Huiskamer: Zomervakantie 2013
| reactie 16
|
|
|---|---|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Ik ben 15 jaar, dus ik moet ook persé mee met het gezin. Opzich wel leuk hoor, alleen mijn zus (die nu ziek in Portugal zit) komt er dan weer tussen met 'Mam, mogen we naar de stad? Ik heb nog een paar zomerjurkjes nodig en mijn schoenen zijn wat versleten'. Gebeurt altijd weer als ik lekker in het zonnetje lig Maar er zijn genoeg terrasjes in Frankrijk waar je op zijn minst €4.00 moet betalen wil je 1 klein glaasje cola drinken. Het vlees daar is ook lekker goedkoop. De kip is zowat gratis, in ruil dat je eerst zelf de veren eraf haalt. Dan nog even lekker zwemmen met een te strakke badmuts omdat mijn haar te lang is. Ik denk dat het een vakantie wordt om nooit te vergeten, maar niet in de goede zin. |
| reactie 17
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 3539 |
Ach, positief blijven he Ardèche ken ik, 9 jaar geleden geweest met grootouders Mijn bestemming is Belgie, alleen dan niet met vakantie. Alhoewel ik er in de eerste dagen/weken vakantie ga houden natuurlijk |
| reactie 18
|
|
|
Ik blijf ook wel positief hoor, ik kan ook nog in het riviertje zwemmen waar we vlak aan staan. En we gaan daar ook kanovaren (met eigen kano mee scheelt het toch weer €37.50) eventjes onder de Pont du Arc door, weet niet precies of ongeveer waar we zitten maar dat weet ik wel. Het is zo'n twee uurtjes rijden naar Marseille |
| reactie 19
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Nou, maak er het beste van. En shoppen, het heeft wel wat in het Buitenland. De laatste jaartjes heb ik ook een shirt, ofzoiets gescoort. Winkelen in de vakantie is anders, en leuker als vanuit huis, vind ik. Maar ik denk niet dat ik dit aankomende vakantie jaar veel mee terug neem. Want mijn vriend gaa mee, en dan is het al direct wat anders, vind ik. Ik heb er zin in en ben benieuwd wat er te beleven valt! Ik ken Frankrijk niet, die namen zeggen mij niets. Maar geloof me, het eten en drinken is niet echt goedkoop in Scandinavië |
| reactie 20
|
|
|
Maar in Scandinavië heb je een veel mooiere omgeving. In Frankrijk koop je een kip voor zo'n €2.50 (voor de Fransen daar goedkoop (??)). Als je hem eindelijk zowat uit de verpakking hebt 'geslagen', zitten er meestal nog veren aan dus moet je ze voor het barbequeën nog afplukken. Frankrijk heeft ook wel zijn +punten, bijvoorbeeld de vele beekjes, kleine riviertjes, lekker koele bossen voor die (soms veel te) warme zon, mooie oude stadjes. Je moet wel weten welke wegen je moet nemen, want anders krijg je constant tolhuisjes tdgen, maar dan heb je ook wel wat |
| reactie 21
|
|
|
Ja, ik heb echt geen idee. Het weer is er inderdaad, meestal wel erg warm. Maar dat kan in Scandinavië ook wel, zonnebaden aan zee, een meer, of gewoon op het gras. Kijk naar de weersverwachting van Oslo, hoofdstad van Noorwegen, gemiddeld tussen de 20 en 25 Graden. Mij hoor je met zo'n tempratuur niet klagen. Want, zoals je al zegt. Te warm, het is echt niet fijn. Dan ben je te beroerd om wat te ondernemen, denk ik.. Het is niet gezegd dat het in elk land van Scandinavië allemaal zo warm is, en of de tempratuur zo blijft. Maar ik hoop het wel. En dan alsnog, ik ga uit van een mooie vakantie, met mooie natuur, en leuke wandelingen in de bergen en andere dingen, die in Nederland niet kunnen. =) En andere leden, en admins, waar gaat jullie reis naartoe? |
| reactie 22
|
|
|
Een wandeling in de bergen kan in Nederland ook nog wel, loop maar een paar keer door Limburg en je hebt een bergwandeling! En bij een warme temperatuur is het ook heerlijk om je lekker af te koelen in de schaduw, bij het zwembad, met een ijskoud drankje, of een combi van die drie natuurlijk. Er moet trouwens niet al te veel wind staan, ook al is het nog zo warm, het voelt altijd wat kouder aan. |
| reactie 23
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
Jolien, Scandinavië lijkt me echt super mooi, gaan jullie trekken? Zelf ga ik niet op vakantie dit jaar, zit er even niet aan. Wij kamperen trouwens altijd en hebben al veel mooie natuur gezien in Drente, Gelderland[veluwe] Limburg, en ons mooie Brabant. Wij blijven meestal in Nederland. Patros geniet in Frankrijk dan maar van de positieve dingen. Wanneer vertrek je? |
| reactie 24
|
|
|
Patros, dat kan wel kloppen. Maar dat is heel anders als in Noorwegen. En Marill, Ja, wij gaan trekken, uiteraard. Oh, jammer. Maar een jaartje thuis kan ook wel gezellig zijn. Thuis leuke dingen organiseren, buurt BBQ ofzo. Ik zeg maar wat, leuke ideetjes. Echt, waar in Drenthe dan? =) En in Nederland zijn ook genoeg leuke plekken. De Veluwe, schijnt een leuke plek te zijn. Wanneer ik vertrek weten we nog niet precies. Maar dat ga ik sowieso niet hier melden. Ik kan wel melden dat ik met het Vliegtuig terug kom. En dat ik er zin in heb! |
| reactie 25
|
|
|
Als jij de eerste cola betaalt zeg ik het misschien Ik heb nog een week de tijd om deze site te bombarderen, en dan ga ik een dag of tien er even tussenuit. Eerst in Dion overnachten, de laatste paarhonderd kilometers maken, en genieten in de zon vlakbij de rievier de Ardèche |
| reactie 26
|
|
|
Ik snap het niet helemaal, maar... Een cola betalen voor jou, oke is goed. Wanneer? Oh echt, over 10 daagjes ga jij al weg =) Rust in de site dus Oke, grapje. Ik ga je wel missen hoor... Have FUN |
| reactie 27
|
|
|
Als je goed hebt gelezen staat er dat ik over een week wegga in ruil voor 10 dagen rust op deze site. Ik wil mijn cola graag binnen nu en een anderhalf uur met een citroenschijfje erin Ik heb de laatste week niet eens zo veel tijd om op de site te komen. Uitslapen totdat de halve dag al voorbij is, mijn vader helpen om ons tuinhuisje te schuren en te verven, kamer opruimen (T-T), zo bruin worden als een reep chocola terwijl Jolien thuiskomt als een complete melkfles (#wraak), de ijsjes bevrijden uit de vriezer |
| reactie 28
|
|
|
Hej Patros! Ik ben geen melkfles! =/ Ik ben al een beetje verkleurd van de Hollandse tempratuur.. En nogmaals. In Scandinavië kun je ook verbranden en bruin worden. Hahaha okej. Ik zie wel wanneer je terug bent. En je bent zelf een melkfles :3 |
| reactie 29
|
|
|
Sommigen noemen me een Spanjool, dus een chocolade melkfles misschien wel ja :-X |
| reactie 30
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
Ha ha, heerlijk jullie berichtjes, een ijskoude cola heb ik hier in de koeling staan patros, kom hem maar halen, Noord-Brabant tussen Den Bosch en Eindhoven ergens Chocolademelk heb ik niet, maar die breng je al puur van jezelf mee toch Jolien, groot gelijk om niet alles te melden hier, heb je berichtjes gelezen en beantwoord. Liefs, Marill. |
| Naar boven | |