Huiskamer: Gedichtenslang [5]
![]() reactie 586
|
|
---|---|
RudiLejaeghere Berichten: 40 |
Klacht na klacht regende het als hagel zo hard en zo groot als eieren mijn kop werd ingedeukt mijn hart bestookt met harde slagen het klagen en het kankeren de ondank en het zaniken ik heb het allemaal gehad en met geduld verdragen met moed gedragen vandaag is het genoeg ik keer de rollen om ben nu bereid het wordt mijn laatste strijd. |
![]() reactie 587
|
|
marill Berichten: 1058 |
strijd lever ik iedere dag vaak wel met een lach om zo de pijn te verzachten in dit leven van nemen en geven wil ik niet teveel verwachten |
![]() reactie 588
|
|
Verwachten dat duurt immers zo lang ik zie het nog niet aan te komen het is de natte kus op mijn wang van morgen, de herfst in de bomen het smachten, het gloren in de dauw de man van wat later in het kind verder te zien dan nu en het lauw voor het warmen, de storm voor de wind ik ben het eeuwige wachten moe kennis voor het weten wil ik zijn open mij de deuren al zij ze toe maak mij dronken net nog voor de wijn wat ik ook zeg en wat ik ook doe bespaar me tijd, bespaar me de pijn. |
![]() reactie 589
|
|
Babsje Berichten: 79 |
Pijn is een onderdeel van mijn leven. Het hoort er bij zoals de maan in de nacht. Het zal nooit wennen maar ooit zal ik het accepteren zodat in ieder geval de innerlijke pijn verzacht. |
![]() reactie 590
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Verzacht de pijn hoe pijnlijk het ook is Probeer te kijken hoe moeilijk proberen ook is |
![]() reactie 591
|
|
Is deze droom die ik heb echt of is mijn wereld maar een droom kromt het nu in mijn hoofd naar recht is de waterval voor de stroom ik zweef dan verder op de lucht gedragen door wat gedachten en voortgedreven door een zucht kan ik op het einde wachten tussen stijgen en het landen verdwijnt de tijd en zwaartekracht de horizon heeft geen randen en hoger nog een sterrenpracht waar ik ooit nog zal belanden versmelt ik met de grootste macht. |
![]() reactie 592
|
|
macht een gevaarlijk wapen het slacht onschuldige schapen kracht sterkt onze ziel overwint de macht die velen overviel bundel onze krachten |
![]() reactie 593
|
|
meisjesmeisje Berichten: 15 |
(sry foute reactie) |
![]() reactie 594
|
|
Krachten die moeten van boven komen de wereld en ruimte veroveren het zijn onze kleine jongensdromen magie en dan het kunnen toveren wie zou er zijn ziel niet voor verkopen maar let vooral goed op als dat zo is je kan er nimmer meer weg van lopen men is verbeurd aan Lucifer gewis |
![]() reactie 595
|
|
Luci Fergewis had het steeds mis niets kon ze goed doen tot ze won heel veel poen wat ze toen niet allemaal kon! zomaar uit het niets kon ze opeens iets voor vrienden betekenen ze kon haar geld uitlenen de vrienden namen alles in zat Luci later met tegenzin haar lot te betreuren zal ze het ooit terug beuren? |
![]() reactie 596
|
|
Beuren dat zware ding, tillen, heffen met alle kracht naar boven en nog verder niet laten vallen vooral want naar beneden is een lange val met een kast op je rug |
![]() reactie 597
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Rug gebroken, Gezicht verwrongen. Hoopte op dood, Verkeerd gesprongen. (fiction) |
![]() reactie 598
|
|
gesprongen zijn de draden van haar gesponnen web ze kwamen op de paden waar ik zo heerlijk step |
![]() reactie 599
|
|
Stephen en de spin waren op stap want ze hadden een dagje vrij plots vroeg Stephen voor de grap wie maakt jouw nu écht blij De spin keek heel verbaasd om dat is toch niet zo moeilijk in mijn draden recht of krom met een vlieg of twee tegelijk |
![]() reactie 600
|
|
tegelijk draaiden hun gezichten om hun ogen te richten naar de ondergaande zon de hemel stond in vuur vlam voor de ogen van onze Bram en ook voor zijn zusje Yvon samen keken ze vol bewondering hoe de zon langzaam onder ging |
Naar boven |