Huiskamer: Gedichtenslang [4]
| reactie 136
|
|
|---|---|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Dicht tegen me aan gekropen, Bang voor de donkere nacht, Bang voor het onweer. Dicht tegen me aangekropen, Slaapt ze lekker zacht. |
| reactie 137
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Zacht... Jij bent zo zachtaardig Vaak ben je zo teder en zo fijn Zacht... Zo ontzettent vriendelijk Maar je kunt soms ook een vreselijke etterbak zijn... |
| reactie 138
|
|
|
Zijn er kanten van mij, Die je zat bent? Of is deze kant, De enige kant, Die je van mij kent? |
| reactie 139
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 1657 |
Kent iemand de leerstof over getallen, Het zijn er zoveel, Ik ga er nog eens over vallen , |
| reactie 140
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4562 |
Vallen over wiskunde, Springen over algemeen Nederlands, Dan nog wat spelling, En duiken in Frans, Tellen en leren, Onverwachte en verwachte toets, Binnenkort Frans, Daarom dat ik mijn geheugen nog eens oppoets ! |
| reactie 141
|
|
|
Oppoetsen die auto's, Met andermans honden lopen. Kan ik er genoeg geld uithalen, Om er een gitaar van te kopen? |
| reactie 142
|
|
|
jorinda Berichten: 486 |
Kopen kun je liefde niet, je zult geduld moeten hebben, maar ik hou niet zo van liefde, want het brengt een hoop verdriet! |
| reactie 143
|
|
|
Verdriet moet je hebben, Voordat je gelukkig kunt zijn. Tranen zijn net regen. Wil je de regenboog zien, Dat lukt niet zonder pijn. Ze proberen je naar beneden te krijgen, Dat zegt gewoon dat jij boven hen staat. Een pester is net een fan, Als hij je echt zou haten, Zou hij er wel vooe zorgen dat-ie jou met rust laat. Zo kan ik nog wel even doorgaan, Maar ik wil niet paniek of verdriet zaaien. Zaaien doet me denken aan gras, Shit! Ik moet het gras nog maaien! |
| reactie 144
|
|
|
jorinda Berichten: 486 |
Maaien wij het gras weleens? als het te lang word wel, maar wat als het niet zou groeien? Dan ontstaat er zeker een rel! ~super stom gedichtje, heb maar wat verzonnen!!~ |
| reactie 145
|
|
|
'Rel er maar weer op los, Die moslims zijn toch maar oud vuil. Wat is dat voor een godsdienst, Toch een overbodig zuil.' Ja, totdat je buiten het nieuws kijkt, Dan komt de ware aard van de Moslimbroeders naar boven. Waarom mogen zij niet, En Christenen en Joden wel geloven? Ik ken geen Moslim die asociaal is, Voortvluchtig of crimineel. Laat iedereen toch in z'n eigen waarde, Hou het voor jezelf, dat oordeel! |
| reactie 146
|
|
|
Oordeel niet zo over mij, Ik ben ook maar een mens, Als je me nog langer pest, Krijg je een stomp in je pens! |
| reactie 147
|
|
|
Pens heeft een zeehond toch? Of is een pens de goede naam? Sorry, ben wat gaar, Sorry, #schaam schaam. |
| reactie 148
|
|
|
'Schaam je je niet' Roept ze naar mij, 'Ga eens lopen' Is wat ik haar zei, Soms is ze stom, Maar ik schaam me niet, Ik ben wie ik ben, En jij ziet wat jij ziet .. (Non-fictie, zeer vaag gedichtje) |
| reactie 149
|
|
|
Ziet iemand mij ooit staan? Zal iemand ooit iets tegen mij zeggen, Of naar mij toe gaan? Kijkt iemand ooit naar mij om? Of denken ze alleen; Man wat is dat wicht dom? |
| reactie 150
|
|
|
Dom? Jij? Ik sla degene, Die dat zei ! |
| Naar boven | |