Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 586
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 76 |
Uit en in Elk einde heeft een nieuw begin Probeer niet alles donker te kleuren Dan zal je zelf ook gaan opfleuren |
| reactie 587
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Opfleuren doen alle bloemen, Die in het veldje staan. Daar vrolijk ik altijd van op, Tot de zijn onder zal gaan. |
| reactie 588
|
|
|
Gaan verdwalen, Tussen diepe dalen, Klim uit het dal omhoog, En vind dan de regenboog. |
| reactie 589
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
regenboog die de hemel siert terwijl de zon zijn feestje viert iedere druppel laat hij stralen tot de maan ze komt halen sterren zullen dan blinken engelengezang zal weerklinken door de echo van het heelal elfjes vliegen naar het bal gouden vleugels strekken zich uit als de trollenkoning zijn mond tuit |
| reactie 590
|
|
|
Tuit op een beheer, Dat hadden ze vroeger al. Ik weet wel zeker, Dat ding is echt een vreemd geval. Mijn voorouders hadden zo'n ding in hun kast te staan, Gemaakt van hun beste steen. Deze traditie was steeds maar aan het voortleven, Tot de dag dat deze beker verdween. De zoektocht was gevaarlijk, Maar ik deed het voor hen. Misschien lijkt het wat barbaars, Hoe ik door de bossen ren. |
| reactie 591
|
|
|
ren vol met kippen en een haan heeft zo prachtig gestaan op mijn stukje grond tot een vos dit vond |
| reactie 592
|
|
|
Vond ik in mijn hart Een beetje geluk Deze dag kan niet meer stuk |
| reactie 593
|
|
|
Stuk, zo hebben ze mij gemaakt, Die mijn pesters waren in het verleden. Zij hebben nu ingezien, Dat ze littekens in mijn ziel hadden gesneden. Nu opeens wordt ik gewaardeerd, Nu opeens snappen ze me meer. Voor mij is het wel goed, Want mijn blijdschap is er weer. En dat zal ik gaan koesteren, Nu zeg ik: Tot de volgende keer! |
| reactie 594
|
|
|
keer terug naar je gevoel laat je niet iets opdringen keer terug naar je doel dan zal liefde je omringen |
| reactie 595
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
omringen met leuke dingen om aan te denken Leuke dingen om aandacht aan te schenken Waarom zien we ze nooit Of hebben we ze weggegooid Ondanks die crisis nu aan de gang Maak je toch niet zo bang Zoek toch leuke dingen op Zet alles toch op zijn kop Je kunt niet alles vast en zeker leggen Zoals je ook niet alles kunt en mag zeggen Je kunt nergens zeker van zijn Leef daarnaar dan pas heb je het fijn Laat geluk en plezier jou ten deel vallen Zeg tegen pech nou de ballen Want iets leuks daar ga je voor HOE? Dat weet jij wel heb je het door |
| reactie 596
|
|
|
Door de bomen het bos niet meer zien, Door het oog van de naald gekropen. Beter één in mijn hand, Dan in de lucht een stuk of tien. Deze avond vind ik de hond in de pot, Dezelfde die ik gisteren nog had uitgelaten. Op welke pot past een deksel, Maar waarom zit mijn koelkast nou op slot. |
| reactie 597
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
Slot uitverkoop Nederland wat is er aan de hand eerst was het uitverkoop dat had een goede loop toen ging Nederland zowaar failliet maar niemand die dat ziet nu is er 300 miljard aan spaargeld maar 600 miljard aan hypotheek samen opgeteld de huizen zakken als een kaartje in elkaar tja slot uitverkoop vind je dat nou raar een kwart van alle kantoorgebouwen staan te verinteresten nou dat doen die beleggingsmaatschappijen niet om te pesten ze hebben teveel gebouwd en nu wordt er diep gerouwd Nederland heeft verder niks te verkopen ze kunnen hooguit een boel slopen en dan mogen er gen tegenvallers zijn want dan wordt het alleen erger die pijn die grote mond van V.O.C. mentaliteit die raak je in deze beschaafdere wereld niet meer kwijt al is de wereld nog zo rond Nederland ligt gewoonweg op zijn kont |
| reactie 598
|
|
|
Kon't niet beter, Kon't niet waar meer zijn. Ken't wel wat minder, Ken't wel als een skater. |
| reactie 599
|
|
|
skater, wat moet ik nu met jouw zeg ik een beetje flauw heb je alle bescherming aan dan laat ik je gaan |
| reactie 600
|
|
|
Gaan de kogels door de kroeg, Dan vindt men de kater in de put. Hoorde je hoe het klokje thuis sloeg, Dan zat je nog in je eigen hut. Ter land, ter zee en in de kroeg, Met elk biertje dichterbij de fut. Geef de pils toch aan Maarten, Joost mag het drinken. Eigen pilsjes, eigen waarden, De tap zie ik niet, maar ik hoor de glazen klinken. Beter één pils in de hand dan tien op de grond, Twee mannen vechten om één pils en de derde gaat ermee aan de haal. Morgenstond kater in de mond, Gelukkig heb ik een blaas van staal. |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...