1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Gedichten check: Ik ga de wereld verlaten

datum 01-10-13 09:40
reactie 46
Meryfel
Lucas, ik ken je niet. Toch wil ik even zeggen dat ik het heel goed vind dat je over je zelfmoordgedachten durft te praten. Dat lost niet meteen alles op, helaas. Maar je creëert daarmee wel begrip, en mocht je gaan, dan komt het voor mensen niet als donderslag bij heldere hemel.
Het zal wel geen zin hebben om je te vertellen dat alles beter kan worden, dat had het bij mij ook niet. Je hebt de hoop verloren en hopeloos leven is absoluut de vreselijkste vorm van leven. Toch kan je doorleven zonder hoop, ik heb het jarenlang gedaan, niet omdat mijn leven zo fijn was, maar omdat ik bang was voor wat na de dood zou volgen. En weet je, daar heb je geen controle op. Je denkt misschien controle te pakken over je leven door het te beëindigen, maar je weet niet wat er na komt, je hebt daar minder controle op dan op wat je in dit leven doet.
Ik weet je beweegredenen niet, ik weet niet wat je hier het leven zo zuur maakt. Hulpverlening faalt helaas vaak hopeloos in je helpen met zelfmoordgedachten. Maar misschien kan je wel hulp zoeken bij het omgaan met wat je leven zo zuur maakt. (Als ik daarmee iets heel doms zeg, vergeet dan maar dat ik dat gezegd heb)
Daarnaast, als je het gevoel hebt controle te verliezen, zoek dan iets (gezonds) waar je wel controle op hebt. Kan iets heel normaals zijn als een rondje fietsen, maar wel lekker op het moment dat jij kiest, zeg daarmee bewust: ik kies hier nu voor, ik heb hier controle over. Op die manier leer je dat je wel zelf iets in kan brengen in hoe jouw leven gaat, dat je een keuze hebt ook in dit leven, meer dan alleen de keuze om het leven te verlaten.
Ik wens je heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd
datum 01-10-13 09:51
reactie 47
DJolien
Lucas, ik wil blijvende hulp voor je zijn. Want ik weet dat ik niet heel veel voor je kan betekenen. Denk ik. Maar ik ben wel in staat naar jou verhalen te luisteren. En dat kan ook al opluchten. Ondanks dat je zegt dat je niet zo'n hulpvrager bent..
Bied ik het je wel aan. Want ik ga niet uit 1001gedichten. Dus mijn mailbox blijft wel. Eventueel skypen ook mogelijk.

Meryfel, mooi omschreven en duidelijk verhaal.

Jolien
datum 01-10-13 09:58
reactie 48
Hardboy
ik heb een stukje in een lied gevonden wat het best wel beschrijft hoe ik me voel, misschien verduidelijkt dit het wat voor jullie.

I'm so tired of being here
Suppressed by all my childish fears
These wounds won't seem to heal
This pain is just too real
There's just too much that time cannot erase
datum 01-10-13 10:05
reactie 49
Verwijderde gebruiker
Ik geloof ook dat je het meent Lucas, laat Amy maar kletsen.
Sommige mensen die zijn er gewoon heel open in.

En van dat homo-zijn. Ik hoop dat je daarmee niet gepest wordt? Als dat zo is, je moet je niet laten doen he. Wees gewoon wie je bent
datum 01-10-13 10:08
reactie 50
Hardboy
Nee hoor nathan, met het homo zijn word ik niet gepest, ze zouden niet durven, ik bijt nogal van me af, en niets al eens boomer pup maar meer als een pitbull, ik bijt en laat niet los
datum 01-10-13 11:18
reactie 51
Verwijderde gebruiker
Goed zo, gelukkig. Houden zo
datum 01-10-13 11:55
reactie 52
DJolien
Ik kan helaas niet begrijpen wat het engelse tekstje zegt. Ik heb namelijk al lang geen engels meer in mijn opleiding. En mijn engels is al niet zo goed. Maar ik zal binnenkort is uitzoeken wat er in een groot geheel gezien staat.

En lekker jezelf blijven met dat afbijten als een Pittbull, haha
datum 01-10-13 15:33
reactie 53
Hardboy
Het betekend samengevat:

Ik ben moe van het leven, de pijn is te echt, en er is teveel die de tijd niet kan wissen
datum 01-10-13 16:36
reactie 54
jorinda
Als je mij ook nog meer verdriet wilt doen, moet je zeker gaan!
datum 01-10-13 16:40
reactie 55
Verwijderde gebruiker
@Jorinda, ik snap je helemaal, maar dit maakt het Lucas enkel erger

@Lucas, eigenlijk zou ik ook meer over mijn gevoel moeten praten, maar ik vind geen mensen aan wie ik het (echt) kan vertellen. Als ik de meisjes uit mijn klas die me 'vriendin' noemen (ik vind hen niet leuk, maarjah) vertel dat ik mss ZM wil plegen zeggen ze: Amai, proficiat, wil je een applaus en een feesthoedje?
Het is heer erg goed dat je hebt gebeld naar die ZM lijn
Ik ben natuurlijk nog jonger, maar als je iets wilt zeggen, iets 'kwijt' wilt, LatoyaFox is my adress
datum 01-10-13 16:41
reactie 56
jorinda
@Esmée, Ik weet het, het is ook heel hard dat ik dat zeg, maar toch wil ik dat hij dit weet!
datum 01-10-13 18:40
reactie 57
Verwijderde gebruiker
Snap ik. Maarjah. It's stil his life. SPijtig dat dit de enige zin is die ik kan zeggen.
datum 01-10-13 18:44
reactie 58
jorinda
I know, maar ik wil hem niet kwijt! En ik voel me zo machteloos, al hoe wel ik nu wel besef dat ik hem toch niet tegen kan houden!
datum 01-10-13 19:01
reactie 59
Verwijderde gebruiker

Jorinda, je weet niet hoeveelm oeite het kost op deze smiley te plaatsen ..
datum 01-10-13 21:22
reactie 60
Hardboy
Ik vind het erg lief van alle steun die ik van jullie krijg, maar de tijd zal het nog steeds vertellen, als ik echt hulp nodig heb trek ik hier wel iemand aan zn mauw! Het is sinds vandaag alleen maar slechter geworden eigenlijk.
Naar boven

Reageren op: Ik ga de wereld verlaten

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.