1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Gedichten check: Beoordelingen

datum 25-06-12 19:47
startpost
Verwijderde gebruiker
Hier kan iedereen vragen stellen over de beoordelingen. Weet dat zij dan ook hier beantwoord worden. Het kan dus ook via persoonlijk bericht.
Hier nogmaals de criteria waar wij op beoordelen.

1) Boodschap - duidelijk of niet
2) Leest het vlot, hoe is het ritme, is er rijm nodig, strelend woordgebruik ja of neen
3) Is het vernieuwend ( iets nieuws )
4) Taalgebruik. Staan er fouten, verwaarloosbaar, veel, grof.
Het zou kunnen dat deze criteria nog gaan uitgebreid worden, indien nodig.
Wij hebben zelf al discussie over punten 2 en 3.
Waarschijnlijk dat 2 gesplitst gaat worden in 2a en 2b
2a handelt dan over Ritme, vlot leesbaar
2b handelt dan over strelend woordgebruik - sterk woordgebruik.
Maar wij weten het nog niet. De tijd zal het uitwijzen.
Nog iets, als er iemand is die in Gedichten check een gedichtje plaatst en niet door ons wenst beoordeeld te worden, mag hij dat gerust mededelen op het einde van het gedicht.
"geen punten a.u.b" is al voldoende.
datum 25-06-12 20:18
reactie 1
timmyboy014
beste jure.
Ik heb momenteel 3 gedichten bij gedichtencheck staan.
Zou u deze willen beoordelen a.u.b.?
dit zijn de links:
www.1001gedichten.nl/forum/onderwerp/3710/
www.1001gedichten.nl/forum/onderwerp/3601/
www.1001gedichten.nl/forum/onderwerp/3590/

alvast bedankt
gr,

Tim
datum 25-06-12 20:35
reactie 2
Verwijderde gebruiker
Ok Tim, de beoordelingen zijn klaar.
Gr jure en mij
datum 25-06-12 20:36
reactie 3
timmyboy014
bedankt voor uw beoordelingen.
ik heb nog 1 gedicht maar die staat niet bij de gedichtencheck is dat erg?

beoordelen jullie alleen op het gedichtencheck of ook op verzoek?
datum 26-06-12 20:37
reactie 4
Verwijderde gebruiker
Wij willen slechts de gedichtjes hier geplaatst beoordelen. Omdat dit nu eenmaal
Gedichten check heet.
Vriendelijke groet
datum 26-06-12 21:28
reactie 5
timmyboy014
okj, dan zal ik hem daar wel plaatsen
datum 26-06-12 23:30
reactie 6
Verwijderde gebruiker
Sorry hoor en ik hou er ook over op. Ik heb niks tegen arrogantie. Maar ja, dit is wel de overtreffende trap. U moet er onderling nog uitkomen of u punt twee niet moet splitsen? Als er dan iemand om een beoordeling vraagt, maar volgens u niet op de juiste manier, reageert uwe Koninklijke Hoogheid ook nog dat, indien gewenst, uw beoordelingen alleen in behandeling worden genomen, mits correct ingediend. Op welke planeet leeft u? Trouwens, wie bent u. U heeft het over Jure en mij. Gevalletje schizo of begrijp ik het verkeerd?
datum 27-06-12 09:49
reactie 7
Verwijderde gebruiker
hahahhaaha lach me rot hier
datum 27-06-12 10:12
reactie 8
Verwijderde gebruiker
Iedere schrijver(ster) heeft een beetje een dubbele persoonlijkheid. Wij kunnen ons niet voorstellen dat ene Georges Joseph Christian Simenon of P.
Aspe zelf misdadigers waren, en toch schreven en schrijven zij alsof ze het allemaal echt beleefden. Snapt U?
U die zo lang hier op de site vertoeft blijft enkel in Uw leefwereldje en vindt het niet nodig jonge mensen te stimuleren om te groeien in het gebruik van onze taal.
U, die zelf niet slecht schrijft, heft Uw schouders op en laat de nieuwelingen maar aanmodderen. Uw cijfers zijn 80-90% schrijft - mooi -doe zo verder- ik kan mij volledig inleven-. Daar is niets, maar dan ook niets mis mee. Vroeger stonden de weekbladen vol met zulke therapieën.
Als een jongere zijn gedichten schrijft enkel om iets van zich af te schrijven is dat ook oke. Wil hij of zij echter dat het schrijven ernstig wordt genomen en het gedicht later nog kan voorgelezen worden moet het uniformer ( breed hoor ) geschreven worden.
Iedereen is vrij om onze quota af te wijzen. Wij, ouderen nemen onze verantwoordelijkheid op. Nooit, in tegenstelling tot U schreven wij kwetsende commentaren.
En dat wij dit hier doen bij Gedichten check is toch evident. Het zou niet passend zijn dit te doen bij de postings. Snapt U.
Vriendelijke groet
jure en mij
datum 27-06-12 10:35
reactie 9
Anonymous-1
hummm......lach met je mee brigitte......
datum 27-06-12 12:28
reactie 10
Samm1997
whahaha dit is best lollig xD
datum 27-06-12 20:31
reactie 11
Verwijderde gebruiker
ik laat een nieuweling niet aanmodderen..maar die moet zichtzelf in zijn of haar gedichten kunnen terugvinden..en zo verder ervan leren..en cijfers geven voor gedichten vind ik geen goed idee...daarom zijn ook de sterretjes er!
En ik blijf niet in mijn leefwereldje...ik heb genoeg ervaring..opgedaan in het leven..en wat weet U van mijn wereld af!!!!
ik geef zoveel mogelijk positief antwoord op de gedichten van oudgediende en nieuwelingen..een dichter moet zn eigen draai kunnen vinden zonder dat er iets door een ander verbert aan word..ik vind dat eerlijk gezegd een beetje elitair..of gewoon bezopen...maar ik blijf hoe dan ook om deze onzin lachen..
liefs brigitte
datum 27-06-12 20:47
reactie 12
roselien
Marieke1

Wil je niet spotten met schifzo?
Want dat herrineerd mij aan tijden
Die ik wil vergeten!
Mijn broer heeft dat..
Dankje

Liefs
datum 27-06-12 21:45
reactie 13
Verwijderde gebruiker
Hoi Roselien,

Sorry, het was natuurlijk niet de bedoeling om je te kwetsen. Heel rot dat je een broer hebt met die ziekte. Die ziekte gun ik niemand. Maar veel woorden, oorspronkelijk gerelateerd aan een ziekte, worden door vrijwel iedereen gebezigd. Het was een sneer aan iemand anders en nogmaals excuses en vervelend dat je het persoonlijk aantrekt..

Liefs

Henk

.
datum 27-06-12 21:59
reactie 14
Verwijderde gebruiker
Wel Brigitte, ik weet niet waarom U deze reactie geeft. Of kon u niet afleiden dat het tegen Henk was? Wel, om 't even. Ik weet nu stilaan wie wie is en wat doet. Ik zou nooit iemand vergelijken met iemand die ziek is, een ziekte heeft, noch psychisch,noch fysisch.
Maar men is wat men is. Ik las toevallig het gedicht van Henk over het neerhalen van een vrouw die jarenlang haar best deed om haar man te "gerieven" en nu mollig werd. Er was gelukkig nog iemand die hier dezelfde mening deelde en het gedicht alles behalve geinig vond. En dan, mijnheer Henk werd u boos omdat U het woordje "neuken" niet mocht gebruiken.
Alle goede bedoelingen ten spijt wordt het als hovaardig opgevat als men een eerlijke mening geeft of wil geven voor een gedicht.
Let wel, mijnheer Henk, als U hetzelfde parcour heeft afgelegd als ik, met het inrichten van poëziedagen voor véél mensen uit heel Vlaanderen, dàn heeft U recht van spreken.
Er staat ergens geschreven : het zijn parels voor de zwijnen. Wel, zo voel ik het.
Blijf maar schrijven; U bent de beste, maar maak daar geen misbruik van.
En voor Brigitte en Samm1997, een der grootste kunsten is een mens doen lachen. Daarin ben ik blijkbaar gelukt.
Ade,
datum 28-06-12 00:17
reactie 15
Verwijderde gebruiker
Ade, Jure of wie dan ook. Allereerst neem ik het op voor Brigitte. Immers, u spreekt, onder haar reactie iemand aan, die allang op deze site zit. Tja, Brigitte draait hier al een tijdje mee, ik nog geen half jaar. Logisch dat zij zich aangesproken voelt.

Verder probeert u mij slinks (hier in de Randstad noemen wij dat gewoon achterbaks), af te schilderen als een bottte, gevoelloze ego, die zich niet bekommert om iemand anders dan behalve zichzelf. U refereert aan iemand, die het gedicht over iemand die mollig is geworden niet kan waarderen. Welk gedicht u bedoelt, weet ik niet, wellicht vergis ik me, maar over mollig heb ik het nooit gehad.

Verder spreekt u mij aan als een 'oudere'. Echt jong ben ik niet meer, maar afgezet tegen uw vage foto, voel ik mij een puber.

Resumerend. Ik ben een provocatieve eikel, die mensen irriteert, maar ook vermaakt. I geef toe, vol zelfspot, dat ik maar wat doe.

U profileert zich als de poetische lieve Heer zelve (ps door veel gelovigen als drieéénheid gezien). Dat ervaar ik als irritant. Oftewel, kap met die zelfingenomen, volslagen idiote, schoolmeesterachtige, ononderbouwde beoordelingen, die volstrekt stupide zijn en een buitengewoon hoog infantiel gehalte hebben.

Majesteit, doe er uw voordeel mee
Naar boven

Reageren op: Beoordelingen

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.