Huiskamer: Gedichtenslang [5]
![]() reactie 691
|
|
---|---|
Babsje Berichten: 79 |
Nacht De stilte om mij heen Die oplost in de dageraad en in het licht verdween |
![]() reactie 692
|
|
marill Berichten: 1058 |
nacht? had je gedacht vele dagen zijn geplukt zomaar uit mijn leven gerukt herinneringen verdwenen terwijl er vele zonnen schenen ![]() |
![]() reactie 693
|
|
Schenen er zonnen in die dagen dat ik mijn lasten had te dragen? Als zij dan al hebben geschenen waren zij voor ik ze zag verdwenen. Wolken heb ik voorbij zien komen. Regenwater in grote stromen. Gelukkig heb ik mogen beleven dat iemand mij een regenjas heeft gegeven. |
![]() reactie 694
|
|
gegeven aan mij zegt hij gekregen van tante Mien wil je het nu zien? nieuwsgierig kijk ik ernaar terwijl ik plots iets ervaar een gevoel van vroeger tijden het valt nu niet te vermijden tastend in mijn geheugen naar waarheid of leugen |
![]() reactie 695
|
|
Leugen of waarheid Je ziet het in de ogen De spiegel van de ziel Leugen of waarheid Zij verraden de intentie van wat wij verwoorden Zeggen soms meer dan duizend woorden Leugen of waarheid Je ziet het in de ogen |
![]() reactie 696
|
|
in de ogen ligt het onvermogen onwerkelijkheid uitstralend terwijl de werkelijkheid dalend langzaam zich nestelt in een nieuw begin |
![]() reactie 697
|
|
Begin opnieuw elke dag. Gisteren is geweest. Morgen is toekomst. Vandaag is de dag dat je leeft. Gisteren kan je niet over doen. Morgen kan alles anders zijn. Leef vandaag. Pluk de dag. |
![]() reactie 698
|
|
beshnoemara Berichten: 57 |
Pluk de dag Met een lach Een teder gebaar Je bent nog niet klaar Met een kus, teder en zacht Geef je de dag aan de nacht |
![]() reactie 699
|
|
geef je de dag aan de nacht droom je onverwacht over vreemde oorden die nooit beantwoorden aan je verwachtingspatroon |
![]() reactie 700
|
|
jasonikhouvanj Berichten: 29 |
maril je kan bere mooi gedichten schrijvn x weetj da? |
![]() reactie 701
|
|
Verwachtingspatroon van het leven Hoe wil je in het leven staan. Maar de wereld is niet maakbaar en verandert ons bestaan. Bijstellen van verwachtingen maar wel blijven dromen. Meedrijvend op de golven en er zo goed mogelijk uit zien te komen. |
![]() reactie 702
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 379 |
Komen de herinneringen weer naar boven. Stop de tranen direct weg. Wil er nooit meer over praten. Alles is duidelijk wat ik nu zeg... |
![]() reactie 703
|
|
Zeg mij, dat ik niet voor niets ben geboren. Zeg het zo dat ik kan horen, voelen en beleven dat jij van mij houd. Geef mij één keer een gevoel van gewenst zijn. Neem weg het gevoel van pijn, verdriet en teleurstelling dat niet aan verwachting is voldaan. Omarm mij zodat ik verleden kan vergeten. Laat mij toch één keer van je weten dat je blij bent dat ik als kind gekomen ben. |
![]() reactie 704
|
|
ben als kind geboren om het gezin te verstoren van mijn ouders met twee zonen kwam dit meisje bij ze wonen vandaag op de kop af stonden ze van mij paf ![]() een feestje wil ik graag geven in dit roerige leven om te herinneren aan die vroeger tijd toen ik nog was, een kleine meid ![]() na al mijn levensjaren wil ik niet te lang staren naar mijn vervlogen jeugd ook nu beleef ik nog vreugd met mijn broers en mijn zus straks ontvang ik van allen een kus ![]() |
![]() reactie 705
|
|
weeteennaam Berichten: 232 |
Alleen een kus, Een kus vol liefde, Als afscheid. |
Naar boven |