Huiskamer: Gedichtenslang [5]
![]() reactie 556
|
|
---|---|
RudiLejaeghere Berichten: 40 |
Daar zeg je me wat het is daarom dat ik mij verontschuldig met dank aan het geduld van iedereen die het leest ook aan zij met vleugels ik ben er ook nog naartoe geweest |
![]() reactie 557
|
|
PatrickS Berichten: 57 |
Geweest zijn de dagen van onwetendheid De dagen verdragen is een constante strijd Maar het besef is daar De woorden die verlichten Ookal is het even zwaar Vind de steun in de gedichten |
![]() reactie 558
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Gedichten kunnen, Niet verlichten, Als ze uit het duister komen. Gedachten kunnen, Niet verzachten, Als de zon je is ontnomen. |
![]() reactie 559
|
|
Ontnomen is nu de tijd die is niet meer van tel het is immers een verloren strijd tegen de rimpels van ons vel |
![]() reactie 560
|
|
Vel over bot Als het duister overheerst Zoek de boodschap op Ook in het duisterste gedicht Is er een klein verstopt licht Want het licht is overal, ook waar je denkt dat alles donker is |
![]() reactie 561
|
|
Is het de nacht die ik vrees of alles wat je dan niet ziet het is tussen lijnen dat ik lees is het dat, ik weet het niet |
![]() reactie 562
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Niet de noten, Zijn de muziek. Het is de stilte, Daartussen in. |
![]() reactie 563
|
|
DJolien Berichten: 772 |
In het donker In het donker lig ik te denken, eenzaam lig ik dan Ik kijk in mijn mobiel, heb ik ergens een berichtje van... Het is stil in huis, Ik lig helemaal alleen. Mensen die slapen, want het is kwart over 1. Mijn mobiel laat op, om de volgende dag, weer bereikbaar te zijn, maar nu niet als het mag Ik lig te denken, en hoor een tril. Eens even kijken, wat iemand wil. Een klein bericht, want mijn mobiel is klaar. Teleurgesteld blijf ik liggen, sliep ik ook maar... |
![]() reactie 564
|
|
Maar kan ik dan misschien nog even blijven Zodat het voelt alsof ik hier gewenst ben Nog een poging doen om jou wat te verblijden Zonder dat je alsmaar van me weg rent Herinneringen opdoen van de mooie tijden Alles wat ik hier voor je kan doen is schrijven Samen met mijn pen Is niet als samen zijn met jou Maar jij bent alles waar ik nu alleen aan denk Omdat ik je mis, en ik zoveel van je hou |
![]() reactie 565
|
|
Hou me vast, ik voel me uiteen vallen in delen die geen geheel meer maken mijn hart in stukken het licht uit mijn ogen gebroken gedachten uitgestrooid en weggewaaid op hopen wie zal mij nu bijeen vagen? |
![]() reactie 566
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 1657 |
Vage beelden zie ik voor me, Een grijze, dikke mist hangt voor me in de lucht, Ik adem uit, en in, Mijn keel wordt gevuld met de stroperige geur. Ik voel een hand over mijn schouder glijden, Ik kijk om, en zie een schim, Ik kijk beter naar de verschijning. Mijn nachtmerrie staat voor me.. |
![]() reactie 567
|
|
Me schuilen voor de duivel in een schaduw, in een hoek ik zoek een uitweg, vlucht in mijn gedachten keer me binnenste buiten mezelf geraak ik zoek als een speld in een hooiberg druk ik mij, achterover en nog verder als het moet het beest met horens briest en vloekt hij scheurt de hemel bliksemt als nooit tevoren ik ben nu niets meer geen stofje, geen greintje lucht een zucht en nog minder een atoom op de vlucht splits ik mij nog verder op in licht en energie en zie en zie het monster schudt zijn kop ik dring hem binnen of is het andersom ontplof in duizend stukken en met mij is hij verdwenen |
![]() reactie 568
|
|
Verdwenen was mijn adem toen ik het bovenstaande stuk las Ik vlieg een stukje lager Omdat er boven te veel druk was Water stroomt aan mij voorbij, Een glinstering in scherpte De duivels lopen langs mij Klaar, te laat, hij plaatst, het zaad, Maar nooit in staat is wat ik zacht zei, Om de oogst te laten lukken, Tot de klok tot ooit zal tikken, Aan het einde van de tijd, Zijn wij vrij.. |
![]() reactie 569
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Wij zijn vrij om te zeggen kunnen doen wat we willen Kunnen staan waar we gaan Kunnen kiezen en beslissen Wij kunnen dingen uitleggen En dragen wat we kunnen tillen We kunnen kiezen licht uit of aan En toch schijnen mensen zich te vergissen Misschien omdat er gewoon zoveel kan.. |
![]() reactie 570
|
|
Kan het zijn dat het licht zelf schijnt in de duisternis dat ik blinde zien kan is het mogelijk dat zonder je te kennen ik je gezicht herken Mijn hart dat zingt een lied van liefde, hartstocht ik die vocht om te sterven weet het leven in mij terug Geef me dan een teken dat het goed is dat jij me ook bemint zelf in het donker. |
Naar boven |