Huiskamer: roses are red zinnen
| reactie 136
|
|
|---|---|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Slaap maar zacht, Mijn lieve Violet. Ga maar lekker dromen, Op je mooie rozenbed. Ik zal over je waken, Waken tot diep in de nacht. Mijn lieve nichtje, Slaap zacht. |
| reactie 137
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
al een heel poosje kijk ik naar jou hoe je slaapt als een roosje jij, waar ik zoveel van hou je mondje zo rood je oogjes zo blauw jouw lach, die je me bood dat vergeet ik niet gauw |
| reactie 138
|
|
|
Je hebt het over mij is het niet? Ik heb je wel door beken maar gauw! Mijn lippen zijn rozenrood, En mijn heldere ogen als viooltjes zo blauw. Vandaag is rood, De kleur van jouw lippen. De kleur van de liefde voor jou. De kleur van de rode ochtendzon. De kleur van het aanwakkerende vuur, Waarmee mijn liefde voor jou begon. Met rode ogen neem ik afscheid van jou, Rood is de laatste roos die ik nog geef. Na jouw dood weet ik niet wat ik nog doe, Weet ik niet waarom ik nog leef. Ik kijk naar de vioolblauwe lucht, Naar de sterren, want daar ben jij. Ik wou dat ik nog iets kon zeggen, Nu ik hier bij je graf zit neergeknield. Ik wil nog even zeggen, Dat ik zielsveel van je hield. ______ |R|I|P| |
| reactie 139
|
|
|
deze laatste woorden die jij zorgvuldig hebt gekozen liggen naast jouw rozen die ik meeneem naar die verre oorden als ik dan jouw verdriet herken omdat ik niet meer op aarde ben zal ik deze herinnering ophalen dan zal ik in de vioolblauwe lucht voor jou stralen |
| reactie 140
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4562 |
Rozen zijn rood, Citroen is zuur, Jij houd van mij, en mijn liefde voor jou is puur |
| reactie 141
|
|
|
Rozen zijn rood, Viooltjes zijn blauw. Ik wilde weg uit mijn leven, Maar ik bleef, Speciaal voor jou. Jij hebt mijn ogen geopend, Jij, met je mooie glanzende haar. Zonder jou lag ik nu al een verdieping lager, Wij zijn echt gemaakt voor elkaar. Je rozenrode lippen, En je mooie volle lach. Elk moment denk ik aan jou, Echt elk moment, Van de dag. |
| reactie 142
|
|
|
gisteren hoorde ik een lied denkend aan dit topic over rozen country rose take me home to the place where I belone Nu weet ik niet of dit correct is geschreven maar die woorden zijn me bij gebleven nu vertaal ik dit naar mijn eigen inzicht het brengt misschien wat licht roos, daar op de akker jij voert me mee naar de plek waar ik hoor |
| reactie 143
|
|
|
Die rode roos kan me eeuwig blijven vervoeren, Want ik hoor nergens thuis. Als er iemand praat, Hoor ik alleen nog maar geruis. Die blauwe violet, Diepblauw door mijn verdriet. Door mijn stille tranen, Die geen mens ooit ziet. Ik heb nooit ergens thuisgehoord, Nergens was ik veilig, nergens was ik vrij. De eens zo vrolijke ik, Is nu voorgoed voorbij. Je zegt nu wat je zeggen wilt, Maar je wil dat je het niet kunt. Je zegt nu wat je al jaren dacht, Je hebt me nog nooit iets gegund. Al die jaren was het toneel, Jij was de hoofdrol en ik het attribuut. Waarom, waarom heb je dat gedaan, Waarom, was je al die tijd zo bruut. Ik kan niet meer leven met verdriet, Ik kan alleen nog zeggen dat ik van je baal, Dat jij en ik nog vrienden konden zijn. Denk maar na over de fouten die je hebt gemaakt, Voordat ik voorgoed verdwijn... @Marill: wie was de artiest van dat nummer? |
| reactie 144
|
|
|
die artiest Patros, wel ik was ergens waar een bandje optrad en die zongen dit nummer. Het is al een oud nummer alleen weet ik de titel niet. country rose take me home to the place where I belone West Virginia mountain..... en verder weet ik het niet Als ik het opgezocht krijg zal ik het je laten weten. Ik heb het opgezocht, het is eigenlijk wel erg, ik zong altijd country rose, maar het is country roads, van John Denver. Nog erger dat ik John Denver was vergeten, ik heb nog LP's van hem!! Sorry John, ik houd veel van je muziek. |
| reactie 145
|
|
|
Roses are red, The road is a way. Marill my friend, With your blooper, You've made my day. (hier nog eventjes een paar enigszins grappige teksten over de autobom in Sirië) Rozen zijn rood, Wat ik je zeg. Zo rijdt je op de autoweg, Zo is je auto weg. Rozen zijn rood, Ik zeg je wat. Die auto die getroffen werd, Was vast een Volkswagen Assad. Rozen zijn rood, Man wat een pret. Kijk die Turk blij zijn, Die blijde Turk heet Lachmed. |
| reactie 146
|
|
|
ha ha toch vond ik na wat gejakker een roos op het akker ik voelde me meteen thuis |
| reactie 147
|
|
|
Rozen zijn rood, Dat ik het al zing. Er is een nieuwe renner in het spel, De Chinees Do Ping. Roses are red, Here something new: Violets are violet, Not f*cking blue. @marill: Thuis in het veld, Geen fiets en geen auto. Schrijf jij zoveel Roses are red's, Vanwege je profielfoto? |
| reactie 148
|
|
|
het is geen roos die ik koos maar een amarylus met wat fantasie dus zit mijn naam erin verweven dat heeft me naar mijn profielfoto gedreven |
| reactie 149
|
|
|
Met bloemen heb ik nooit iets gehad, Ze hebben kleuren is wat ik zeggen kan. Maar al die namen en soorten, Daar weet ik echt niks van. Ze staan in de tuin, Meer ook niet. In de tuin waar ik nu zit, Terwijl ik van het zonnetje geniet. Roses are red, Violets are blue. You really thought, I would cry over you. I said I loved you, You thought that was true. Well guess what player, You just got played to. Violets are blue, Your blood is red. The window was open, I'm under your bed. It's a kind of funny, It's a kind of sad. But the dreams in which I'm dying, Are the best I've ever had. |
| reactie 150
|
|
|
dromend over rozen zo rood viooltjes zo blauw achter mijn gesloten deuren openden velden vol met kleuren behoedzaam zette ik mijn voet neder naast die bloemen, zo teder zo geurend overweldigend kleurend in een zachte tint van dat groene mint storend door de wekker zijn geluid is plots mijn droom uit |
| Naar boven | |