Huiskamer: roses are red zinnen
| reactie 241
|
|
|---|---|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Viooltjes zijn blauw, Mijn hart is van lood. Waar is de WC? Ik heb hoge nood. |
| reactie 242
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
als de nood hoog is zit de wolk vol droefenis druppels vallen met duizendtallen op rode rozen en violen zo blauw mistig omgeven in de ochtenddauw |
| reactie 243
|
|
|
Het ochtenddauw toont verdriet, Het wordt een grijze dag. Een dag vol tranen en somberheid, Met enkel een droevige lach. Het wordt een tranende dag, Rode rozen lag ik op het graf. Het enige wat ik zeg, Is hoeveel mensen treuren om prins Friso, Zowel binnen als buiten Lech. Vader, zoon, broer, of liefdevolle man, In de achtergrond getreden. In de ondergrond van de aardse gangen, Zal hij rusten in vrede. Achter die droevige wolken, Zit de rozengele zon. Na het natte noodweer, Gun ik mezelf een moment rust, In een hangmat op mijn warme, luie balkon. |
| reactie 244
|
|
|
stil was het om hem heen hoorde hij misschien wel het geween? niemand zal het hun vertellen als die tranen opwellen Prins Friso, rust zacht voor jou was het al tijden nacht rozen worden je toegezonden van mensen die zich voelen verbonden met jouw en je familie kring je blijft als een herinnering |
| reactie 245
|
|
|
Rozen zijn rood, Rood als bloed. Je hart pompt, Te langzaam. Ga maar, Het is, Goed. |
| reactie 246
|
|
|
goed wat valt er verder te zeggen dan zwijgend de rozen neer te leggen |
| reactie 247
|
|
|
Een roos voor haar verjaardag, Een roos voor valentijn. Een roos voor op het graf, Een roos voor de geliefde, Die er niet meer kan zijn. |
| reactie 248
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 171 |
Een rode roos geplukt voor jou zeg de woorden: ik houd van jou! Een viooltje, diep blauw geplukt voor jou zeg de woorden: ik blijf je trouw! Onze jaren samen gaan o zo gauw denk terug aan mijn roos en viooltje zo blauw! Een rode roos op jouw kist met een viooltje diep blauw onze tijd samen is over maar de bloemen worden nimmer gewist! |
| reactie 249
|
|
|
Denk terug aan mij, Als de man die ik ooit ben geweest, Die jullie hebben ontmoet. Jullie vader houdt het niet meer vol, Je man kan het niet meer aan. Vaarwel mijn lief gezin, Ik sluit mijn ogen voorgoed, Ik moet gaan. |
| reactie 250
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 1344 |
Roses are red. Violets are blue. I like bands more, Than I like you. |
| reactie 251
|
|
|
Een band is een band, Een beetje ruig kan geen kwaad. Maar ze worden toch opgedoekt, Vroeg of laat. Ik blijf voor altijd, Voor en na de dood. Mag ik je niet, Dan vloeit er iets, Rozen rood. Jij bent de zon, Jij bent de zee. Jij doet de afwas, En ik kijk TV! |
| reactie 252
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4562 |
Rozen zijn rood, Deze reactie is laat, Bedankt PF, Je bent een goede maat! ( huhm |
| reactie 253
|
|
|
Rozen zijn rood, Jij bent ook een goede maat. Esmée, jij ben veel beter dan mij, Als het om dichten gaat. |
| reactie 254
|
|
|
I never promised you rosegarden nooit beloofd wel geloofd tevens gehoopt wetend dat het nooit loopt zoals we gehoopt hadden |
| reactie 255
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4562 |
Rozen zijn rood, Dat was een leugen, Jij bent vele beter, Ik ben me al op je volgend gedicht aan het verheugen ! |
| Naar boven | |