Huiskamer: Gedichtenslang [4]
| reactie 76
|
|
|---|---|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Rolletje in, Rolletje uit. Rolletje voorbij, Rolletje is kwijt. Rolletje van vreugd, Rolletje dat lacht. Ik acteerde, Elke dag. Zat vol blijdschap, Vol met geluk. Allemaal nep, Mijn leven was stuk. Stopte met spelen, En met bestaan. Ik was zo, De fout in gegaan. Was er nog steeds, Maar leefde niet. Was er nog steeds, Toonde mijn verdriet. Ik kreeg iets, Wat ik nooit had. Respect, eerlijkheid, liefde, En vrienden. Liet mijn hart spreken, Hoorde mijn geest. Iemand die ik, Nooit was geweest. Speelde open kaart, Niets verzwijgen. Gaf terug, Wat ik kon krijgen. Had mijn doel bereikt, Ik was echt blij. Met een echte vriend, Aan mijn zij. |
| reactie 77
|
|
|
jorinda Berichten: 486 |
Zij aan zij, gaan we het leven door, nooit laat jij me in de steek. als ik me alleen voel, ben jij er altijd. als ik me rot voel, weet je me op te vrolijken. Kortom, Je staat altijd voor me klaar, Je bent een supervriendin♥ |
| reactie 78
|
|
|
Supervriendin, Nog nooit gehad, Nog nooit gewild. Ik rammel, Tijd dat de honger wordt gestild. Bij de koelkast aangekomen, Sloegen bij mij de stoppen door. Ligt er net zulk lekker eten achterin, Ligt dat gore spul er weer voor! |
| reactie 79
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4562 |
Voor ik jou kende, Vond ik mezelf niet, Haatte ik de sereld, Iedereen die het ziet, Mijn leven werd top, Ik hou van het leven! Kon ik toen zinge, Voor heel even, Leven weer stop, Idioot en saai, Werd het maar opgegeten, Door weet ik veel, een haai? |
| reactie 80
|
|
|
Haai in een tornado, Sharknado, Je leeft er echt in mee. Moedeloos verslonden, In de wrede zee. Ik had nog wel een paar in mijn hoofd, Maar twee lezers raken dan misschien in shock, Dat doe ik ze gewoon niet aan. Maar je komt zo een Sharknado tegen, Als je de zee op zou gaan. (Sharknado, echt een aanrader! |
| reactie 81
|
|
|
'Gaan we ons aanstellen?' Nee zusje, ik lees een boek, Ga weg, Want jou leven is toch zoek, Blijven lezen, moet! Ik heb toch niks te doen, Da's het enige wat mij goed doet, Lezen over Elfen, moord en bloed, Jij zal er niks speciaal aan vinden, Elfenblauw, De Banneling, Superveel bloed en moord, Voor mij is dat boek meer dan zomaar een ding ! |
| reactie 82
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Een ding... Een ding is maar klein Maar kan zoveel vertellen Een woord zo gezegd Maar kan een hart versnellen Een blik kan kort wezen En kan heel veel laten voelen Je kunt misschien niet bedenken Dat meestal word begrepen wat anderen bedoelen |
| reactie 83
|
|
|
Bedoelen met iets, Wat echt niet hoort. Lezen over bloed, Spanning en moord. Ik hou er wel van, Voor mij zijn het gunsten. Ik schrik alleen nog maar, Van mijn moeders kookkunsten. Duister ben ik inderdaad, Zelfs een vlieg is niet meer veilig bij mij. Misschien zoek ik nog wel een ander slachtoffer uit, Eens kijken, de volgende, dat wordt jij! Koelbloedig als ik ben, Heb ik even wat binnenpret. Ik wil niet veel zeggen hoor, Maar je raam stond nog open, Nu lig ik onder je bed. Schrik je daar al van? Kijk dan maar niet, Naar mijn zus zonder make-up. Geen zorgen, het leven is als de zee, Ik ben de haai, En jij de angstige gup. Sorry voor mijn duistere begin, midden, en einde, De stemming zit er goed in. Voor mij nog wat rustig, Als ik het zeggen mag naar mijn zin. (3 uurtjes geslapen, in de file gestaan, ben echt even bloedchagrijnig -.-) |
| reactie 84
|
|
|
Zin gebouwd met woorden, In een boek duizende zinnen, Ik ben redelijk woedend vandaag, Zal er niet over beginnen .... |
| reactie 85
|
|
|
Beginnen met de nacht, Rot op, jankende katten! Door die vlooienmarkten, Kan ik de slaap niet vatten. Heb veel liever een hond Rennen, spelen, voeren, Met een hond, Blijf ik gezond. |
| reactie 86
|
|
|
jorinda Berichten: 486 |
Gezond ben je, als je goed eet, en niet te zwaar bent. |
| reactie 87
|
|
|
Bent u niet de president? Aangenaam maar even serieus, Ben je trots als je ziet hoeveel oorlog er is? Ja, is het heus? P!nk heeft er een lied over, Als volgt: Dear Mr. President, Come take a walk with me. Let's pretend we're just two people and You're not better than me. I'd like to ask you some questions if we can speak honestly. What do you feel when you see all the homeless on the street? Who do you pray for at night before you go to sleep? What do you feel when you look in the mirror? Are you proud? How do you sleep while the rest of us cry? How do you dream when a mother has no chance to say goodbye? How do you walk with your head held high? Can you even look me in the eye And tell me why? Dear Mr. President, Were you a lonely boy? Are you a lonely boy? Are you a lonely boy? How can you say No child is left behind? We're not dumb and we're not blind. They're all sitting in your cells While you pave the road to hell. What kind of father would take his own daughter's rights away? And what kind of father might hate his own daughter if she were gay? I can only imagine what the first lady has to say You've come a long way from whiskey and cocaine. How do you sleep while the rest of us cry? How do you dream when a mother has no chance to say goodbye? How do you walk with your head held high? Can you even look me in the eye? Let me tell you 'bout hard work Minimum wage with a baby on the way Let me tell you 'bout hard work Rebuilding your house after the bombs took them away Let me tell you 'bout hard work Building a bed out of a cardboard box Let me tell you 'bout hard work Hard work Hard work You don't know nothing 'bout hard work Hard work Hard work Oh How do you sleep at night? How do you walk with your head held high? Dear Mr. President, You'd never take a walk with me. Would you? |
| reactie 88
|
|
|
You shut the f*ck off, Dit is nederland ja! Ik heb hem trouwens in de mp3 te staan, Jammer genoeg geldt het niet alleen voor amerika. |
| reactie 89
|
|
|
Amerika is een vrij land (denk ik) Belgie ook ! Wat heb je nu weer gast! Weet je dat ik door de zon al kook ? |
| reactie 90
|
|
|
Kook dan eens goed, Echt niet te vreten. Ik ga ff naar de snackbar, Daar krijg je tenminste goed te eten! Alsof het in het kikkerlandje zo goed gaat, In heel Europa is de bodem in zicht. Die Rutte moet eens een keer naar Nederland luister, Gooi die f*cking grenzen dicht! |
| Naar boven | |