Huiskamer: Gedichtenslang [5]
![]() reactie 601
|
|
---|---|
RudiLejaeghere Berichten: 40 |
Ging je maar niet van me weg hoe moet ik je bij me houden als ik je nu de waarheid zeg je bent geen zilveren maar gouden schat voor mij, blijf bij mij zonder jou kan ik niet leven ik zie je als DE vrouw aan mijn zij het wordt te klef als ik nog meer moet geven |
![]() reactie 602
|
|
meisjesmeisje Berichten: 15 |
Ging het wel? vroeg Stephen zich zachtjes af Hij wilde het vragen, maar dat was tóch eng Hij wilde het wel weten Aarzelend en proberend de goede woorden te zoeken... |
![]() reactie 603
|
|
Zoeken naar de juiste woorden tussen klinkers twijfelen de juiste nadruk leggen wie maakt muziek als hij schrijft de muze die ontwaakt haar golf naar het strand zend de schelpen laat zingen tussen het wier dat vertelt van de zee die kabbelt en de diepte die bromt in de gapende mond van de moeraal Voel het trillen van de heremiet de kreeft op poten het verhaal dat begint als het water begint te bloeien. |
![]() reactie 604
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Begint te bloeien deze liefde begint te dooien al dit ijs Geeft het een goede start van een prachtig paradijs Alle bloemen springen los alle vogels vliegen hun nest uit En wij slaan de buiten deuren open hoor het natuur wat een geluid |
![]() reactie 605
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 171 |
Geluid dat klinkt als muziek in de oren voor wie het geluid wil horen de muziek moet u namelijk wel bekoren voor wie het geluid wil horen |
![]() reactie 606
|
|
marill Berichten: 1058 |
horen jullie ook die klank zuiver en helder in de lucht spijkers die dalen in de plank hunkerend naar een klucht er wordt gezocht naar woorden die tot teksten zullen vloeien iemand speelt met akkoorden die het stuk laten bloeien samenspel der zinnen de tekst in harmonie gespeeld wanneer ze dan beginnen wordt ademloos de stilte gedeeld |
![]() reactie 607
|
|
DJolien Berichten: 772 |
gedeeld heb ik de liefde gedeeld heb ik het bericht Veel heb ik mij ingezet veel heb ik mij op hem gericht Maar toen ik ergens om vroeg toen was het niet genoeg Ik had niet mogen vragen of hij me door die tijd ging dragen Dat was te veel gevraagd ik werd toen uitgedaagd Waarom had ik mijn best gedaan hij liet me gewoon staan Ik stond in die akelige kou mijn lichaam trilde ik werd blauw En hij had het weer goed dus je kan weten wat hij doet Hij zat rustig voor de tv dat ik bevroor deed er niet toe nee Hoe koud ik het ook had hij die mij gewoon vergat (fictief) |
![]() reactie 608
|
|
Vergat ik maar wat is gebeurd maar er is te diep in mij gesneden de wonden zijn nog veel te vers ik ben nog aan het bloeden |
![]() reactie 609
|
|
Bart92 Berichten: 1 |
Bloeden zal de levensvreugde alle hartstocht, ten onder gaan rozen, zullen nooit meer bloeien ik zou gaan twijfelen aan het bestaan |
![]() reactie 610
|
|
Bestaan we echt of is het leven maar een droom en kom ik straks wakker in een andere persoon of in een ster als stof misschien gewoon als een atoom |
![]() reactie 611
|
|
at oom altijd al noten? of speelde hij ze op zijn gitaar wat dan ook, ik heb genoten van zijn gevoelige snaar |
![]() reactie 612
|
|
Snaar na snaar worden we aangeraakt een lied dat men ons doet zingen van liefde, vriendschap en moed maar ook van verdriet en leed het is niet van belang hoe je het zong maar wel wat je er mee deed. |
![]() reactie 613
|
|
deed hij eenmaal mee met de grote der aarde zong ik zijn liederen mee over zijn testament vol waarde Boudewijn was groot in mijn jeugdige tijd wat hij ons aan teksten bood zijn elpees wil ik nooit meer kwijt |
![]() reactie 614
|
|
Valab Berichten: 210 |
kwijt was ik hem Ik zat helemaal klem vol wanhoop en liefde een bliksemsicht die de lucht doorkliefde Hij kwam en ging en liet achter die gebroken ring Die ring die alles voor hem was bleef achter in het gras |
![]() reactie 615
|
|
gras bedolven onder de bladeren terwijl de mollen vergaderen blindelings verder gravend door hun gangenstelsel dravend zie ik ze toch even gluren naar het schone gras van de buren |
Naar boven |