Huiskamer: Gedichtenslang [4]
| reactie 31
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
als Ik met mijn Ziel een nieuw leven aanboor dan wil ik er weer voor gaan hoor je moet er eens op letten hoe je jouw gedachten kunt verzetten allereerst door aan iets anders te denken en aan andere dingen aandacht te schenken ik weet er alles van misselijke gedachten denken aan iets wat je kunt verwachten mijn advies probeer dat niet want je weet niet of je het wel goed ziet gedachten een raar besproken iets maar liever leuk dan maar niets je kunt het wel even sturen dat leren kan wel even duren toch is het mij vaak gelukt en raakte ik niet meer zo gebukt onder allerlei rampscenario's en rottigheid maar raakte opgelucht en verblijdt even je gedachten op nul zetten als in een soort trance even opletten dan laat je een leuke gedachte pas toe en word je blij en ben je niet meer moe het voornaamste is voor mij toch wel erop letten dat de gedachte niet binnenkomt en anders die verzetten door heel veel aandacht aan leuke dingen te schenken kun je veel mooier en prettiger denken |
| reactie 32
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Denken doe ik niet echt veel, Ik heb daar weinig aan. Maar yoky, druk op het potloodje, Van het afgekeurde gedicht, En de rede komt bovenaan te staan. |
| reactie 33
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 7 |
En de rede komt bovenaan te staan dit is geen gedicht stond er en ik kon gaan dus heb ik het maar weggedaan |
| reactie 34
|
|
|
Weggedaan heb ik al het verdriet, Wat ik ooit heb gekregen. Gevuld met de vreugde, Die jaren in mijn hart heeft gezwegen. |
| reactie 35
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 7 |
gezwegen heb ik dus nooit van sterrenbeeld ben ik een stier en daarom altijd alles voltooid daarom soms begrijp ik het niet hier |
| reactie 36
|
|
|
Hier is nu een schorpioen aan de pen, Haatdragend of soms kalm. Hardnekkig als ik ben, Ben ik toch het neusje van de zalm. Sterk, vastberaden, volhardend, gevoelig, Maar ik kan erg kwaad worden. Teruggetrokken, geheimzinnig, diepgaand, passioneel, Loyaal, ambitieus, extreem. Eigenzinnig, fanatiek, en mysterieus. Vernielzuchtig ben ik soms ook heus. De dierenriem is voor mij een bron van inspiratie, Zowel in het leven als in een gedicht. Telkens als mijn sterrenbeeld daar is, Wordt de hemel fel verlicht. |
| reactie 37
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Verlicht hij de ruimte Waar hij zijn boek schrijft Ver van de bewoonde wereld Was waar hij zal verblijven |
| reactie 38
|
|
|
jorinda Berichten: 486 |
Verblijven in een huis, iets wat onderdak geeft, waar je kunt leven, zonder dat, moet je alles geven, om nog in leven te blijven. |
| reactie 39
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 244 |
blijven zwemmen fluistert het water in mijn oor blijven geven denk ik als de kreten langs de kant hoor een hand voor een ander koprol langs de kant een zucht als ik van slag verander voor het laatst deze afstand elke seconde van belang nog nooit ze snel gegaan eerste plaatst in de rang weer wat van mijn tijden afgedaan ik win, spring met al mijn kracht vooruit en besef pas dat ik droom als iemand het startsignaal fluit en ik begin te zwemmen |
| reactie 40
|
|
|
Zwemmen in open water, In een meer of in de zee. Ik wil zo graag zwemmen, Maar mijn lichaam werkt niet mee. Ik kom maar niet vooruit, De sterke stroming trekt me mee. Waarom was ik nou gaan zwemmen, Op die grote volle zee? Ik kan niet eens goed zwemmen, Heb ik nooit les in gehad. Waarom moest ik nou weer zwemmen, Ik was nooit een waterrat. Ik was een onschuldige Pool, Een weerloze toerist. Ik dacht dat ik het kon, Maar ik heb me dodelijk vergist. Nu kijk ik vanuit de Hemel neer, Op mijn vrienden die treuren. Zij hebben dit niet verdient, Dit had nooit mogen gebeuren. |
| reactie 41
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
gebeuren, wat kan er nu gebeuren een meteoriet kan de aarde verscheuren en dan is het met de mensheid gedaan en wie of wat zal er verder gaan we zullen gewoon maar afwachten althans dat zijn mijn gedachten want verder kunnen we er toch niks aan doen leef gewoon goed en wees koen |
| reactie 42
|
|
|
Koen, Zoals hem zal ik nooit worden, Koen, Zoals hem ben ik nooit geweest. Koen, Zoals hem zal ik ook nooit zijn, Koen, mijn vriend, Is nu een geest. |
| reactie 43
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
geest van mijn overleden vader komt mij nader strijkt zachtjes over mijn haren als ik in het donker lig te staren |
| reactie 44
|
|
|
Starende ogen kijken, Bespieden mij. Ik kan het niet meer aan. Toen besefte ik het pas, Dat het mijn vader was, Die naar me keek. Betraande ogen. Verdriet om het verlies, Van een geweldig man. Hij was er altijd voor mij, Hij liet me achter, Na een lang gevecht. Hoop dat U veilig bent, Dat U beter bent. Lieve vader, vaarwel. (voor de lezers/dichters die vooral op rijm letten, ik schrijf soms met haiku's. Ze hoeven niet te rijmen, als er maar gevoel in zit) |
| reactie 45
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
vaarwel gedichtenslang ik ga je weer verlaten misschien in de toekomst dat we nog eens verder praten maar nu zeg ik voor een langere tijd stop spring dan op mijn figuurlijk paard en ga in galop |
| Naar boven | |