Huiskamer: Gedichtenslang [5]
![]() reactie 391
|
|
---|---|
marill Berichten: 1058 |
naast mij staat een foto inmiddels bijna vergeeld zal ik je herkennen vraag ik me af |
![]() reactie 392
|
|
Babsje Berichten: 79 |
Af en toe vraag ik mijzelf af, wat is de zin van mijn leven en wat is het doel van mijn bestaan. Af en toe vraag ik mijzelf af, kan ik mijn leven meer inhoud geven en waar haal ik dat dan vandaan. |
![]() reactie 393
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Van Daan hoef ik niks, Hij heeft me bedrogen, En me voorgelogen. |
![]() reactie 394
|
|
Voorgelogen heb jij mij. Dat had ik mij nooit bedacht. Van een ieder om mij heen had ik dat van jou het minst verwacht. Onze vriendschap is dan ook voorbij. Je komt er bij mij niet meer in. Een vriendschap zonder vertrouwen heeft voor mij geen enkele zin. Ik wens jou alle goeds voor de rest van je leven. Maar de vriendschap die ik heb zal ik aan een ander geven. |
![]() reactie 395
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4562 |
Geven deed ik, Alles wat je vroeg, Met een bang hart, Terwijl ik zinnen voordroeg, Luisteren deed ik, Naar je eeuwige verhaal, Hopende dat je me niet ging haten, Stuk of zeven maal, Kijken deed ik, Naar dat cijfer op mijn rapport, Waarom luisterde, gaf en keek ik ? Want ik schiet nog steeds punten te kort. |
![]() reactie 396
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Te kort is mijn haar enkel nog wat plukken die pieken Twee jaar geleden was het nog lang maar toen was ik niet een van die zieken Inmiddels word ik behandeld en verlies ik steeds meer haren In de hoop dat ik zal genezen en ze de dood mij nog sparen Kanker is die erge ziekte waar je mensen mee kwijt kan raken Hoe zou jij je voelen als jij zelf met kanker krijgt te maken? (Fictief) |
![]() reactie 397
|
|
Maken wij wat van ons leven? Hebben wij een doel waarnaar we streven? Of leven wij leuk raak ons leven En zien we wel hoe we alles beleven. |
![]() reactie 398
|
|
Beleven doe ik genoeg, Ik ben er niet bij, Maar ik zie het toch. |
![]() reactie 399
|
|
Toch is er van het leven best wat moois te maken. Met positief benaderen en niet steeds zuchten slaken. Kijk naar wat je kan en niet steeds naar wat niet lukken wil. Niet naar wat je ontbreekt maar wat je hebt, sta daar bij stil. |
![]() reactie 400
|
|
Stil sta ik daar al bij, Maar het is zo kut, Ik wen er maar niet aan. |
![]() reactie 401
|
|
FROYO Berichten: 16 |
Aan iemand die als het moet altijd voor je klaarstaat. In voor- en in tegenspoed. |
![]() reactie 402
|
|
Tegenspoed dat zal nooit wennen. Maar vaak is in tegenspoed een levensles te herkennen. Stap daar niet overheen maar leer ervan. Zodat je de volgende tegenslag beter hebben kan. |
![]() reactie 403
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4562 |
Kan het niet. Ik zag wat je zei, Ik weet wat je zei, Maar het is niet waar. Ik kan het gewoon niet. |
![]() reactie 404
|
|
"Niets is minder waard dan jou, Kankerkop! Misplaatste tumor! Wanneer ga je zelfmoord plegen? Daar wacht ik al zolang op!" Alles wat ik hoor op school, Via alles waarmee ik te bereiken ben. Scheldt maar, vloek maar, Tot je het hele verhaal kent. |
![]() reactie 405
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Kent deze persoon die dit doet grenzen? want vreselijk wat een taalgebruik We hebben het wel over mensen laat jezelf kaal scheren en draag een pruik Dan zul je misschien voelen hoe erg het is als je echt een kankerkop bent Denk nou eens na wat ze bedoelen worden door de vloekenden de gevolgen wel gekent? |
Naar boven |