Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 571
|
|
|---|---|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Verslaan zullen we ze zeker, Maar slecht is niemand echt. Slecht lijkt ze, Terwijl ze voor iedere cent vecht. Armoede doet mensen de das om, Door armoede ga je zwerven. Eten uit de vuilnisbak, Slapen tussen de glasscherven. Landlopers hebben ook een huis nodig, Zij hebben ook recht op een dak boven hun hoofd. Maar door de wrede mensen, Is ons gulle vuur gedoofd. |
| reactie 572
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
gedoofd is mijn moed en daarom moedig ik mijzelf maar aan want een ander ziet me niet eens staan Mensen leven veel voor hunzelf lijkt het wel en niemand trekt aan die bel Wanneer ik mezelf niet oppep wordt het leven voor mij nep dan is het niks meer waard waar word ik voor gespaard? ik ga er in ieder geval voor gewoon met de R.E.L. ga ik door of een ander het nu leuk vindt of niet het is maar hoe je de mensheid ziet alles zomaar toelaten kan niet meer en het gebeurd keer op keer maar niet meer bij mij ik hoor daar echt niet meer bij! |
| reactie 573
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Ik hoor daar echt niet meer bij, is wat ik nu voortdurend denk. Het lijkt wel dat ze me weg sturen, en dat gevoel is naar. Ik ben al dagen niet meer blij, terwijl ik mensen liefde schenk. Lijkt het lang te duren, en het gevoel is raar. Ik lijk niet meer welkom, dat fijne gevoel is weg. Het kan zijn dat ik het mis heb, en dat hoop ik ook enorm. Dit klinkt beoorlijk stom, ergens geloof ik niet wat ik zeg. Ik ontwijk een schep, met daarop een dikke worm. Ik voel me weggejaagt, en niet meer welkom in de groep. Maar ik denk dat het wel goed komt, en dat ze het niet zo wilde bedoelen. Heb ik om verkeerde aandacht gevraagd, stond ik te vaak bij hen op de stoep? Is dat de reden dat ieder daar nu zo naar mij bromt, ik hoop dat ze gaan inzien hoe slecht ik mij kan voelen.. |
| reactie 574
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
voelen jullie mijn afkeer niet dat doet me wel verdriet mijn gezicht is al dagen star want ik ben gewoon in de war vanbinnen raast de onrust door mijn lijf mijn spieren voelen ook al stijf moe, ik ben zo ontzettend moe alles is teveel, wat ik ook doe hoe dit verder moet weet ik niet wie haalt me uit dit verdriet |
| reactie 575
|
|
|
verdriet gauw vergeten want wil je het weten wees opnieuw geboren wanneer je jezelf wilt bekoren wat gedaan is , is voorbij vergeet het en wees blij wees als een nieuw jong kind dat de vreugde in het leven vindt het scheppen van vreugde kun je zelf ook laat verdriet en kommer opgaan in rook voel je als nooit tevoren ja je voelt je als opnieuw geboren |
| reactie 576
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 76 |
Geboren word er elke dag wel iemand In elke onbekende hoek van het land Wit of zwart Maar iedereen heeft een hart |
| reactie 577
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
een hart van goud al is het oud en ietsje versleten nimmer zal ik je vergeten jij bent zeldzaam, zeer apart met jouw gouden hart jij bent het waard dat ik je in mijn hart heb bewaard |
| reactie 578
|
|
|
Marouscha00 Berichten: 56 |
Bewaart in mijn gedachten In een hoekje, achterin mijn hoofd Was je al die tijd aanwezig Al was mijn aandacht voor jou gedoofd Je bleef jaren verborgen zitten En opeens, daar ben je weer Maar al duw ik je terug naar achter Je blijft komen, keer op keer Ik loop naar de computer En ga naar mijn email toe Een vakantievriend van 3 jaar geleden "Hey Max, how do you do?"... |
| reactie 579
|
|
|
Do-Re-Mi-Fa-So-La-Ti, Dat was toch dat ene rijtje. Kan iemand mij dat asjeblieft vertellen, Hoe je het schreef op een lijtje. Over lijen gesproken, Het was niet bepaalt van een lijen dak. Ik weet niet wat ik verder moet zeggen, Dit soort dingen zijn niet echt mijn vak. |
| reactie 580
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 76 |
Vak of geen vak, Taart of gebak, Keuzes zul je moeten maken, Schreeuw het maar van de daken. |
| reactie 581
|
|
|
Daken zitten op huizen, En niet in een gedicht, Gooi maar open die sluizen, Dat zorgt dat de pijn verlicht. |
| reactie 582
|
|
|
verlicht een gedicht of is het dat het gedicht verplicht een gedicht expliceert dat is nooit verkeerd en voor de meesten een oplossing die een lang verhaal verving wat is nu de kracht van een gedicht ik kan het aan de lezer vragen wellicht die zal het zeker wel weten en niet hebben vergeten een gedicht kan iets beter uitleggen een gedicht kan het beter dan het te zeggen gesproken woorden schieten vaak tekort maar een gedicht schiet dat tot gort al sinds vroegere tijden heeft een gedicht kunnen verblijden vanaf Bredero met zijn ’t kan verkeeren heb ik veel kunnen leren voor mij is dichten niet een kunst het Ãs voor mij meer een gunst dat ik met de woorden mag spelen en dan toch een duidelijker gevoel kan delen dit artikel zegt mij veel het zegt meer ,ieder zijn deel van al het gedicht wordt eenieder verlicht het is als een stel loten maar je kunt het artikel vergroten zodat je het kunt lezen want laten we wel wezen een gedicht is om te expliceren om er samen iets van te leren en samen ervan te genieten woordjes in het vat te gieten dan hebben we een mooi gedicht de woordjes uit ons hoofd gericht op het papier alsjeblieft hier |
| reactie 583
|
|
|
Hier en nu, Niet straks en ook niet later. Misschien is het wat luguber, Met straks vloeit het bloed als water. Dat werd steeds naar gezegd, Toen ik weer eens een goed cijfer haalde. Dat was iets waar ze niet tegen konden, Iets waar ze van balen. Kan ik er wat aan doen, Dat ik later goed wil werken. Mijn gevoel leeg ik al in mijn gedichten Blijdschap is wat ik daarin laat merken. |
| reactie 584
|
|
|
Marouscha00 Berichten: 56 |
Merken jullie het dan niet? Hebben jullie echt niks door? Als jullie het nu nog niet merken Weet ik het niet meer hoor sinds een week nu, 7 dagen Kom op, je merkt toch wel mijn pijn? Mijn zwijgen tijdens 't avondeten? Terwijl ik eerst zo vol was van gein? Heb je echt nog niks gezien? Het lood in mijn schoenen, het lijkt wel magie, Wanneer ik 's ochtend de deur uit ga? En mijn vleugels om kwart over drie? Mijn gefakede ziek-zijn 's morgens vroeg? Wat je nooit als ernstig ziet? Zodat je me toch naar school toe stuurt Al wil ik dat helemaal niet? Merken jullie het nou nóg niet? Hebben jullie het écht niet door? Want als je het nou nóg niet merkt Weet ik het niet meer hoor... |
| reactie 585
|
|
|
Hoor ik het nu goed, Wat is dat toch voor geluid. Het is de oude toren, Vorige week blies mijn oom zijn laatste adem uit. |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...