1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Huiskamer: Praatje Slaan [5]

datum 19-02-14 22:41
reactie 496
Patros-Fibros
Tientallen mythen zijn ook echt bestaand, dus ze kunnen reëel zijn.
Dat pijn aanvoelen is niet altijd even prettig. Ik heb een tijdje gehad dat ik letterlijk alle pijn voelde van mensen om me heen.

Ik heb een paar keer aura's gezien, maar die geven puur per kleur aan hoe iemand zich voelt. Als ik me concentreer zie ik ze nog. Geesten zie ik elke dag.
datum 19-02-14 22:42
reactie 497
Verwijderde gebruiker
Wat moeten de evangelisten leren?
datum 19-02-14 22:43
reactie 498
Springbok96
Haha
Ik heb Dan Brown nog nooit gelezen, maar ik denk dat ik dat toch eens moet doen. Zijn boeken blijken wel goed te zijn als ik dat zo van anderen hoor Aan bijbels lezen doe ik niet :p Al heb ik er wel eentje liggen hier (ooit moeten aankopen voor school) --> Kastopvulling

Wow Patros, als je ooit zin hebt om je ervaringen te delen, hoe het voelt en is, ik ben één en al oor
datum 19-02-14 22:51
reactie 499
Verwijderde gebruiker
Ik heb alle Dan Browns op 1 - 2 na uit
-
Nathan, voor godsdienst, over Lucas, Johannes, Mathëus en Marcus, met jaartal Ven het evangelie, voor wie en hen symbool.erbij xD
-
Patros, dat lijkt me heel raar, heb alleen nog maar gelezen over mensen die dat kunnen ..
datum 19-02-14 22:52
reactie 500
Verwijderde gebruiker
Persoonlijk zou ik zelf wat meer in de Bijbel willen lezen, maar op het eerste zicht is dat toch maar onbegonnen werk. Gelukkig bestaan er van die dagboekjes waardoor je elke dag een stukje van Bijbel kan lezen, moet er nog steeds 1 kopen trouwens. Maar ik vind het mooie verhalen daarin staan. En ook best inspiratievol voor evt. teksten
datum 19-02-14 22:54
reactie 501
Springbok96
Wel dubbelzinnig vaak en je kan het verhaal op tientallen manieren interpreteren. Daarom voel ik me denk ik toch niet zo aangetrokken door de bijbel
datum 19-02-14 23:00
reactie 502
Verwijderde gebruiker
Dubbelzinnig? De Bijbel? Nou ja, in principe komt Hoogliederen wel in de buurt, maar toch zijn die dingen wel mooi beschreven vind ik. Toch echt liefdevol, en puur
En verder zou ik best een tekst over de eindtijd willen schrijven, of iets over Joodse-Bijbelse feesten of, ... (er zijn zoveel dingen) :o
datum 19-02-14 23:02
reactie 503
Bartart
Ik denk dat geloof de beste metafoor voor menselijk gedrag is, die we ooit zullen vinden. Doordat het altijd al een ontzettend belangrijke rol heeft gespeeld in de menselijke samenlevingen, zijn wij ernaar gaan leven, en hebben we het gevormd naar hoe wij leven. Inmiddels zijn geloof en werkelijkheid zo erg vervlochten dat het kortzichtig zou zijn er een stempel echt/fictie op te drukken. Sommige mensen denken dat geloof aan het verdwijnen is, maar eigenlijk heeft het gewoon een andere vorm aangenomen, namelijk de maatschappelijke normen en waarden die we allemaal nu mee krijgen.

Theoretisch gelovig hier
datum 19-02-14 23:03
reactie 504
Verwijderde gebruiker
Ik ben niet katholiek opgevoed, voel me dus niet echt aangetrokken door de Bijbel, alleen weet NIEMAND in mijn klas IETS over dat al. Best lachwekkend: "Waar is Jezus geboren ?" Jongen zegt: Spanje. XD
datum 19-02-14 23:08
reactie 505
Verwijderde gebruiker

Waarom denken sommigen dat geloof aan het verdwijnen is?

Echt niemand wist dat? :o Waren we in mijn klas toch nét iets beter, tot zo ver ik me kan herrinneren
datum 19-02-14 23:11
reactie 506
Patros-Fibros
Steeds meer mensen (vooral jongeren) geloven meer in wat "realistischere" verhalen
-
Weet iemand trouwens hoe het met Emma is?
datum 19-02-14 23:15
reactie 507
Verwijderde gebruiker
Ja, dat is waar ja. Het is ook een beetje 'eerst zien, dan geloven'-verhaal. God zie je immers niet, dus 'waarom zou je dan in iemand die je niet ziet geloven'? Dat was ook een reden waarom de Israelieten indertijd een gouden kalf hebben gemaakt. Hebben ze een god gemaakt die ze konden zien, waar Mozes niet totaal blij mee was trouwens

Ja, daar zit ik ook de hele tijd aan te denken. Ik heb ze afgelopen dagen helemaal niet gezien.
datum 19-02-14 23:21
reactie 508
Verwijderde gebruiker
Emma is goed zover ik weet, beetje moeilijkheden tussen ons wegens sms overlast, maar voor de rest zoals anders. Ze heeft het druk met toetsen

Nathan, uk wist het xD Bethlehem, en hij leefde in Nazareth, ging naar een trouw in Kana (veranderde water in wijn) en is gedoopt in de Jordaan
datum 19-02-14 23:31
reactie 509
Bartart
Maar ik kan elektronen ook niet zien, en toch geloof ik daar heilig in. Dat eerst-zien-dan-geloven dat is het probleem niet. Er zijn bepaalde dingen aan religie die niet meer in de moderne tijd passen, ook religie moet zich aanpassen wanneer onze omgeving verandert.
datum 19-02-14 23:34
reactie 510
Patros-Fibros
Hersenen zie je ook niet, wie zegt dat ze bij jou bestaan? (niet naar iemand hieer)
Naar boven

Reageren op: Praatje Slaan [5]

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.