Huiskamer: Gedichtenslang [5]
![]() reactie 631
|
|
---|---|
DJolien Berichten: 772 |
Vruchten te laten bloeien lopen in een wei met koeien De lente het nieuwe begin een leven je zit er midden in Vogels in hun nesten terugkomend van het westen De vlinders komen uit de cocon een nieuw leven is waar alles mee begon |
![]() reactie 632
|
|
murieletje Berichten: 32 |
Begon ik maar met sterven Nu Vandaag Waarom? Eenmaal afgelopen zullen we ons wanen op nog nooit bewandelde paden Die na het aangeroerd worden van geestesvingers en windfluisteringen Voorgoed zullen sterven en dwalen over nieuwe paden Die straks niet nieuw meer zijn. |
![]() reactie 633
|
|
marill Berichten: 1058 |
zijn de stormen in mijn hoofd eenmaal gedoofd dan vertoef ik elders misschien dwalend in kelders zoekend naar mijn lotgenoten die me ooit hebben verstoten |
![]() reactie 634
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Verstoten van de wereld om mij heen, Verjaagt van alles wat ik nog had. Weggelokt van waar ik om gaf, Weggebleven van de hemel, Hoe veel ik er ook voor bad. Kan iemand mij zeggen, Wat het doel nog is van dit leven? Kan iemand mij vertellen, Waarom ik niet op mag geven? Waarom begrijpt toch niemand mij? Waarom is het zo moeilijk om te blijven? Het enige wat ik kan doen, Is hopen dat ik de dood in wordt gejaagt, Zodat ik dan in eigen bloed kan drijven. Alsjeblieft, geef me toch die reden, Geef me toch die reden om te bestaan. Alsjeblieft, geef me toch die reden, Geef me toch die reden om niet te gaan. Voor mij is het voorbij, Er is geen weg meer terug, Ik hoor de engelen al zingen. Touw om mijn nek, Nog een laatste traan. Ik kan niet meer terug, Ik sta op springen. (Gewoon wat fictie) |
![]() reactie 635
|
|
PatrickS Berichten: 57 |
Springen in het diepe vanaf het pad waarop wij samen liepen Op de rand van de afgrond nog even van elkaar genieten Nog een hand en een liefdeloze kus op de mond Als afscheid want het leven heeft ons niks meer te bieden Zij sprong Ik niet Met een klap op de grond Waarna ik rustig verder liep |
![]() reactie 636
|
|
verder liep hij van mij vandaan o, wat was ik blij het "samen" is gedaan terwijl ik alles even vergat bewandelde ik mijn pad de rust gaf mij leven terug nooit meer ga ik te vlug stilstaan bij herinneringen mijn ziel hoor ik weer zingen |
![]() reactie 637
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Zingen op een verjaardag, Lang zal ze leven, lang zal ze leven lang zal ze leven in de gloria in de gloria, in de gloria.. Inmiddels bijna 20 jaar geleden dat ik op deze wereld ben gekomen Mijn tienerjaren bijna voorbij waarin ik vele stappen heb genomen Het is raar om straks te zeggen bij de tieners hoor ik niet meer Terwijl ik er eigenlijk nog wél bij hoor maar tiener word ik hierna nooit weer De groep waarin ik kom, zit of zat of een groep waarmee ik ben begonnen Die zijn grotendeels nog tieners terwijl een ander deel die heeft overwonnen Ik ben trots en blij dat ik mijn tienerjaren heb mogen halen zonder groot gevecht Helaas ook weet dat vele dat niet halen met spijt meen ik en dat zeer oprecht Over ongeveer 23 uur zijn mijn tienerjaren ook voorbij Ik weet dat ik geen tiener kan blijven maar ik ben geworden mij De ene beter of langer maar ik heb veel mensen ontmoet Ik heb er mee gelachen, gehuild dingen geleerd soms slecht soms goed In al die kinderjaren, tienertijden gelachen, gehuild van alles gedaan Maar vanaf morgen zal ik dan ook met de tig mee gaan twintig, dertig, veertig, vijftig, zestig, zeventig tachtig, negentig, of nog negen jaren extra trouw en alles daar tussen hoort bij tig alleen vanaf de honderd dan ligt de tig echt achter jouw Maar waarschijnlijk de kans dat ik honderd word is behoorlijk klein Ben ik bijna zeker dat ik voor de rest van mijn leven gewoon een tig-persoon zal zijn Maar daar kom ik in de loop van de jaren wel achter.. ik wil nog zoveel doen, meemaken, leren en het is het waard Maar eerst is het tijd voor een borreltje met een proost geluk en liefde en een lekker stukje taart! |
![]() reactie 638
|
|
Babsje Berichten: 79 |
Taart wanneer er iets is te vieren. Taart wanneer er gasten komen. Taart om onszelf te belonen. Taart als troost wanneer de tranen stromen. |
![]() reactie 639
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Stromende tranen vloeien, Een hart vol verdriet. Lichaam vol littekens, Littekens die niemand ziet. Achtergelaten door messen, Een sigaret of acht. Tranen blijven vloeien, Huilen tot diep in de nacht. De tranen blijven stromen, Zo veel pijn doorstaan. Ben ik nou nog niet genoeg gestraft? Alsjeblieft laat mij gaan! |
![]() reactie 640
|
|
AurelieDebois Berichten: 1 |
Een gedicht voor mijn vriendinnen en ook andere... Ik hou van Rood,van Groen en van blauw. Maar ik hou het meest van jou! Ik wil het liefst bijou zijn! Als je ziek bent pak je een medicijn . Want wij willen elkaar nooit kwijt zijn! Als je dit leest zeg dan wat je er van vind!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
![]() reactie 641
|
|
wat je er van vind waait weg met de wind lees de voorwaarden van deze slang in ons aller belang het eerste woord(en) in de zin vormen het begin van het/de laatste woord(en) van het vorige gedicht naar ons allen gericht nu zal ik je een privé bericht sturen anders gaat dit erg lang duren |
![]() reactie 642
|
|
Valab Berichten: 210 |
duren zou het niet Dat zei de psycholoog Dat zei hij wel 4 maanden geleden En nog altijd geen vooruitgang Nou, hoe zou het anders moeten? Als je je ouders zusje en hond in een auto-ongeluk verliest? |
![]() reactie 643
|
|
Myhappyself Berichten: 58 |
Verliest? Het is te zien wat je verkiest. Dus Liefst iets simpel of zo. Verliezen no no no. Daar doe ik niet aan mee. Ik ben aan het typen voor 2. Komaan doe je niet mee ? Mee op weg naar de zee. Met dat hierboven ben ik niet tevree. Fouten schrijven vind ik nog fijn je kan alles zeggen in een refrein. Zolang ze uw inhoud maar snappen. Want er staan altijd mensen wat te wappen. Huu wat zegt die nu ? Komaan die computer toe. Een vraag naar jullie toe want ik ben bijlange nog niet moe. Hoe krijg je het rapst tips en reacties op uw gedichten ? Want ik ben begonnen mijn vingers te ontwrichten. Nog niet lang maar ik wil mensen hun mening weten: zo van wat vind je ervan? |
![]() reactie 644
|
|
wat vind je ervan is zomaar een vraag beleef het vandaag zolang het nog kan Valab, ik schrik van je bericht kracht heb je nodig moed om je hoofd op te heffen het noodlot heeft je hard getroffen Liefs, Marill |
![]() reactie 645
|
|
Babsje Berichten: 79 |
Getroffen door het noodlot Door diepe dalen gegaan Bedolven onder zwarte sneeuw Je wereld lijkt te vergaan. Maar ergens diep van binnen Zit een innerlijke kracht. Die de sneeuw zal doen smelten Wanneer je het niet meer had verwacht. Als een vlammend vuur Wilskracht om te overleven. Een vechtlust van binnen uit om toch iets te maken van je leven. |
Naar boven |