ik vliegen In mijn gedachten heb ik vinnen Dan roept iemand mijn naam En kom ik weer helemaal bij zinnen |
![]() reactie 733
|
|
zinnen genoeg die om papier vroeg wit blaadje ligt nog in mijn laatje te wachten op gedachten die geen woorden vormen al blijven ze in mijn hoofd stormen |
![]() reactie 734
|
|
Babsje Berichten: 79 |
Stormen Zo krachtig Woedend in mijn hoofd Gedachten Zo prikkelend Van gezond verstand beroofd |
![]() reactie 735
|
|
PatrickS Berichten: 57 |
Beroofd van allle waarde Belooft aan de mensheid om de liefde verspreiden Toch vernielen we de aarde En moeten zoveel mensen lijden Het is aan de vredestrijders Om te verlichten We doen het door te dichten Dus laat het licht maar schijnen Verspreid je positieve visie En ik verspreid de mijne |
Naar boven |