Huiskamer: Praatje Slaan [5]
| reactie 466
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 3539 |
Oke |
| reactie 467
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4562 |
Vind ik eigenlijk ook wel, ik kreeg pas nog een bericht van iemand die de pagina leuk vind, of ik niks kon doen tegen snijden. En nu hebben we een pagina tegen snijden opgericht. Dus wel proberen er iets aan te doen, al is het moeilijk mensen te 'dwingen'. |
| reactie 468
|
|
|
Wat is de pagina van dat snijden? Ik ben nou op emo-pagina maar kan die andere pagina niet vinden |
| reactie 469
|
|
|
Springbok96 Berichten: 447 |
Ik heb mezelf nog nooit gesneden en heb dus geen idee hoe het is of hoe het voelt of welke voldoening je eruit haalt, maar het moet wel heftig zijn aangezien zo veel mensen dat doen. Ik kan alleen maar hopen dat het fases zijn en dat het geen blijvende schade aanricht... |
| reactie 470
|
|
|
Ja, het is wel erg ja. Dan is het wel goed dat zo'n pagina (bijvoorbeeld) bestaat. Als er ook mooie bemoedigingen en woorden van steun in komen |
| reactie 471
|
|
|
Springbok96 Berichten: 447 |
Dat is een feit Mensen horen elkaar te helpen wanneer het wat minder gaat en er bestaan (gelukkig maar!) tal van mensen/plaatsen/sites waar je de nodige steun kan vinden |
| reactie 472
|
|
|
Zeker weten |
| reactie 473
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
De lichamelijke pijn die je opwekt tijdens het snijden gaat de geestelijke pijn tegen. |
| reactie 474
|
|
|
Nathan, Emo Savouirs ofzo iets, de verwijzingen naast de join us today. Springbok, ik weet het ook niet, ik snij niet, ik doe het op een andere manier. Die is raar om uit te leggen, dus ja .. |
| reactie 475
|
|
|
Oke, dan geloof ik dat ik die naam net nog ben tegen gekomen, even kijken |
| reactie 476
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Ik snij niet letterlijk, bij mij is het meer krassen :$ |
| reactie 477
|
|
|
Bartart Berichten: 262 |
Ik heb één sneetje wat ik steeds weer open haal. Helpt me te realiseren dat ik nog van vlees en bloed ben. Wil niet dat andere het zien, veroorzaakt alleen maar meer gezeik, op school denkt men namelijk nog dat ik normaal ben en dat hou ik zo Wifi-snelheid, tja, het is ingewikkeld. Er zitten een hele hoop protocollen tussen de informatie die je ziet op je computer en het signaal wat echt door de lucht gaat. Aangezien deze protocollen veranderen afhankelijk van je computer en de omgeving, kan je met een normale wifi verbinding dus geen goede metingen doen, want bij een correct onderzoek moet de opstelling gelijk blijven. Daarom heb ik een zender en ontvanger gemaakt dat op dezelfde frequentie werken als WiFi, en dus vrijwel dezelfde natuurkundige eigenschappen hebben. De zender stuurt op commando 100 datapakketjes de lucht in, en de ontvanger probeert deze op te vangen. De pakketjes die aankomen worden geteld en gecontroleerd (ze kunnen namelijk fout aankomen) en de goede pakketjes worden vervolgens doorgegeven aan mijn computer. In open lucht komen alle pakketjes aan. Wanneer er een bakstenen muur tussen komt, heeft dit bijna geen effect en komt nog steeds 100% aan. Maar wanneer er metalen stangen in de wand zitten zoals bij gewapend beton, heeft dit een duidelijk effect op het aantal pakketjes dat aankomt, er blijft maar 80% over. Vanuit de theorie die we van tevoren hebben onderzocht, is dit allemaal goed te verklaren. Het blijkt namelijk dat steen/beton voor ongeveer 4 keer zo veel afname van signaal zorgt als open lucht. Maar een muur is zo'n 30 centimeter dik, dus dat zou gelijk staan aan zo'n 1.2 meter lucht. Je snapt wel dat als je een meter verder van je router gaat staan dat dit niet zo'n enorm effect heeft. Metaal daarentegen heeft een enorm effect op de signaalsterkte, zoals bij de verwarming bleek. De verwarming bestaat uit zo'n 4 lagen staal van 1.5mm, bij elkaar dus maar 6 centimeter dik, en toch neemt het signaal erg sterk af. Dit komt doordat wifi signaal uit elektromagnetische trillingen bestaat, en metaal geleidt deze trillingen, zendt ze weer uit in andere richtingen waardoor er interferentie ontstaat (ingewikkeld) en de signalen worden nu verstoord, waardoor pakketjes fout aankomen. Nu hebben we dus het aantal fouten waaruit we de snelheid kunnen afleiden, namelijk: De snelheid van de verbinding is vooral afhankelijk van het aantal fouten dat er voorkomt. Als er een pakketje fout aankomt moet dat namelijk opnieuw verzonden worden. De wifi protocollen zijn intelligent en schakelen bij te veel fouten naar een lagere meer betrouwbare overdrachtssnelheid toe. Morgen gaat het meten verder, als jullie het interessant vinden kan ik de conclusie nog wel plaatsen straks. [dit was dus een korte samenvatting, maar die moest ik toch nog maken dus dat is dan ook weer gebeurd |
| reactie 478
|
|
|
Het is een goeie pagina. En alhoewel ik geen Engels ken, sommige zinnen begrijp ik wel, zoals het zinnetje van: 'don't do this' en 'we love helping' enzo zijn wel mooie zinnen, zal een mooie steun-pagina worden. Ga zo door ermee Krassen is iets veiliger dan snijden zou je denken, maar ook daarmee moet je maar niet al te ver mee gaan. Krassen doe je toch wel zeker met je nagels Patros? Dat noem je een 'korte' samenvatting Bart? |
| reactie 479
|
|
|
Bartart Berichten: 262 |
Het origineel bestaat uit 26 kantjes. Dus dit is vrij kort ja |
| reactie 480
|
|
|
Patros, wel, zo iets dergelijks doe ik dus ook, sins begin deze week .. Nathan, ik heb een litteken van krassen met mijn nagels, Emma weet het. Bart, op school staan ze er niet bij stil dat de kras die ze zagen en de teveelheid aan stress samenhangen bij mij. *misschien omdat ik zei dat het de kat was :-/* - Een meisje uit mijn klas begrijpt me gewoon |
| Naar boven | |