Huiskamer: Gedichtenslang [4]
| reactie 46
|
|
|---|---|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Galopperen langs de grote zee, Over het strand met volle vaart. Haren wapperend in de wind, Vasthoudend aan de manen, Van mijn trouwe paard. Hoor de oorverdovende stilte, Zelfs de golven hoor ik niet meer. Even buiten dit, Léon, komt er nog een volgende keer? |
| reactie 47
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
keer op keer schreef ik iets neer het kwam niet uit mijn hart de bladzijde bleef zwart of realistischer omschreven blank |
| reactie 48
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4562 |
Blank persoon, Bevriend met 'n ander, Hah, lach ambetanter |
| reactie 49
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
ambetanter een Belgisch woord dat toch niet in een gedicht thuishoort maar goed dat ik ermee stop ik ga er vandoor in galop allemaal wens ik jullie al het goeds toe ik ga rusten ik ben veel te moe |
| reactie 50
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
moe van alles rust maar uit ambetanter nooit van gehoord het is een Vlaams woord dus ik zoek in het woordenboek het woord ambetant staat voor naar of irritant irritant is die vlieg om me heen meppend met mijn krant vloog hij weer heen |
| reactie 51
|
|
|
Hen en weer vliegend, Was hij ziek en traag. Dit is de tragedie van Uno de eendagsvlieg, Hij had zijn dag niet vandaag. :'( Over uno gesproken, Dat is toch iets waarvan ik baal. Wat begon als een romantisch avondje, Eindigde in een duur verhaal. Met mijn vriendin in een Fiat Uno, Het zal je maar gebeuren. Komt er opeens zo'n blauwe pet aanvegen, Omdat hij je moet bekeuren. 'Dat wordt dan 140 euro meneer! :-$ Uno is één, je mag er niet met z'n tweeën in!' 'Dat slaat totaal nergens op, Echt complete onzin! Ik wil je baas spreken, Er zit daar in je bovenkamer echt een steekje los!' 'Beledigen van ambtenaar in functie genoteerd! Mijn baas komt er zo aan, Hij is bezig met vijf personen in de Audi Quatros!' -.- Na dit alles besloot ik om met de taxi opvte komen dagen, Ik tikte de chauffeur aan om hem iets te vragen. Hij schrok zich het apezuur en zei 'Sorry meneer, Dit is mijn eerste dag als taxichauffeur, ik schrok zo zeer, Want hiervoor reed ik in een lijkwagen.' o_O Natuurlijk lees ik graag, Vooral de boeken van Charmed. Net zoals mijn vriend, Een Turk altijd vrolijk en altijd blij. Hoe hij heet? Zijn naam is Lachmed. Maar even zonder grappen, Vorige week was ik op een site, Man, wat was dat een klucht. Het was zelfs zo erg dat er in de pop-up stond, 'Sorry, we zijn in de lucht!' |
| reactie 52
|
|
|
jorinda Berichten: 486 |
Lucht, zo blauw, zo helder en mooi, kijk naar boven, zou daar de hemel zijn? |
| reactie 53
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Zou daar de hemel zijn Waar de wolken ophouden En de sterren te boven komen Zou daar de hemel zijn |
| reactie 54
|
|
|
Zijn mijn woorden ooit aangekomen, Daar hoog in de hemel, Terwijl ik vroeg om vergiffenis? Zijn mijn tranen ooit gezien geweest, Hier beneden op Aarde, Als teken dat ik ze zo veel mis? Zijn mijn tranen ooit zichtbaar geweest? Zijn mijn woorden ooit met klank uitgebracht? Zou je denken dat ik verdriet heb? Dat heb je dn fout gedacht. Ik mis ze elke dag wel, Maar toch lach ik van oor tot oor. Ook al leven ze niet meer, Het leven gaat altijd door. |
| reactie 55
|
|
|
Door de moeilijkere periodes, heb je vrienden nodig, die er zijn om je te steunen, En de je het helpen doorkomen |
| reactie 56
|
|
|
Doorkomen van het leven, Vrienden zijn er altijd. Maakt niet uit wat er is, Bij echte vrienden kun je alles kwijt. |
| reactie 57
|
|
|
Kwijt ben ik jouw, door kanker, waar je het niet van kon winnen, we vechten voor het leven, Maar als het beter is dat we sterven, moeten we ons er bij proberen neer te leggen. |
| reactie 58
|
|
|
Leggen we ons er bij meer? Of geven we hem een speciaal plekje in ons hart? Zijn oude einde, Is voor ons een nieuwe start. |
| reactie 59
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Een nieuwe start is goed gegaan En ik voel mij opgelucht en blij Er is iets dat veranderd is Heel diep van binnen in mij Een nieuwe start is goed verlopen En ik ben opener met mijn verhalen En dat is iets dat mij vertrouwen heeft gegeven En daar kan ik veel rust en energie uit halen |
| reactie 60
|
|
|
Halen we de trein? Zijn we nog optijd? Je, we hebben het gehaald! Nu nog afwachten, Of de NS nog wel rijdt. |
| Naar boven | |