Huiskamer: Gedichtenslang [3]
| reactie 871
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 83 |
vandoor gaan ik zie je haast maar wat mij nu toch verbaasd ik heb er dit eens even uitgelicht want neem mij niet kwalijk dit is toch geen gedicht? Ga niet zielig doen, Als je dat niet bent, En na-apen, is nooit leuk. voortaan even nadenken en er je poëzie gevoel aan schenken de warmte is gelukkig een beetje minder dus vertel mij niet dat dat was de hinder vrolijk gaan we verder met de slang al raakt het ver aan zijn eind ben ik bang of zou dat toch niet zo ernstig wezen wat maakt het uit we blijven het lezen of het nu slang 1 of 4 zal zijn ik vind het rijmen in de gedichtenslang wel fijn |
| reactie 872
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Fijn dat je alleen naar de rijm kijkt, Maar ooit van een 'haiku' gehoord? Een Japans gedicht over de natuur, Soms goedkoop en soms zo duur. Maar je hebt ook wel gelijk hoor, Ik was mezelf even helemaal kwijt. En wat je ook zegt over mijn manier van schrijven, Het zal me een heerlijke Bratwürst zijn. Ik citeer van onze goede vriend: 'Wie schrijft die blijft'. Als ik zo lees zou ik zeggen, Dat je jaloers op mijn zou zijn. Het kan aan mij liggen, Maar zo schrijf jij met effect. Ik leef mijn naam ook niet altijd na, Dat geef ik toe, Maar zou je dan wel zo vriendelijk willen zijn, Om te schrijven met wat meer respect? |
| reactie 873
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4562 |
Respect heb ik, Meer respect voor jou dan voor mezelf, Ik zweer het, Zoniet, dan word ik nu weer elf |
| reactie 874
|
|
|
Elf, fee, of toverknol, Kabauter of trol, Al die sprookjes slaan mij gewoon in de bol. Telkens weer hetzelfde sprookje lezen, 'Ooit was er' een ongelukkige jongen, Die blij is dat hij zijn nichtje eindelijk weer ziet. |
| reactie 875
|
|
|
Ziet hij mij, Oooh, please god, nee ! Ik ken deze gast spijtig genoeg, Ik ken hem van zee, Hij viel als een blok voor mij, En ik ook voor hem, Met z'n lieve ogen, Maar eigenlijk zonder dat ik hem ken, Gouden ogen, zwarte haren, We waren altijd samen, Gingen samen bootje varen, Oude tijden vergeten tijden, (fictie ) |
| reactie 876
|
|
|
Tijden zijn goed, Tijden zijn slecht. Sorry GTST-fans, Maar ik snap niet, Wie zich daaraan, Is gaan hechten. Het gebeurt ook in het echte leven, Het is saai en boeit me geen moer. De familie Sanders hele dagen aan de wijn, Sjoerd vindt het snuiven ook zo stoer. Het heeft invloed op de manier van denken, Mensen gaan denken dat het zo hoort te zijn. Ik raad het niemand aan, Ik raad het niemand af. Gelukkig is het nu een seizoen pauze, Daarna begint die verplichte straf. Mensen doen snel dingen na die in soaps gebeuren, Soms goed hoor, soms ook kwaad. Geloof niet alles wat in een soap gebeurt, Beschouw het maar als een wijze raad. |
| reactie 877
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
raad die ik van jou nooit had verwacht zo zie je wie had dat nu gedacht Patros-Fibros is veel wijzer dan we konden denken voortaan zal ik daar wat meer aandacht aan schenken nu geloof ik je soms ietwat rare gedichten ach ik ga er nu voor zwichten het is gewoon wat rijmelarij je wordt er vrolijk van en blij |
| reactie 878
|
|
|
Blij dat je dacht dat ik niet wijs was, Maar ja, zonder mijn 'vreemde gedichten', Wordt de slang al zo snel saai. Soms moet je er gewoon wat make-up op gooien, Net zoals mijn zus, of zoals Patricia Paay. Maar goed dat ik in een goed humeur ben En dat ik je nu al langer ken. Die vreemde gedichten zijn misschien wat duister, Maar op die manier voorkom ik, Dat ik niet naar mijn hart luister. |
| reactie 879
|
|
|
Luister niet naar mij, Ik ben in een droge bui, Want wat ik vandaag zei, Trok op niks, Ineens riep ik HALLOO, En iedereen op die site vroeg wat? Gaat het wel goed? Ben je zat? Maar nee, ben gewoon lekker irritant! Gewoon dom doen, Droog, Vind ik lekker plezant !! |
| reactie 880
|
|
|
Plezant, In het land, Van de heerlijke wafels, Zacht tot zo krokant. Met wat slagroom nog, Kersen, aardbei, Of chocola. Wat heerlijk toch. Biertje erbij, Zonnig terras. Ik wou, Dat ik in België was. Ik ga er heen, Ook in mijn dromen. Ik laat ze gewoon, Uitkomen. |
| reactie 881
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
uit komen de bloemen weelderig bloeien ze aan de takken waar de bijen om ze heen zoemen om zo hun stuifmeel te pakken onder deze weelderige struik houdt een merel zich schuil soms zit hij vermoeid op zijn buik worden zijn veren helemaal vuil van het droge zand plots hupt hij naar de rand van een bakje vol met water dan spettert hij met wat gesnater wast en poetst hij zijn veren vliegen moet hij denk ik nog leren soms denk ik zou hij hoogtevrees hebben? dat vrolijke mereltje in onze tuin |
| reactie 882
|
|
|
Tuin vol met bloemen, Kleuren die U koos. Midden tussen al die blauwe en gele bloemen, Stond hij, Die ene speciale roos. Speciaal gekregen voor het trouwen, 45 jaar is dan zo voorbij. Opa, oma, fijne trouwdag, Wat een mooie dag, Wat ben ik blij. |
| reactie 883
|
|
|
Blij vandaag, Ja, vandaag ben ik dus wel echt blij, Vandaag voel ik me goed, Sta met m'n handen in m'n zij, Vandaag kan ik de wereld aan, Vandaag kan ik dromen, Want vandaag, Vandaag gaan jullie komen, What the hell, Wat ben ik eigenlijk aan het vertellen, Ik ben gewoon blij, En wou even naar Emma bellen, Maar ze is op kamp, Dus zit ik hier maar te dichten, En over onze straat, Lopen truttige, verwende wichten, Gewoon blij vandaag, Weet niet waarom, Komt het omdat ... ? Komt het omdat ik gisteren zwom? Neeh, ik weet het niet, Gewoon blij, Dat ik alles, Alles wat ik tot nu toe zei .. |
| reactie 884
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
Alles wat ik tot nu toe zei .. was niet altijd even blij maar het was wel altijd goed bedoeld jammer dat het niet altijd zo werd gevoeld Blij met jullie ik ben blij en vrolijk deze dag omdat ik van lieverlee weer zag dat iedereen uit zijn nestje kroop met een leuk gedicht vol met liefde en hoop jammer genoeg was er ook wat verdriet iets wat een ouder bij een kind niet graag ziet maar helaas wat kun je er aan doen toch trek je zoiets op je eigen fatsoen we gaan het verder in 2013 maken zonder elkaar af te gaan kraken elkaar proberen te stimuleren en veel mooie gedichten te maken en te leren dat is mijn vurige wens dit jaar en ik weet zeker wij krijgen het voor elkaar dat maakt het hier zo groot en fijn doe het voor jezelf en voor mijn en dijn samen op één lijn |
| reactie 885
|
|
|
Samen op één lijn blijven, Of er samen raken. Is toch te moeilijk, Met die vele smaken? Nee, gewoon respecteren wat een ander doet, Eerlijk zijn tegenover iedereen. Accepteren van elkaars keuzes, De liefde ontgaat geen één. Waarom is het zo moeilijk om het eens te zijn, Als je hetzelfde wilt op een andere manier? Iedereen moest zich altijd aanpassen aan jou, Doe dan ook eens wat terug. Luister naar een ander en heb plezier! (niet speciaal voor jou bedoelt Léon, maar ik ben het je eens) |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [3]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...