Huiskamer: Gedichtenslang [5]
26-09-16 15:39
reactie 871
|
|
---|---|
Verwijderde gebruiker Berichten: 223 |
Fluiten of zingen met in gedachte alleen maar fijne dingen. Wat ik als minder leuk ervaar, we zijn hier nog maar met een paar. José en ik, waar is bijvoorbeeld een Marill?, een grote groep hier dat is wat ik wil. |
26-09-16 19:29
reactie 872
|
|
Joepie Berichten: 103 |
ik wil het wel eens proberen, zonder mij te forceren, Om deze slang te verlengen, En dus hier mijn versje te brengen, Ziezo, het is gelukt, Het staat hier zwart op wit gedrukt |
28-09-16 10:23
reactie 873
|
|
Josevanrosmalen Berichten: 185 |
gedrukt had hij zijn snor dat interesseerde hem geen lor en hij gaf haar nog een por toen kwam hij in de nor dronken als een tor in een cel met een hor maar verder geen gemor in het oude Rotjeknor |
01-10-16 09:06
reactie 874
|
|
marill Berichten: 1058 |
Rotjeknor, is voor mij een vraagteken niet wetend waar het ligt stuur ik nu dit bericht dat ik wederom hier ben neergestreken na even het land te hebben verlaten vertoefde ik een poos in andere sferen hierop kan ik wel een poosje teren zo heb ik weer stof om over te praten |
01-10-16 16:43
reactie 875
|
|
praten over Rotjeknor is praten over Rotterdam want die Rotterdammers hoeven geen gezwam ze zingen in koor dicht bij de Kuip geen woorden maar daden waarmee ik me bedruip We hebben nu Dirk Kuijt als held voor wie zijn leeftijd nog steeds niet telt ik gun hem dan ook de roem dat hij de club brengt tot kampioen |
01-10-16 17:33
reactie 876
|
|
Kampioen? je moet het eerst maar even doen Ooit is het mij gelukt, hoe mij dat verging. We gingen vissen met de muziek vereniging. Ik ving de meeste, de beker en de poen. |
02-10-16 00:19
reactie 877
|
|
de beker en de poen gingen aan de haal met de kampioen het is een kort verhaal de beker werd leeggedronken de poen werd uitgegeven nu staat de beker te pronken in je schamele leven maar geluk ligt altijd op de loer klinkt dat als muziek in je oren geef de vissen hun voer en begin gewoon weer van voren |
02-10-16 13:46
reactie 878
|
|
van voren keek ik je aan ik zag je daar staan in je doordeweekse jurk jij dacht wie is die schurk Maar de blik was toch vertrouwd als iemand die van je houdt het was geen blik die griefde maar een die sprak van liefde |
02-10-16 15:06
reactie 879
|
|
Liefde is een onderwerp hier op de site waar heel veel over wordt geschreven. Deze kan er dus wel bij het is zo belangrijk in het leven. Als je echte liefde kent, weet dan goed dat je een bofkont bent. Beschouw het niet als heel gewoon want echt dat is het niet. Die ongewone diepe liefde die je maar zo weinig ziet. |
03-10-16 07:40
reactie 880
|
|
Ziet om u heen je hart niet van steen kijk om te voelen wat wij bedoelen Deze gedichtenslang wordt kilometers lang en is zo van waarde voor ons allen op deze aarde |
03-10-16 09:56
reactie 881
|
|
aarde aan mijn voeten lucht door mijn longen vuur waar we doorheen moeten water waarin we sprongen allemaal elementen van het leven liefdevol voor het bestaan die ons zoveel energie geven laten we daar open voor staan |
03-10-16 18:01
reactie 882
|
|
Staan ze daar in Leiden met vele in de rij. Voor de pot met huts en een haring op wat wittebrood. Vis, daar krijgt men dorst van dus een borrel of een pilsje dat komt er ook nog bij. Een feestmuts bij dit feest? nee daar doen ze bij dit feest niet aan het hoofd blijft bloot. Misschien later op de avond een (blauwe) feestneus. Ze zijn ontzet van Spaanse overheersing, vier feest dat is vandaag de leus. |
04-10-16 09:51
reactie 883
|
|
De leus verandert met de dag nu is het weer de dag der dieren de dag dat je huisdieren verwennen mag zodat ze welig tieren We hebben hier zelfs een dierenpartij waar honden en katten inspraak krijgen het is niet speciaal iets voor mij hoewel de dieren wel in mijn achting stijgen |
04-10-16 16:20
reactie 884
|
|
stijgen, meter voor meter voorin zat onze Peter hij was vooral stoer mijn jongere broer na een metertje of wat had hij het wel gehad hij vroeg of we er al waren terwijl ik de kalmte bleef bewaren kneep ik zachtjes in zijn hand we waren nog niet op de helft beland eindelijk waren we boven het uitzicht was niet te geloven zo prachtig ver konden we kijken niet voor lang zou blijken in razende vaart begon de afdaling terwijl het ook weer omhoog ging zwevend gingen we over de baan zijn gegil kwam er achteraan terwijl ik lachend uitstapte zag ik hoe hij naar lucht hapte wist hij veel dat hij hoogtevrees had nooit is hij meer met me meegegaan in zo'n duizelingwekkende achtbaan |
04-10-16 17:35
reactie 885
|
|
Achtbaan, projectie van het leven, in stalen balken vorm gegeven. onderaan beginnen,Langzaam hoogte winnen. Eenmaal boven aan, kan het zomaar neerwaarts gaan. Voor je het weet is er een bocht, die jijzelf nooit had opgezocht. Jongens waar gaan we nu naar toe, de spanning maakt mij zo moe. Dit is dus een achtbaan, zo zal ook het leven gaan. |
Naar boven |