Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 31
|
|
|---|---|
|
heije Berichten: 6 |
wanneer de wind lang ons voer zag ik de schepen in ons zicht verder gelegen lag een strand en hoger het manenlicht zacht waren de stralen die naar beneden voeren van noord en zuid van heden en verleden een stap achterlatend stil rustend in het zand voeren twee gedachtes samen hand in hand ooit gedacht dat dromen gedachten samenweven toch nu in het heden zal in het verleden leven zacht de paden volgen langs wit schuimend zee je met liefd' verwarmen samen één uit twee |
| reactie 32
|
|
|
mandy2468 Berichten: 410 |
Hart Houten harten en een van steen waar gaat het in deze werled toch heen ? ZIen mensen dan niet dat ze iemand pijn doen ? |
| reactie 33
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 76 |
Doen en laten, Of dat ze het even vergaten, De mensen om je heen, Je bent nooit helemaal alleen. |
| reactie 34
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
alleen de heks is nog wakker op zoek naar een arme stakker die eenzaam door het bos dwaalt terwijl de maan wat licht straalt door de kalende takken heen ze struikelt over een steen en roept een vloek uit terwijl de kabouter fluit |
| reactie 35
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
De Kabouter fluit, vanuit zijn padestoel. Alleen de elfjes horen het, als je snapt wat ik bedoel. Het fluitje is bijna onhoorbaar, maar voor de elfjes veel te schel. Waardoor de elfjes schrikken, en ze vliegen snel. De kleine kabouter, met zijn mutsje op zijn hoofd. Stond met verbazing te kijken, want hij had er nooit in geloofd. |
| reactie 36
|
|
|
geloofd in waarheid gedoofd in de strijd om gerechtigheid ging het licht ten onder zo begon het gedonder de lichtflits die ontstond gaf een nieuwe ochtendstond die het licht weer zond en is het geheel weer rond |
| reactie 37
|
|
|
Rond de wereld dwalen zij, Boos, verdrietig of blij, Gevoelens waarvan je niet weet, Of dat je het ineens even vergeet, Ze zullen er altijd zijn, Even dwalen, dat is fijn. |
| reactie 38
|
|
|
Mousider Berichten: 10 |
Fijn zou het zijn, om weg te gaan. De regen achter me te laten. Zomaar, Alsof ik nooit heb bestaan. |
| reactie 39
|
|
|
huibvanriet Berichten: 93 |
bestaan op zich zegt niets zo zonder ziel, zonder iets als bestaan met liefde is vervuld wordt 't leven in ons onthuld |
| reactie 40
|
|
|
onthuld is mijn beeld meerdere malen gestreeld gedachten gingen heen over dit beeld van steen |
| reactie 41
|
|
|
mandy2468 Berichten: 410 |
steen zo voelt mijn hart ik wacht naar liefde met smart Iemand die van me houden kan ? Ik zou heel blij zijn dan |
| reactie 42
|
|
|
Dan misschien een andere keer, Misschien doen het dan minder zeer, Gewoon even afwachten wat er gebeurt, En kijken wie je dan op opbeurt. |
| reactie 43
|
|
|
Reiziger Berichten: 136 |
Opbeurt van de warmte van de zon van de dag die net begon van de lach op een gezicht van de schoonheid van het licht van de druiven aan een rank van je salaris op de bank |
| reactie 44
|
|
|
bank midden in de zon waar je op uitrusten kon de krant lezen of een dutje doen of samen delen met een zoen die bank is soms versleten of eenzaam en vergeten bekrast met lieve woordjes bezet door heren met boordjes of dametjes met lange rokken of kindertjes die soms jokken die bank heeft een rijkdom aan verhalen |
| reactie 45
|
|
|
Verhalen kort of klein, Het kan snel een gedicht zijn, Met woorden en zinnen, Zo zal een gedicht beginnen. |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...