Huiskamer: Gedichtenslang [2]
| reactie 631
|
|
|---|---|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Mooiste meisje van de klas, Deze boerin zoekt een man. Een man die de hond bijt, Een man die de mol zoekt als het even kan. Iemand die er voor haar is in goede en in slecht tijden, Jammer dat hij niet kan klussen. Zijn hobby wordt hem ook iets te mooi, Ergens in de hooiberg zit de speld er wel tussen. |
| reactie 632
|
|
|
Reiziger Berichten: 136 |
Tussen welke strootjes moet ik zoeken Het is zo veel, die grote berg Ik raak zo moedeloos, verslagen Het gaat niet lukken, dit is te erg Na uren zoeken vergaat mij elke moed Ik ga bijna over de rooie, het is slecht met mij gesteld Maar na het zoveelste strootje, heb ik 'm Die maffe speld!!! |
| reactie 633
|
|
|
Speld in de hooiberg, Waarom zit dat ding nou dáár weer tussen. Maar ik zoek heb als het nodig is, Zodat ik jou daarvoor mag kussen. |
| reactie 634
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 220 |
Kussen doe ik het voorbije leven Alles heb ik geprobeerd te geven Altijd is het leven veel te kort Het jammere is, dat er zoveel aan schort. Jammer, dat je daar niks aan kon doen. Het is hetzelfde vergankelijke als poen. Je hebt toch je best gedaan Nu kan mijn ziel verder gaan. |
| reactie 635
|
|
|
Kirbybom Berichten: 100 |
Gaan of blijven Dood of leven Dat is waar mensen aandenken Of juist schenken Zo gaat het niet goed Dus ik hou nu maar mijn snoet |
| reactie 636
|
|
|
Snoet dicht, Ik heb geen zin in joure gepraat. Als je mijn humeur niet wilt verpesten, Zorg dan dat je me alleen laat. |
| reactie 637
|
|
|
laat dit soort gedichtjes a.u.b. achterwege want het maakt mij gewoon verlegen we zijn hier zo goed mogelijk aan het dichten zonder een ander te gaan betichten Dit lijkt misschien wel leuk maar het geeft mij een deuk in het vertrouwen van medemensen want je moet elkaar het beste wensen dus a.u.b. verder geen gek gedoe want dat maakt mij erg moe een fijne Hemelvaart allemaal en we dichten samen integraal |
| reactie 638
|
|
|
Integraal dichten doe ik pas, Als ik de betekenis ervan weet. Dan loop je ook nog het risico, Dat ik dat weer vergeet. Als je zegt wat dat betekent, Zal ik zo proberen te dichten als ik dat nog niet doe. Ook al maak ik soms harde gedichten, Verdriet is voor mij een taboe. |
| reactie 639
|
|
|
taboe is het voor mij dat je het niet weet want even de uitleg zodat je het nooit meer vergeet integraal is allesomvattend , in zijn geheel dat moet jou toch wel wat zeggen zelfs veel integraal is natuurlijk een mooi woord en je weet wel hoe het hoort dat je alles omvattend mag dichten maar wel je naar de regels te richten |
| reactie 640
|
|
|
Kirbybom Berichten: 100 |
Richten op het feit dat ik leef en niemand nog iets om me geeft Ja dat doet pijn en al helemaal als je die gene moet zijn |
| reactie 641
|
|
|
Zijn we dan echt één geheel, Zijn we echt samen één? Ik weet het, maar ook weer niet, Waar gaatt dit toch heen. Richten naar de regels doe ik wel, Maar is taboe dat ik het weet niet wat veel? Ik ga nog lang niet zo lang mee als jij, Ik ben pas 15 in zijn geheel. Mijn woordenschat is nog niet zo groot, Maar deze uitleg zal ik inderdaad niet vergeten. Verwijt a.u.b. niet de ketel dat ie zwart ziet, Ik kon het nig niet weten. Deze hele site is gewoon integraal, Wij met z'n allen maken het allemaal. Nu ga ik in volle vaart, En ik wens iedereen een zalige hemelvaart. |
| reactie 642
|
|
|
hemelvaart wie verzint zoiets beter ben je af met verzinnen van een fiets daar heb je tenminste nog wat aan daar kun je meer verder gaan Geen vertrouwen meer dat doet pijn misschien is dat wel de leer die er in dit leven moet zijn vertrouwen in de mensheid waarom ebt dat weg is het dat waaronder ik lijdt en daarom maar niets meer zeg |
| reactie 643
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 171 |
Zeg iets.... maar zwijg nooit niet lijden.. maar strijden.. want hij die niets zegt.. heeft altijd verloren.. Henk |
| reactie 644
|
|
|
Henk post weer eens zo'n bericht, Waarvan je denkt 'hoe komt hij daar nou aan?' Zijn waarheden, Kun je gewoon niet tegengaan. Maar Léon, Dit had ik niet van je verwacht. Ik lag wakker door jouw gedicht, Ik sliep echt niet deze nacht. Dat zinnetje wat je ermee moet, Dat vindt ik gewoon niet kunnen. Christenen zijn ook mensen, Je moet ze ook wat plezier gunnen. |
| reactie 645
|
|
|
gunnen doe ik iedereen het beste maar het is zoals Bredero zei ten lange leste laat iedereen in zijn eigen waarde niet alleen op deze aarde straks in het Universum verder gaan maar hier wel je mensje staan en daarom is het mijn idee voor mij geen hemelvaart nee |
| Naar boven | |
Reageren op: Gedichtenslang [2]
Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...