Huiskamer: roses are red zinnen
| reactie 106
|
|
|---|---|
|
marill Berichten: 1058 |
rode rozen al zoveel over geschreven symbool van liefde voor het leven waar we toch allen naar streven er is één enkele roos die schoot in de roos |
| reactie 107
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Rood is de roos in het medden, Wit zijn de cirkels daar omheen. Altijd maar dan ook altijd ga ik door het midden, Mijn focus is echt van steen. |
| reactie 108
|
|
|
timmyboy014 Berichten: 445 |
Rood is allang het rood niet meer, het rood van rode rozen. De kleur van liefde van welleer Lijkt door de haat gekozen Dat mooie rood was ooit voor mij de kleur van passie en van wij Ik wil haar terug die mooie tijd maar zij lijkt al lang vervlogen |
| reactie 109
|
|
|
het donkerste rood wat de bloemist bood staat fleurig in de vaas rozen nauwkeurig gekozen ooit verwelken ze helaas violen in blauwe tinten verpakt met kleurige linten staan keurig in een rij geduldig te wachten op klanten die ze zorgvuldig zullen planten na de zomer is ook dit weer voorbij ze gingen door vele handen om uiteindelijk in de groencontainer te belanden zodat ze verwerkt worden tot mest de kringloop van het leven heel globaal beschreven enkel herinnering die ons rest |
| reactie 110
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
De rozen verwelken Schepen vergaan Bloemen groeien En ik kijk jou aan |
| reactie 111
|
|
|
Rozen verwelken, Schepen vergaan. Ik moet jou niet, Loop naar de maan. Rozen verwelken, Schepen vergaan. Soms wil ik echt gewoon even, Iemand keihard voor z'n bakkes slaan. |
| reactie 112
|
|
|
ooit ben ik onder mijn bakkes geslagen met een kapot glas wel te verstaan de littekens zijn nooit meer over gegaan altijd blijf ik ze met me mee dragen als doornen zijn ze in mijn ziel gebrand rozenblaadjes leg ik rond mijn hart dat verzacht ietsjes de smart alleen niet de harde binnenkant |
| reactie 113
|
|
|
Rozen zijn rood, Viooltjes zijn blauw. De geur van een reizend toilet, Doet me denken aan jou. |
| reactie 114
|
|
|
waar ik ook naartoe reis overal is de prijs van de rozen niet gelijk wie wordt er dan rijk? reis mijn geur maar na overal waar ik ga spray ik weg die geur der riooltjes met die zoete blauwe viooltjes |
| reactie 115
|
|
|
Roses are red, Violets are blue. Vodka costs less, Than dinner for two. Les roses són vermelles, Diria jo. No hi ha classes, no hi ha problemes, Finalment, és VACANCES! (voor de mensen die het Catalaans niet goed kunnen volgen staat hij in het Engels) Roses are red, I would to say. No school, no problems, Finally, it's HOLIDAY! (voor als de Engelse taal moeilijk is meegenomen is dit de Nederlandse versie) Rozen zijn rood, Zou ik zeggen. Geen school, geen problemen, Eindelijk, het is VAKANTIE! |
| reactie 116
|
|
|
wees niet boos mijn lieve roos even ben ik er niet vraag ik of de regen je begiet de zon je wil drogen zodat je weer fris zult ogen als ik vermoeid terug zal keren om je in gedichtjes te eren |
| reactie 117
|
|
|
Maar Violetje dan, Laat je die zomaar stikken? Trouwens, staat je Roosje nu te blozen, Of staat ze nu keihard af te fikken? Roosjes zijn rood, Hou toch op met dat gezeik. Ik ga genueten van de dagen dat ik daa ben, Daar, in het peperdure Frankrijk Rozen zijn rood, Dat zie je toch wel dwaas?! Wit is de brie, De kleur van mijn favoriete kaas. |
| reactie 118
|
|
|
mijn rozen verschieten spontaan waarom plots zo boos gedaan begiet ze dan maar met gezeik als dank voor hun blijk zullen ze morgen niet vergaan maar fier en GEEL onder de hemel staan mijn viooltjes met hun violette stralen schitteren nog steeds als kralen dat mag je gerust weten oh ik was het vergeten, ik ga niet op vakantie geniet jij volop van je brie als je in het dure Frankrijk vertoeft heb je ook al de Bressot geproefd? |
| reactie 119
|
|
|
Alle rozen nog aan toe! Waar kan ik die 'Bressot' dan proeven? Wees gerust mijn lieve dichters, Ik ga pas volgende week duur vertoeven. Frankrijk bekijken in alle uithoeken, Lekker de zon opzoeken. De violen zijn zo blauw als mijn tranen, Tranen omdat ik iets mis. Altijd als ik weer in Nederland kom, Zou ik echt niet weten waar die zon nu is. |
| reactie 120
|
|
|
zonnetje staat fel te wezen mijn huid zal hem vrezen dus zoek ik een schaduwplekje achter de rozenstruik bij het hekje dankzij jouw tranen is het eigenlijk niet treurig staan mijn viooltjes nog fleurig |
| Naar boven | |